Close

.:: سبد خرید شما

عبارات کلیدی و انتخاب درست آن ها برای سئو سایت در موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 21 شهریور 1397

انتخاب عبارات و کلمات کلیدی

 پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی با موتورهای جستجو، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب بهترین عبارت هایی که کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را می یابند، حیاتی است. باید عباراتی را بیابید که مخاطبان بالقوه شما آنها را جست وجو می کنند نه عباراتی را که شما هنگام جست وجو از آنها استفاده می کنید یا دوست دارید از آنها استفاده کنید. عبارت های انتخاب شده باید آنهایی باشند که واقعا جست وجو می شوند و نه آنچه که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید کاربران برای جست و جو از آنها استفاده می کنند!

رتبه بالا با عبارت مناسب تمام چیزی است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جست وجو باشید، اما موتورهای جست وجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند! علت آن هم بسیار ساده است: شما عبارت هایی را برگزیده اید که جست و جو نمی شوند. می توان گفت جذب تنها ۱۰۰ بیننده به سایت با کلمات مناسب بهتر از جذب ۱۰۰۰ بیننده با کلمات نامناسب است.

برای انتخاب کلمات کلیدی به تحقیق مناسب، دانش و شناختی درست از کسب و کارتان و همین طور منافعی که به مشتریان خود می رسانید، نیاز دارید. کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارت هایی را جست و جو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جستجو می شوند به این عبارتها، عبارت های محبوب گفته می شود. عده ای از عبارت ها نیز با کم جست وجو می شوند و یا اصلا جست و جو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده می شوند.

عبارات کلیدی و سئو سایت

چه عباراتی را انتخاب کنید؟

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر گرفت:

1-مرتبط بودن آنها با محتوای سایت(میزان ارتباط)

2-میزان استفاده از آنها در جست و جوهای کاربران(میزان محبوبیت)

3-میزان رقابت بر روی آنها در بین سایت های رقیب(میزان رقابت)

کلمات انتخاب شده در نهایت طبق یک استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند سه فاکتور اشاره شده نقش مهمی در موفقیت این استراتژی دارند. استراتژی تعیین می کند که گستردگی کار چگونه باشد. آیا به تمام بازار حمله شود یا بخشی از آن مورد توجه قرار گیرد؟ یک سایت نوظهور نمی تواند به کسب رتبه بالا با کلمات شدیدا رقابتی بیندیشد؛ کلماتی نظیر:

همچنین بخوانید:   آموزش کامل سئو تصاویر و بهینه سازی عکس های سایت شما

travel ,dating ,book ,poker ,girls ,game

عبارت های اشاره شده عمومی بوده، محبوبیت و سطح رقابت بسیار بالایی دارند؛ بنابراین سرمایه گذاری بر آنها برای اغلب سایت ها کاری جز به هدر دادن منابع نیست. برای نمونه کلمه travel را در بینگ جست و جو کردم؛ بیش از یک میلیارد صفحه در نتایج جست وجوی خود ارایه داد، آیا منطقی است به جنگ این همه رقیب بروید؟

عبارات کلیدی و موتورهای جستجو

 کلمات محبوبیت

اگر کلمات فوق را در بالاترین پله محبوبیت بدانیم، یک پله پایین تر عبارتهایی که کمتر عمومی هستند، قرار دارند. عبارتهایی نظیر travel agents , travel agency. مقایسه آنها با Travel به خوبی موضوع رقابت را نشان میدهد. در زمان تألیف کتاب، تعداد نتایج جست و جوی آنها حدود ۵۰۰ میلیون بوده است. مقایسه تعداد نتایج نشان میدهد که رقابت روی آنها کمتر و گستردگی مفهوم آنها نیز محدودتر شده است. کاربران متفاوت ممکن است travel را برای مقاصد مختلف جست وجو کنند که مطمئنا تعداد این مقاصد مختلف برای عبارت travel agency کمتر است. عبارت های این پله نیز همچنان سطح رقابت و محبوبیت بالایی دارند. اگر یک پله دیگر پایین تر بیاییم، می توان عبارت هایی نظیر این موارد را مورد بررسی قرار داد:

China travel agency, UK travel agents, Singapore travel agents

با این عبارت ها دیگر برداشت اغلب کاربران مشابه است. این عبارت ها سطح رقابت متوسط و محبوبیتی مناسب دارند. می توان یک پله دیگر هم پایین تر آمد و موضوع جست و جو را کاملا محدود کرد، کافی است نام یک شهر (با موضوع جزیی تر) در عبارت جست و جو قرار داده شود به عنوان مثال south china travel agency.

محبوبیت یک مفهوم نسبی است و باید در هر موضوعی جداگانه مورد توجه قرار گیرد. وقتی بیشترین میزان جست و جوهای روزانه در یک صنعت خاص ۱۰۰۰ مورد است، مطمئنا عبارتی که ده درصد این مقدار در روز جست وجو می شود دارای محبوبیتی بالا خواهد بود. حال آن که ممکن است در صنعتی دیگر ۱۰۰۰ جست وجو در روز برای یک عبارت اصلا به چشم نیاید.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه