Close

.:: سبد خرید شما

چگونه می توانید سایت خود را برای بهینه سازی به موتور های جست و جو معرفی کنید؟

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 15 شهریور 1397

موتور جست وجو متن را می خواند و لینک را دنبال می کند. بنابراین موتور جست وجو می تواند سایت شما را بیابد به شرط آن که راهی برای ورود اسپایدر آن به سایت تان فراهم کرده باشید. اگر موتور جست و جو بتواند لینکی به سایت شما بیابد، پروسه معرفی سایت شما به آن انجام شده است. هر چه راههای بیشتری به سایت شما موجود باشد، اسپایدر زودتر به آن راه می یابد. اما این تنها ابتدای راه است.

در حقیقت شما می خواهید موتور جست و جو زودتر و بیشتر به سایت شما مراجعه کند و تعداد صفحات بیشتری از آن را بخواند تا همواره آخرین اطلاعات سایت در بایگانی موتور جست وجو باشد. به طور ساده می خواهم بگویم که یک بار خواندن اطلاعات کافی نیست بلکه موتور جست وجو باید بارها و بارها به سایت شما مراجعه کند.

موتورهای جستجو

تمام موتورهای جست و جو، صفحه ای برای معرفی سایت ها دارند. تنها کافی است آدرس صفحه اول سایت خود را به آنها بدهید. با این کار آدرس سایت تان وارد برنامه ی کاری موتور جست و جو می شود و اسپایدر آن به سایت تان مراجعه خواهد کرد. اگر از این شیوه برای معرفی یک سایت استفاده کنید ممکن است یک تا چند هفته و یا حتی بیشتر طول بکشد تا این که موتور جست و جو به سایت مراجعه کند. اما ما به دنبال راه های سریع تر هستیم.

راه ورود اسپایدر به سایت شما پیوند است. برای فراهم کردن راه، از سایت هایی که در حال حاضر در پایگاه داده ی موتور جست و جو قرار دارند بخواهید که به شما لینک کنند. خواستن بخش ساده کار است زیرا پذیرش خواسته شما مهم تر است. خساست شاخ و دم ندارد. مدیران خسیس هم کم نیستند. این جاست که کمی به مشکل بر می خورید. آیا شما حاضر می شوید به یک سایت بنجل و بی محتوا لینک کنید؟ مسلما نه. از دیگران نیز این انتظار را نداشته باشید.

موتورهای جستجو و محتوا

سایتی پر محتوا و مفید

نکته مهم در همین جا نهفته است. اگر شما سایتی پر محتوا و مفید داشته باشید چرا دیگران به سایت تان لینک نکنند. آنها از این که توانسته اند به بینندگان خود سایتی مفید معرفی کنند، حتما دلشاد خواهند بود. باور کنید مشکل حل نشده است. شما باید این مدیران را برای لینک دادن قانع کنید. حضور در فهرست ها می تواند در معرفی سایت به موتورهای جست وجو مؤثر باشد.

همچنین بخوانید:   عواملی که باعث کاهش Bounce Rate(نرخ بازگشت) سایت شما می شود

توصیه می شود بعد از تکمیل طراحی سایت، آن را به فهرستهای مهم و موضوعی معرفی نمایید. برای معرفی یک سایت به فهرست، ابتدا باید مناسب ترین گروه را بیابید. برای یافتن مناسب ترین گروه، کلمات کلیدی سایت خود را در فهرست مورد نظر جست و جو کنید و بررسی کنید که سایت های فهرست شده در نتیجه جست و جو در چه گروه هایی قرار دارند.

جستجوی کلمات کلیدی برای سئو سایت

با جست و جوی هر یک از کلمات کلیدی، گروه های معرفی شده برای آن را یادداشت نمایید. متوجه خواهید شد که بعضی از گروه ها بیشتر از بقیه تکرار میشوند. اگر تعداد دفعات تکرار یک گروه بیشتر از سایر گروه هاست، همان گروه مناسب ترین گروه برای سایت شما خواهد بود. هم چنین اگر سایتی با زمینه کاری مشابه سایت خود درون یکی از گروهها یافتید، گروه آن سایت می تواند گروه مناسبی برای سایت شما نیز باشد. معمولا بیشتر سایت ها بهتر است در همان زیر گروه های مرتبط با محدوده جغرافیایی(مثلا ایران) فهرست شوند اما این موضوع برای همه سایت ها درست نیست و برخی سایت ها اصولا بهتر است در گروههایی قرار گیرند که محدودیت جغرافیایی ندارند.

زمانی می توانید سایت خود را به فهرست ها معرفی کنید که به طور کامل طراحی شده باشد. معرفی سایت به فهرست، البته در معرفی سایت به موتورهای جست و جو نیز مؤثر خواهد بود. موتور جست و جو برای آغاز به جمع آوری اطلاعات، نیاز به یک نقطه ی شروع دارد و چه جایی بهتر از فهرست ها، به خصوص یاهو (!Yahoo) و دیماز (DMOZ).

موتورهای جستجو و کلمات کلیدی

نوشته های مفید و لینک گرفتن

فهرست های کوچک بسیاری وجود دارند که شما می توانید به طور رایگان سایت خود را به آن ها معرفی کنید. هم چنین شما می توانید مقالات مفیدی را در زمینه فعالیت تان تهیه کنید و آنها را در سایت های بی شماری که حیات خود را مدیون این مقالات هستند، منتشر کنید. دقت کنید در این مقالات، آدرس سایت شما به صورت لینک قرار داده شود تا هم بینندگان با کلیک کردن بر آن بتوانند به سایت بیایند و هم اسپایدرها آن را دنبال کنند.

همچنین بخوانید:   لینک های مخفی بسیار با ارزش هستند

در سایت ها و وبلاگ های دیگر نوشته ای به صورت مهمان بنویسید و به سایت خود لینک کنید. یا مطالب با ارزش بنویسید و به دیگران اجازه دهید آنها را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهند. به وبلاگهای دیگر سر بزنید و نظری واقعی بنویسید و به سایت خود لینک بدهید. در فرومها مشارکت کنید. در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید و پیوندهای سایت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. امروزه یکی از بهترین روش ها برای کشاندن هر چه بیشتر گوگل و بینگ به سایت شما همین حضور در شبکه های اجتماعی است. یعنی در سایت خود محتوایی مناسب منتشر کنید و سپس آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا امکان اشتراک گذاری آن را در سایت خود فراهم کنید تا دیگران برای شما این کار را انجام دهند.

جمع بندی

هرچه سایت در پایگاه دادهی موتورهای جست و جوی بیشتری قرار گیرد، بهتر است. هرچه صفحات بیشتری از یک سایت در پایگاه دادهی موتورهای جست وجو قرار بگیرند، بهتر است. بیشترین مخاطبان سایت ها را موتورهای جست وجوی مهم فراهم می کنند. کیفیت محتوای سایت خود را بالا ببرید. سایت باید حرفی برای گفتن داشته باشد که بتوانید دیگران را به دیدن آن دعوت کنید! | به سایت های دیگر لینک کنید و از آنها بخواهید که به شما لینک کنند. مقالات مفیدی را در سایت های دیگر منتشر کنید و در آنها آدرس سایت خود را به صورت پیوند قرار دهید. سایت خود را به تمام فهرست های رایگان و معتبری که سراغ دارید، معرفی کنید. در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

منبع: backlink.ir

2 دیدگاه