Close

.:: سبد خرید شما

پارامترها و سیگنالهای مورد توجه موتورهای جستجو برای سئو سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 10 مهر 1397

همیشه این سؤال پرسیده می شود که پارامترهای مورد توجه موتورهای جست و جو چیست؟ پاسخ این سؤال برای هر موتور جست و جو متفاوت خواهد بود. در ادامه فهرستی از پارامترهای عمومی و مهم برای همه موتورهای جست و جو آمده است. سئو بسیار بر تجربه استوار است بنابراین مطالعه نتایج بررسی های مختلف خالی از فایده نیست.

به طور کلی دو گروه پارامتر بر رتبه ها موثر اند: پارامترهای داخل سایت(کد، متن، عنوانها، لینک های داخلی و …) و پارامترهای خارج از سایت(حضور در شبکه های اجتماعی، لینک از سایت های معتبر، …).

توجه : لینک به، یعنی لینک به مقصد سایت یا صفحه و لینک از، یعنی لینک از مبدا سایت یا صفحه.

پارامترها و سیگنال ها برای سئو سایت

پارامترها و سیگنالهای موتورهای جستجو

  • بودن کلمات کلیدی در عنوان صفحه، یعنی محتوای Title
  • بودن کلمان کلیدی در نام دامنه سایت
  • بودن کلمات کلیدی در متن لینک های به سایت.
  • پیج رنک سایت
  • بودن کلمات کلیدی در مسیر دسترسی به صفحه، یعنی نام فایل و پوشه ها.
  • بودن کلمات کلیدی در برچسب های Hn، به ویژه H1 و H2
  • بودن کلمات کلیدی در متن لینک های داخل صفحات
  • چگالی کلمات کلیدی در متن صفحه.
  • بودن مترادف و هم ریشه های کلمات کلیدی در متن. مانند Iran, Persia و Travel ,Traveling.
  • بودن کلمات کلیدی در یک سوم بالایی متن صفحه
  • بودن کلمات کلیدی در ALT، به ویژه زمانی که تصویر به جایی لینک شده باشد.
  • کلمات کلیدی به صورت بولد، ایتالیک، زیر خط و در رنگ و سایز مختلف.
  • تعداد لینک های به صفحه
  • پیج رنک صفحات لینک دهنده .
  • تعداد صفحات سایت
  • ساختار سایت. دسترسی به صفحات در آن ساده است یا پیچیده؟
  • مرتبط بودن موضوع فعالیت دو صفحه لینک دهنده و لینک گیرنده.
  • میزان افرادی که بعد از جست و جوی یک عبارت به سایت مراجعه می کنند.
  • مرتبط بودن کلمات جست وجو شده با موضوع اصلی سایت.
  • میزان به روز رسانی مطالب سایت و افزوده شدن محتوای جدید.
  • یکتا بودن عنوان و محتوای Meta Description برای هر صفحه سایت.
  • عمر دومین
  • عمر صفحه TLD: برخی پسوندها اعتبار بیشتری دارند. به نظر شما کدام معتبرتر است
  • میزبان سایت و IP آن
  • عمر لینک های به صفحه.
  • تعداد لینک های موجود در صفحه لینک دهنده. هر چه کمتر، بهتر.
  • زمان بارگذاری سایت میزان در دسترس بودن سرور سایت. بالای ۹۹٪، بهتر است.
  • تعداد لینک های از صفحه.
  • استفاده از محتوای تکراری سایر سایتها. تاثیر منفی دارد.
  • همسایه بد یا لینک به سایت های بد. تأثیر منفی دارد.
همچنین بخوانید:   کدهای وضعیت HTTP و کاربرد آنها در دنیای وب

پارامترها و سیگنال ها برای سئو

دقت کنید که پارامترهای مورد توجه(به قول گوگل سیگنال ها در طول زمان دستخوش تغییر می گردد. در سال 2015 گروهی از زبده ترین متخصصان سئو ده پارامتر مهم و دارای تأثیر مثبت را به صورت زیر معرفی کرده اند:

  • بودن کلمات کلیدی در عنوان صفحه. یعنی Title.
  • بودن کلمات کلیدی در متن لینک های به صفحه محبوبیت عمومی سایت
  • عمر سایت
  • محبویت صفحه در خود سایت
  • مرتبط بودن موضوعی صفحه لینک دهنده با عبارت جست وجو شده.
  • محبوبیت سایت در حوزه تخصصی خود: لینک های به سایت از سایت های با موضوع فعالیت مشابه یا مرتبط.
  •  استفاده از کلمات کلیدی در متن صفحه.
  • محبوبیت عمومی سایت لینک دهنده.
  • مرتبط بودن موضوعی صفحات مبدأ و مقصد لینک.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه