Close

.:: سبد خرید شما

چطور برای سایتمان محتوای جادویی تولید کنیم؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 06 خرداد 1400

محتوای جادویی به محتوایی گفته می شود که مخاطب را جذب می کند و برای افراد مفید است. گاهی به دنبال مطلبی در رابطه با موضوعی هستیم و سایت های مختلفی را برای آن باز می کنیم. اما تنها یک یا دو سایت نظر ما را برای مطاللعه ی کامل محتوای خود جلب می کنند.

فوت های کوزه گری برای تولید یک محتوای جادویی

علت موضوعی که در پاراگراف بالا بیان شد، مجموعه ی نکات زیر است که برای شما بیان می کنیم. با رعایت این نکات می توانید کاری کنید که مخاطب شما از میان گزنیه های مختلفی که برایش وجود دارد، شما را به عنوان منبع خود انتخاب کند.

عنوان جادویی، یک محتوای جادویی می سازد

انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب باعث می شود که موس مخاطب بر روی محتوای شما کلیک بخورد. در واقع چیزی که شناسنامه ی محتوای شماست و در اولین نگاه مخاطب، محتوای شما را معرفی می کند، عنوان محتوای شماست.

پس انتخاب صحیح یک عنوان اولین نور بالا را در چشم مخاطب می زند. دقت در انتخاب آن به نتیجه بخش بودن محتوای شما کمک خواهد کرد.

تصاویر زیبا و اختصاصی

استفاده از تصاویر زیبا و جذاب به عنوان تصویر شاخص و تصاویر داخل متن سبب می شود تا مخاطب را از موضوع شما آگاه کند و همچنین کشش به بازدید از محتوا را در افراد ایجاد کند. تصور کنید که یک صفحه پر از متن، بدون عکس و هیچگونه تنوع رنگی چقدر می تواند خسته کننده باشد.

پاراگراف اول، مخاطب را نگه می دارد!

در نوشتن پاراگراف اول محتوای خود دقت کنید. حال این پاراگراف می تواند مقدمه ی ویدئو، آلبوم عکس یا یه مقاله باشد. در هر صورت نوشتن پاراگراف اول بسیار مهم است. شما با نوشتن یگ توضیح و مقدمه ی زیبا از چیزی که می خواهید بیان کنید و به مخاطب نشان دهید، سبب می شوید که آن شخص تا انتها با شما باقی بماند. همچنین با اینکار به مخاطب حق انتخاب می دهید که آیا این مطلب به درد او می خورد یا خیر؟

ساده و راحت توضیح دهید!

از پیچیدگی خودداری کنید. مخاطب شما باید احساس راحتی کند و متوجه شود که شما دقیقا چه می گویید. زمانی که چیزی که می خواهید بگویید را خیلی سخت و خشک توضیح دهید، برای مخاطب خسته کننده و نامفهوم می شود و اگر نداند که مقصود شما چیست به ادامه ی مسیر با شما ادامه نخواهد داد و در نتیجه مشاهده خواهید کرد که میزان مشارکت مخاطب با شما کاهش می یابد.

همچنین بخوانید:   تولید محتوای یونیک چیست؟

به درد بخور عمل کنید!

اگر می خواهید که نظر افراد بیشتری را به خود جلب کنید و کاربران بیشتری با شما همراه شوند، به سراغ موضوعات و محتواهای به درد بخور بروید. زمان خود را صرف چیزی که سلیقه ی شماست نکنید و سعی کنید که به جای آن مطابق سلیقه ی اکثر افرادی که مخاطب شما هستند عمل کنید.

برای یافتن سلیقه و علایق مخاطبانتان هم می توانید از ابزار های ویژه ی اینکار مثل کیورد پلنر و گوگل ترندز استفاده کنید

کلام آخر:

امیدواریم که موارد بالا به شما کمک کنند تا محتواهای کاربردی تری را برای مخاطبان خود تولید کنید و به اصطلاح به فرمول تولید محتوای جادویی برسید. نکات زیادی در زمینه ی تولید محتوا وجود دارد که موارد بالا تنها بیس آنهاست.در مطالب آینده ی بک لینک، موارد تخصصی تری را نیز در زمینه ی تولید محتوا بیان خواهیم کرد که بتوانید با استفاده از آن ها، تولید محتوای حرفه ای تری را انجام دهید.

30 دیدگاه