Close

.:: سبد خرید شما

برچسب alt و به کار گیری آن در پردازش تصاویر سئو برای بهینه سازی سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 10 مرداد 1397

برچسب alt برای استفاده و به کار گیری آن برای پردازش تصاویر سئو در بهینه سازی سایت در موتور های جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است.

به کارگیری تصاویر در مقاله، مردم را تشویق می‌کند که آن‌ مقاله ها را بخوانند و تصاویر انتخاب ‌شده نیز می‌توانند پیام و هدف مقاله شما را به کاربران برساند.

 اما بخاطر داشته باشید که تصاویر خود را به خوبی و با کیفیت به تصویر بکشید؛ برچسب‌های مناسب برای عنوان داشته باشید.

نکته: واژه تگ alt معمولا بیانگر این است که یک مشخصه alt بر روی یک برچسب img  بکار برده می شود. برچسب alt هر تصویر روی سایت شما باید توضیح دهد که چه چیزی روی سایت است.

برچسب alt تصاویر

برچسب alt و برچسب‌های عنوان چیست؟

این یک برچسب تصویر اچ تی ام ال  کامل است:

برچسب alt و پردازش تصاویر سئو

متن alt آنچه در تصویر و تابع تصویر روی صفحه نمایش داده می‌شود را توصیف می‌کند.

 بنابراین اگر از یک تصویر به عنوان یک دکمه برای خرید محصول X  استفاده می‌کنید، متن انتخاب شده باید بگوید (برای خرید محصول X) و اشاره به موضوع تصویر را داشته باشد.

برچسب alt توسط خوانندگان صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مرورگرها هستند که توسط افراد نابینا و بینا استفاده می‌شوند تا به آن‌ها بگویند که چه چیزی در تصویر وجود دارد.

ویژگی عنوان در برچسب alt یک راهنمای خوب و سریع است   

هر تصویری باید دارای یک متن alt باشد نه فقط برای اهداف سئو بلکه به این دلیل که افراد نابینا و بینایی که کاربرهستند دقیقا بدانند که تصویر در مورد چیست.

تگ alt و بهینه سازی سایت

اگر یک تصویر برچسب alt نداشته باشد چه؟

اگر شما تصاویری در طراحی وب سایت خود دارید که صرفا به دلایل طراحی وجود دارند، شما کاری اشتباه را انجام داده اید ؛ چون آن تصاویر باید علاوه برCSS باید اچ تی ام ال داشته باشند.

اگر شما واقعا نمی‌توانید این تصاویر را تغییر دهید، به آن‌ها یک ویژگی کاملا خالی بدهید، مثل این:

پردازش تصاویر سئو

ویژگی alt خالی باعث می‌شود که خوانندگان از دیدن تصویر صرف‌نظر کنند.

گوگل مقدار نسبتا بالایی از جستجوی خود بر روی متن متمرکز می‌کند تا نه تنها چیزی که بر روی تصویر است را تعیین کند بلکه موضوع متن اطراف آن را نیز مشخص کند.

همچنین بخوانید:   چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم ؟

 در تحلیل محتوای سئو، یک ویژگی داریم آن اینکه حداقل یک تصویر با یک برچسب alt دارید که کلیدواژه های کانونی شما را شامل می‌شود.

سئو به دنبال سه هدف و نتیجه برای تصاویر و متن alt در پست شما است؛

ما قطعا نمی‌گوییم که کلمه کلیدی  را در هر برچسب ممکن اسپم قرار دهید.

 شما به کیفیت خوب و بالا در تصاویر مربوط به پست‌های خود نیاز دارید، که در آن منطقی است کلید واژه تمرکز را درمتن داشته باشید.

اگر تصویر شما از یک محصول خاص باشد، هم نام کامل محصول و هم شناسه محصول را در برچسب alt بگنجانید تا بتوانید به راحتی پیدا کنید.

به طور کلی: یک کلیدواژه می‌تواند برای پیدا کردن موضوعی که به وسیله تصویر نمایش داده می شود مفید باشد، اگر می‌توانید آن را در برچسب alt قرار دهید.

تگ alt و سئو

ویژگی‌های عنوان در ورد پرس

وقتی یک تصویر را به ورد پرس آپلود می‌کنید، می‌توانید یک عنوان و یک مشخصه alt را تنظیم کنید.

به طور پیش‌فرض، میتوانید از نام فایل تصویر در مشخصه عنوان استفاده کنید و آن را به مشخصه alt کپی کنید.

 در واقع شما نیاز دارید که زمانی را صرف کنید تا یک متن مناسب برای هر عکسی که به یک پست اضافه می‌کنید طراحی کنید. در صورتی که این جزئیات کوچک را انجام دهید، سئو واقعا مفید خواهد بود.

منبع : yoast.com

2 دیدگاه