Close

.:: سبد خرید شما

محتوای سایت برای بهینه سازی و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 25 مهر 1397

محتوای سایت برای  بهینه سازی

 اجرای یک استراتژی مؤثر و بلندمدت بازاریابی با موتورهای جست و جو بدون توجه به خود سایت اصولا غیرممکن است. پی ریزی یک بنای مستحکم و قابل اتکا در خود سایت ضروری می نماید. سئو پروسهی طراحی، نوشتن متون، کدنویسی و برنامه نویسی کل وب سایت با هدف بالا بردن شانس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جست و جو است. در واقع بهینه سازی وسیله ای برای کمک به مخاطبان بالقوه است که وب سایت را به سادگی بیابند.

در پیاده سازی استراتژی بلندمدت،  متن در هر صفحه سایت و کل سایت مورد توجه جدی قرار دارد.

محتوای سایت و بهینه سازی

محتوا

محتوای صفحه، همه چیز است. مهم ترین بخش سئو سایت محتوای آن است. موتورهای جست و جو، کلمات و عبارت های هر صفحه را بایگانی می کنند لذا برای عملکرد بهتر شما باید کلمات دلخواه را در مکان های مهم کدهای صفحات سایت خود قرار دهید. مهم ترین بخش در مؤلفه متن، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. شما باید عبارت هایی را برگزینید که واقعا مخاطبان سایت آنها را جست و جو می کنند. عبارات کلیدی ای که انتخاب می کنید باید دارای شرایط زیر باشند:

  • مربوط به موضوع اصلی سایت باشند.
  • مطمئن باشید که کاربران دیگر آنها را جست و جو می کنند.
  • خیلی رقابتی نباشند.
  • به عبارت دیگر آن عبارات، عبارات کلیدی سایت های بسیاری نباشند.

نکته مهم:

افزایش بی مورد تعداد کلمات کلیدی برای سایتی که محتوای کمی دارد، امتیازی محسوب نمی شود. برای هر عبارت باید به اندازه کافی در سایت شما محتوا موجود باشد که بتوانید بهینه سازی را متناسب با آن عبارت انجام دهید. بنابراین ابتدا ببینید که سایت شما چه دارد، بعدا متناسب با آن، عبارت انتخاب کنید. وقت خود را برای عباراتی که محتوایی برای آنها ندارید و یا محتوا به اندازه کافی ندارید، تلف نکنید!

محتوای سایت و موتورهای جستجو

موتورهای جست و جو به هنگام ارزیابی و رتبه بندی صفحات، به محتوای آنها توجه زیادی نشان می دهند. متنی که برای یک موتور جست و جو مهم است برای مخاطب شما هم مهم است. یعنی همان متنی که مخاطب شما به هنگام مراجعه به سایت می تواند آن را بخواند. منظور از متن مهم، متنی است که دو شرط زیر را دارا باشد.

همچنین بخوانید:   عنوان صفحه و نقش آن در سئو سایت شما در موتورهای جستجو

متن باید بدون انجام هرگونه عمل خاصی در مرورگرهای استاندارد قابل رؤیت باشد. شما باید بتوانید متن را مستقیما از مرورگر خود کپی کرده و به یک ویرایشگر متن انتقال دهید.

محتوای سایت و بهینه سازی

موتورهای جستجو و موضوع سایت

موتورهای جستجو توجه زیادی به موضوع اصلی سایت دارند. موضوع اصلی سایت باید با مراجعه به چند صفحه سایت و به راحتی قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال بسیاری از سایت ها که در آنها درباره همه چیز نوشته می شود، موضوع اصلی ندارند اما ممکن است موضوعات فرعی بسیاری داشته باشند. این نکته بسیار مهم است و باید به آن توجه نمایید. سعی کنید هر صفحه سایت تان به نوعی به موضوع اصلی مرتبط باشد. به همین خاطر به شما توصیه میشود به هر سایتی لینک ندهید و از هر سایت نیز لینک نگیرید. با دیدگاه سئو تنها باید به پل زدن بین سایت ها و صفحات مرتبط از لحاظ موضوع فعالیت بیندیشید. وقتی موتور جست و جو موضوع اصلی سایت شما را بداند هر یک از صفحات سایت تان اتوماتیک وار مرتبط با همان موضوع تشخیص داده می شود و شانس کسب رتبه های بالا افزایش می یابد.

متن عنوان صفحه و موتورهای جستجو

عنوان صفحه به دلایل متعددی هم از دیدگاه طراحی وب سایت و هم از دیدگاه موتورهای جست و جو، مهم است:

  • کاربران به هنگام خواندن صفحات سایت، آن را در مرورگر خود می بینند.
  • در رتبه بندی صفحات، بخشی از متن اصلی سایت در نظر گرفته می شوند.
  • عنوان صفحه چیزی است که در نتایج جست و جو، کاربران باید روی آن کلیک کنند تا به صفحه ای بروند.
  • به هنگام ذخیره و بوک مارک کردن صفحات به صورت پیش فرض از عنوان صفحه استفاده می شود.

بنابراین نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت ترغیب کند. قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به کسب رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیک هایی که در نتایج جست و جو بر آن می شود را هم باید مد نظر داشته باشید. یعنی به گونه ای بنویسید که بیشتر کلیک بخورد.

همچنین بخوانید:   آموزش تیتر نویسی جذاب برای تولید محتوا

اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید صفحات بسیاری نیز طراحی کنید و در آنها، عنوآنها را با کلمات کلیدی متناسب با همان صفحه بنویسید. قرار دادن یک عنوان ثابت در تمام صفحات سایت کار اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می شوند. این کار تنها زمانی درست است که سایت فقط یک کلمه کلیدی داشته باشد.

عنوان صفحه به عنوان یک پارامتر مهم، متأسفانه در بسیاری از سایت ها مورد توجه قرار نگرفته است.

منبع: بک لینک

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است