نقش کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی و روش های استفاده از آن
تمرکز بر روی کلمات کلیدی سئو یک فرآیند حساس است که شامل هم آزمون و هم خطا میباشد .
اما اصول اولیه درک آنها آسان است.
کلمات کلیدی در بهبود وب سایت
اکثر بازاریابان در جستجوی اولیه وقتی به تحقیق درباره ی کلید واژه سئو میرسند، اشتباهات مشابهی را مرتکب میشوند:
1- فقط یکبار تحقیق کلید واژه سئو را انجام دهید.
2-هدف قرار دادن کلمات کلیدی که بسیار محبوب هستند، به این معنی است که آنها خیلی رقابتی هستند.
3-اساسا، تحقیق کلید واژه سئو باید به عنوان یک بازاریاب در حال پیشرفت و ادامهدار کار شما باشد. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دورهای تکرار شوند ، کلمات کلیدی رقابتی ( یا کلمات کلیدی )، که در مقابل واژههای کلیدی با دامنه زیاد قرار دارنداغلب میتوانند به طور مفید جایگزین یا تقویتشده شوند.
4-شما باید بطور چرخشی تنوع داشته باشید.
5-نه تنها باید ابزار جستجوی کلید واژههای جدید را امتحان کنید و نتایج را پیگیری کنید. باید براساس تحقیقات خود به مرحله ای برسید که کاربران از کلمات کلیدی شما استفاده کنند.
چگونه شما خودتان را متمایز کنید؟
با ارائه محتوای بسیار عالی که به طور حقیقی به سوالات مشتریان احتمالی تان پاسخ میدهد ، در جستجوی کلمات کلیدی خود باشید.
استفاده از ابزار رایگان سئو ؛
ابزارهای تحقیق کلید واژه سئو که به شما کمک میکنند تا بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.
مزایای استفاده از ابزار کلید واژه ورد استرام( از جمله ابزار رایگان کلیدواژه میباشد برای سئو بهتر ) عبارتند از :
– کلمات کلیدی سئو – دستیابی آزاد به هزاران کلمه کلیدی. بعلاوه دادههای جستجوی کلید واژه، برای شما به اینباکستان پست میشود.
– کلمات کلیدی سئو – نتایج کلید واژه را به وسیله صنعت یا کشور فیلتر کنید تا بتوانید بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که واقعا برای حساب شما کارساز خواهند بود .
– کلیدواژه: شما میتوانید با یک فهرست کلمات کلیدی عمل کنید، ابزارهای ما دادههای سازمانیافته و عملی را ارائه میدهند که برای استفاده در فعالیتهای بازاریابی آماده هستند. برای مثال، میتوانید فهرستی از کلمات کلیدی را به کلیدواژه ها وارد کنید تا یک مجموعه متشکل از کلیدواژه مرتبط را به دست آورید.
حالا که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کردهاید، باید آنها را به کار ببندید تا به نتایج سئو برسید.
ازبهترین تجربه هایی که از سئو بدست آمده است توصیه میشود که کلمات کلیدی مرتبط را در تعدادی از مناطق سایت خود قرار دهید. در همه ی مناطق از جمله عنوانها و متن اصلی صفحات شما باید قرار گیرد .
از سوی دیگر، وب سایتهای بهینه ی با موفقیت ، دارای هزاران یا حتی میلیون ها کلمات کلیدی هستند.
شما نمیتوانید یک صفحه واحد و منحصر به فرد را برای هر یک از کلمات کلیدی خود انتخاب کنید؛ و همچنین شما نمیتوانید صفحاتی از مشتی کلید واژه داشته باشید و انتظار داشته باشید هر کلمه کلیدی را رتبه بندی کنید،اینطوری کار نمیکند.
پس چگونه کار میکند ؟
پاسخ سوال، کلید واژه و سازماندهی کلید واژه است.
با تقسیم کلمات کلیدی خود به گروههای کوچک و مدیریت کلمات کلیدی مرتبط، شما فشار کاری خود را بطور قابل توجهی کاهش خواهید داد ، در حالی که هنوز هم صفحاتی خاص را ایجاد میکنید.
برای مثال، بیایید فرض کنیم که وبسایت یک فروشگاه آنلاین را راهاندازی میکنید. شما ممکن است که یک گروهبندی کلمات کلیدی برای همه محصولات مرتبط با سگ خود ایجاد کنید،از گروه کلمات با کاربردهای کلی تا کاربردهای جزئی ، فروشگاه حیوانات خانگی شما میتواند صفحات مجزا برای هر گروه کلمه کلیدی کوچک ایجاد کند.
یک بازاریاب که تلاش میکند یک صفحه وب را برای گروه کلید واژه بهینهسازی کند باید بیشتر از همه موارد زیر را مد نظر قرار دهد:
1- استفاده از کلید واژه در عنوان صفحه
2- استفاده از کلید واژه در نشانی اینترنتی
3- استفاده از کلید واژه در برچسبهای متا
4- استفاده از کلید واژه در هر مسیر فایل تصویر
5- استفاده از کلید واژه به عنوان متن لینک
هنگام بهینهسازی صفحات وب خود به یاد داشته باشید که ارتباط کلید واژه بیشتر از تراکم کلید واژه در سئو است.
البته ، دستهبندی کلید واژه میتواند بسیار وقت گیر باشد. برخی از ابزارهای ما که ممکن است بسیار مفید واقع شوند شامل پیداکردن جایگاه کلمات کلیدی که درست مانند یک ابزار کلید واژه کلیدی سئو کار میکند، اما قبل از این به شما پیشنهاد میشود گروهبندی در خوشههای مرتبط را انجام دهید .
4 دیدگاه