Close

.:: سبد خرید شما

افزایش ترافیک وب سایت، آرزویی که دیگر محال نیست!

⏱️ مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه
🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 03 دی 1399

افزایش ترافیک وب سایت یکی از موضوعات روز بین وب مستران و سئوکاران است، به طوری که همه به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود هستند. بنابراین ما بر آن شدیم تا مقاله ای در رابطه با این مفهوم مهم که نقشی کلیدی در دیجیتال مارکتینگ دارد، تهیه کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید به سه سوال مهم و اساسی پاسخ دهید:

  • ترافیک وب سایت چیست؟
  • افزایش ترافیک وب سایت چه مزیت هایی دارد؟
  • چطور می توان ترافیک وب سایت را افزایش داد؟

ترافیک وب سایت چیست؟

یکی از ضروری ترین آمارهایی که برای یک وب سایت مهم طلقی می شود، میزان ترافیک آن وب سایت است. میزان ترافیک یک وب سایت به این معناست که چه تعداد بازدیدکننده از سایت بازدید می کنند و چه حجم از اطلاعات سایت توسط بازدید کنندگان دیده شده است. این بازدید ممکن است از کل صفحات سایت (Total visits) یا از یک صفحه خاص (Page visit) باشد.

کمیت ترافیک مهمتر است یا کیفیت آن؟

جواب این سوال کیفیت است.

در تشریح پاسخ این سوال باید این نکته را مطرح کینم که بازدید کننده هدفمند برای ما مهم و ارزشمند است نه بازدید کننده بی هدف که صرفاً از طریق تبلیغات کلیکی وارد سایت می شوند و در عرض چند ثانیه از صفحه خارج می شوند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما وب سایت آژانس مسافرتی دارید. کاربر بی هدف از طریق تبلیغات کلیکی وارد سایت شما می شود و پس از دیدن محتوای سایت شما بلافاصله از سایت خارج می شود. این کاربر هیچ خریدی انجام نمی دهد و هیچ سودی را نصیب شما نمی کند. حالا فرض کنید که کاربر دیگری در موتورهای جستجو کلمه “تور مشهد” را سرچ می کند و وارد سایت شما می شود. این بازدید کننده برای شما پول ساز است. بنابراین ” کیفیت ترافیک وب سایت از کمیت آن مهمتر است.”

البته نکته مهم این است که ترافیک سایت باید کمیت بیشتری هم داشته باشد تا بتواند به شما سود برساند. اما کمیتی از نوع بازدید کننده هدفمند.

افزایش ترافیک وب سایت چه مزیت هایی دارد؟

وب سایت شما محصول خاصی را می فروشد یا شما یک وب سایت خدماتی دارید و خدمت خاصی را به کاربر ارائه می دهید؟

در هر دوی این حالتها شما نیاز به خریدار یا استفاده کننده خدمات دارید. پس هر چقدر ورودی هدفمند سایت شما بیشتر باشد، سود و منفعت بیشتری عاید شما می شود.

در دیجیتال مارکتینگ و فروش آن لاین، اهمیت تعداد بازدید کنندگان بسیار زیاد و حائز اهمیت است. حتی ممکن است که اگر شما در موتورهای جستجو یک پله بالاتر از رقیب خود باشید میلیون ها تومان درآمد بیشتری را نصیب خود کنید.

پس مسئله افزایش ترافیک سایت یک شریان حیاتی برای تامین بقای سایت شماست.

چطور می توان ترافیک سایت را افزایش داد؟

با توجه به مطالبی که گفته شد اهمیت ترافیک سایت را دریافتیم؛ حالا نوبت به بیان این مطلب می رسد که چطور ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

راههای افزایش ترافیک سایت بسیار زیاد و متنوع هستند که ما در اینجا مهم ترین و قابل استفاده ترین آنها را به صورت کاربردی و خلاصه برای شما بیان می کنیم تا آنها را در استراتژی های مدیریتی خود جای دهید.

همچنین بخوانید:   بازاریابی گوشه ای چیست؟ وچه مزایا و معایبی دارد؟

راه های افزایش ترافیک وب سایت

بک لینک بگیرید

بک لینک، لینک هایی است که سایت های دیگر به سایت شما می دهند. اما بک لینک به تنهایی کافی نیست و شما باید سعی کنید تا محتوایی مفید و منحصر به فرد تولید کنید. شما باید سعی کنید که تمام نکات نگارشی را در مقاله خود رعایت کنید تا یک مقاله که از نظر سئو مورد تایید باشد ارائه دهید.

اگر محتوای مفید ارائه دهید، خیلی از سایت های مرتبط به سایت شما لینک می دهند، این لینک ها را لینک سردبیری یا سر مقاله ای می گویند.

وب سایت رقبای موفق خود را بررسی کنید

به سایت رقبای خود سری بزنید و دلایل موفقیت آنها را بررسی کنید. نوع نگارش مقالات و کلید واژه های آنها را مورد بررسی قرار دهید و نکات مهم را یادداشت کنید در صورت مفید بودن، نکات استخراجی را در وب سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

تبلیغات کنید

شما می توانید با پرداخت هزینه در فیسبوک، گوگل، یوتیوب، تبلیغات انجام دهید. در این صورت می توانید ترافیک بالایی را به سمت وب سایت خود جذب کنید. اما مسئله ای که در این مورد باید به آن توجه کنید دادن آدرس درست برای صفحه فرود یا پیج ….. است و اینکه مسیرهای منتهی به خرید به درستی کار می کنند. در این حالت می توانید اطمینان داشته باشید که هزینه تبلغات را دور نریخته اید و مشتریان وفادار را به سمت خود جذب نموده اید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

بدون شک یکی از مهمترین عوامل در موفقیت وب سایت شما ارائه محتوای جامع، با کیفیت و منحصر به فرد است. یکی از بدترین کارهایی که در تولید محتوا می توانید انجام دهید کپی کردن متن از سایر سایت هاست. در این صورت گوگل به سرعت شما را از نتایج حذف می کند.

در تولید محتوای با کیفیت رعایت نکات زیر کمک شایانی به شما می کند.

  • عنوان جذاب و مناسب انتخاب کنید.
  • کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keyword) استفاده کنید.
  • عناوین داخلی متن ها را جذاب انتخاب کنید.
  • علاوه بر محتوای متنی، فیلم، اینفوگرافیک و پادکست هم در سایت خود قرار دهید. به عبارت دیگر محتوای ترکیبی تولید کنید.
  • در متن های خود از لینک داخلی استفاده کنید. در این صورت علاوه بر کمک به سئو سایت، کاربر به راحتی می تواند با متن ارتباط برقرار کند و مطابق با نیاز خود به قسمت های مختلف مراجعه نماید.
  • انتشار محتوای تولیدی شما باید از نظم خاصی پیروی کند و به صورت منظم و در روزهای خاص منتشر شود.
  • متن ها را بعد از گذشت مدت زمانی که تعیین می کنید (مثلاً هر شش ماه) دوباره ویرایش کنید و بعد از انجام اصلاحات و بازنویسی، به روز رسانی کنید. این امر می تواند ترافیک سایت شما را تا حدود قابل ملاحضه ای افزایش دهد.

در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری شایع و رایج شده است. این یک فرصت بالقوه برای شماست تا با استفاده از این شبکه ها ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

همچنین بخوانید:   ویروس کرونا تهدید یا فرصت برای کسب و کارهای اینترنتی

اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین و … از جمله این شبکه های اجتماعی هستند.

یک صفحه متناسب با فعالیت سایت خود بسازید و در جامعه هدف مربوط به خود به تبلیغ بپردازید تا شاهد افزایش چشمگیر ترافیک سایتتان باشید.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنها حضور شما در شبکه های اجتماعی کافی نیست و باید در صفحه خود فعال باشید و مطالب جالب و به روز قرار دهید. به صفحه های مرتبط با وب سایت خود بروید و نظر یا کامنت بگذارید و خود را معرفی کنید.

سایت خود را ریسپانسیو کنید

امروزه اکثر کاربران از طریق گوشی وارد سایت ها می شوند و استفاده از کامپیوتر تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است. بنابراین شما باید طراحی سایت خود را ریسپانسیو کنید تا برای کاربرانی که از طریق گوشی یا تبلت وارد می شوند محیطی فرندلی و دوستانه داشته باشد. شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که گوگل هم از قانون ایندکس کردن سایت هایی پیروی می کند که ابتدا برای موبایل بهینه شده اند.

بازاریابی با کمک ایمیل را فراموش نکنید

بازاریابی ایمیل یا Email Marketing یک روش قدیمی برای جذب مشتری است. اما این روش هنوز هم جواب می دهد و می تواند کاربران زیادی را به سمت وب سایت شما روانه کند. اما در ارسال ایمیل این موارد را در نظر بگیرید:

  • جامعه هدف را شناسایی کنید و برای آنها ایمیل ارسال کنید.

فرستادن ایمیل برای افرادی که جامعه هدف شما نیستند نتیجه خوبی ندارد و یک بدبینی نسبت به وب سایت شما ایجاد می کند. مخصوصاً اگر کاربر را با ایمیل های پشت سر هم بمباران کنید.

  • با فرستادن ایمیل های زیاد کاربر را آشفته نکنید.
  • از متن ها و عناوین جذاب و تحریک کننده استفاده کنید.

سعی کنید دیده شوید

هر چه بیشتر دیده شوید، بیشتر در خاطر افراد می مانید و مطمئن باشید در صورتی که مخاطبان نیاز داشته باشند، یکی از انتخاب های آنها خواهید بود.

  • در کنفرانس ها و همایش ها شرکت کنید.

همایش های متناسب با صنعت یا خدمت خود را شناسایی کنید و نسبت به شرکت در آنها اقدام نمایید. در این همایش ها تبلیغ کنید و یا حتی مقاله ارائه دهید و یا اگر محصولی را ارائه می دهید یک غرفه برای خود اختصاص دهید.

  • وبینار ایجاد کنید.

در رابطه با حوزه کاری خود یک وبینار طراحی کنید و پیرامون آن تبلیغات جذاب انجام دهید و کاربران را به سمت خود جذب کنید.

  • اسپانسر برگزاری همایش و کنفرانس شوید و به تبلیغ خود بپردازید.
  • در انجمن ها شرکت کنید.
  • ویدئو آموزشی تولید کنید.

کلام آخر

افزایش ترافیک سایت کار ساده ای نیست اما سخت و پیچیده هم نیست. شما برای افزایش ترافیک سایت خود نیاز به پشتکار و برنامه ریزی دارید. اصول گفته شده در بالا را در نظر داشته باشید با به کار گیری بعضی از آنها و یا حتی تلفیق چند مورد از آنها و پیاده سازی آن در وب سایت خود شاهد افزایش ترافیک سایت خود به صورت چشمگیری باشید.

30 دیدگاه