Close

.:: سبد خرید شما

اهمیت نام دامنه و نکاتی در مورد آن برای سئو سایت شما

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 22 مرداد 1397

 

نام دامنه تاثیر عظیمی در سراسر وب از لحاظ میزان کلیک، از جستجو به نتایج رسانه های اجتماعی، به لینک های ارجاع، ترافیک تایپ شده، نام تجاری و تبلیغات آنلاین است. عوامل زیادی وجود دارد که نام دامنه شما روی برند و بازاریابی آنلاین شما تاثیر می گذارد و ما نمی توانیم این را نادیده بگیریم.

انتخاب نام دامنه

نکاتی در مورد انتخاب نام دامنه سایت شما

1-آن را قابل لغو کنید

Brandable، به این معنی است که وقتی نام دامنه را می شنوید یا آن را می بینید، به نظر می رسد یک نام تجاری است. به این معنی است که خطوط و اعداد یک مشکل واقعی هستند زیرا آنها مانند نام تجاری صدایی ندارند. آنها صدا عمومی یا عجیب دارند.

به عنوان مثال، اگر ما می خواستیم یک وب سایت پاستا را که دارای دستور العمل های پاستا است ایجاد کنیم و برخی از محصولات تجارت الکترونیک مرتبط با پاستا را در آن به فروش برسانیم:

  • Pasta-shop.com برای نام تجاری، گفتن یا به یاد آوردن سخت است.
  • com برای تلفن های موبایل قابل استفاده است، منحصر به فرد است، اما به چالش کشیدن است.
  • com شگفت انگیز خواهد بود زیرا دارای یک معنی علمی است، بسیار قابل اعتبار، منحصر به فرد، به یاد ماندنی، و برجسته است.

2-آن را قابل تلفظ کنید

شما ممکن است فکر کنید رند(Rand) چرا مهم است که تلفظ شود؟ اکثر مردم می خواهند آن را تایپ یا کلیک بر روی لینک کنند.

این موضوع به دلیل پردازش غلط اهمیت دارد. تعصب شناختی که انسانها در جایی که ما به خاطر می آوریم(و ارتباطات مثبت بیشتری با آن دارند) وجود دارد که ما به راحتی می توانیم بگوییم و در مورد آن فکر کنیم. این شامل قابلیت تلفظ در ذهن ما است. این موضوع در مورد زبان و منطقه‌ای که هدف شما قرار می‌گیرد متفاوت است.

اگر نمیتوانید به راحتی این نام را بگوئید، شما در حال از دست دادن فرایند پردازش شیوایی، یادآوری و مزایای نام تجاری که ایجاد کرده اید  هستید.

انتخاب نام دامنه سایت

3-آن را کوتاه کنید

طول به این دلیل مهم است که ما در مورد پردازش شیوایی در بالا صحبت می کنیم. شخصیت های کمتر یک نام دامنه دارند، ساده تر این است که تایپ کنید، بگوید، به اشتراک بگذارید، و کمتر در سیستم عامل های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و نتایج جستجو کوتاه می شود. کوتاهتر بهتر است.

همچنین بخوانید:   رضا رستم زاد مدیر وب سایت بک لینک . آی آر هستم

4-آرایش به سوی com.

من می دانم، سال 2018 است. چرا ما هنوز درباره com. صحبت می کنیم؟ اینترنت حدود 20 سال به طول انجامید. چرا com. بسیار اهمیت دارد وقتی که گزینه های زیادی از DLD وجود دارد؟ پاسخ این است، com. بیشتر شناخته شده است و بیشترین TLD در دسترس است.

شناخت کافی حاکی از این است که ما باید با چیزی آسان، که مردم با آن ارتباط برقرار می کنند به کار گیریم، و com. هنوز TLD اولیه باشد. اگر می خواهید یک دامنه بسیار قابل قبول ایجاد کنید که می تواند به خوبی عمل کند، شما احتمالا یک com. می خواهید، در نهایت اگر شما بسیار موفق هستید، باید تلاش کنید تا به هر حال آن را جذب کنید، و بنابراین اگر می‌توانید به شما تمایل نشان می‌دهم.

اگر این در دسترس نیست، پیشنهاد من این است که با شبکه net، .co. یا یک ccTLD معروف شناخته شود. این ها بهترین شرط برای موفقیت شما هستند. ccTLD شناخته شده ممکن است چیزی شبیه ca. در کانادا یا it. در ایتالیا باشد.

5-اجتناب از نقض علامت تجاری

شما باید مراقب باشید زیرا این موضوع این نیست که شما فکر می کنید نام دامنه شما اشتباه گرفته شود. این موضوع این است که آیا شما یک قاضی در حوزه قضایی هستید، در حالی که یک شرکت ممکن است علیه شما اقدام قانونی کند، نام دامنه شما را گمراه کننده در نظر بگیرد.

این نیز می تواند سردرگمی نام تجاری شما را ایجاد کند، که برای برند سازی شما مشکل است. اگر نگرانی های واقعی دارید، باید با وکیل یا حرفه ای قانونی صحبت کنید. صاحبان علامت های تجاری می توانند به شکایت صاحب دامنه تلاش کنند که صاحب دامنه قانونی است و از آن برای اهداف تجاری استفاده می کند.

انتخاب نام دامنه برای سئو

6-آن را نمادین کنید

یک نام دامنه خوب به مردم یک ایده قوی از آنچه که یک وب سایت در مورد آن خواهد بود می‌دهد.

اینکه بتوانید به یک نام دامنه نگاه کنید و بگویید: اوه، احتمالا این کار را می‌کنند. این احتمالاچیزی است که آن شرکت می‌خواهد برنده بزرگ باشد.. برای مثال، PastaPerfected.com کاملا مشهود است، به طور غریزی در مورد پاستا، و هر کس می‌تواندآن را تشخیص دهد.

7-از كلمات كليدي استفاده كنيد

کلمات کلیدی در یک نام دامنه می تواند با تعصبات فلسفی شناختی، بلکه از دیدگاه سئو نیز مفید باشد. گوگل از این انطباق دقیق و  دامنه‌های رقابت جزیی منحرف شده‌است، اما متن لینک که از افرادی که به حوزه شما متصل می‌شوند می‌تواند به شما کمک کند.

اگر شما بتوانید  کلمه کلیدی را در نام دامنه خود به دست آورید که به آن کمک می‌کند مشخص می کند که وب سایت تان  در مورد چه چیزی است، به دنبال آن بروید. اما اگر میخواهید یک کلمه کلیدی غنی یا یک دامنه کلیدی هدفمند را تضمین کنید، من از آن دور میشوم. آن‌ها وزن مورد استفاده را حمل نمی‌کنند و ارتباطات منفی(با کاربران و موتورهای جستجوگر) دارند که شما باید اجتناب کرد.

همچنین بخوانید:   سئو چیست به زبان ساده

برای مثال، من یک نام دامنه مانند؛ RecipesForPasta.com یا BuyPastaOnline.com استفاده نمیکنم. به جای آن می‌توانستم به دنبال چیزی مثل Gusto.com بروم. در مورد Amazon.com یا سایت google.com فکر کنید که به وضوح هیچ ارتباطی با آنچه که هستن ندارد. اینها بسیار معروف هستند و کلمات کلیدی در آن نقشی ندارند.

این بیشتر از یک تداعی خلاق است، درست مثل gusto به معنی طعم در ایتالیایی است. بنابراین ممکن است وسوسه شود که به جای آن در این مسیر حرکت کند.

انتخاب نام دامنه سایت شما

8-خوب است که آن را اضافه یا تغییر دهید

اگر نام دامنه شما در دسترس نباشد، می توانید بیرون بروید و پسوند یا پیشوند را اضافه کنید. بسیار خوب است که از یک پسوند اینترنتی متناوب استفاده کنیم، همانطور که قبلا در موردآن صحبت کردیم، و بسیار خوب است که کمی با نام تجاری آنلاین خود خلاق باشیم.

به عنوان مثال، بگذارید نام تجاری من پاستارترا(Pastaterra) باشد. شاید در جایی که در منطقه سیاتل بودم، یک فروشگاه داشته باشم و من در فروشگاه من پاستا را خریداری کرده ام و اکنون با آن در اینترنت می روم. خوب برای من چیزی شبیه ThePastaterra.com یا PastaterraShop.com یا حتی Pastaterra.net است.

منبع:moz.com

2 دیدگاه