Close

.:: سبد خرید شما

موتورهای جستجو و سئو کسب رتبه های بالا در آنها

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 11 مهر 1397

موتورهای جستجو ابزاری هستند که کاربر به کمک آن سایت های دلخواه خود را می یابد. راههای بسیاری برای یافتن سایت ها وجود دارد اما موتورهای جست وجو همواره راه کار اساسی اند. بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ده رتبه ی اول نتایج جست وجو می تواند خواسته ی آنها را برآورده سازد.

امروزه کسب و کار آنلاین به شدت با مسئله رتبه بندی در موتورهای جست وجو هماهنگ شده است و همه ی سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند. اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست و جو، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در سایت اصولا با شکست همراه خواهد بود.

اغلب کاربران، موتورهای جست و جو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند. اغلب کاربران، هر روز جست وجو می کنند و بیشتر این جست و جوها به دنبال کالا یا خدمات است. درصد بالایی از ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جست وجو باعث می شوند.

موتورهای جستجو و سئو

چند درصد آنها به سایت های قرار گرفته بعد از رتبه ده مراجعه می کنند؟

در حدود یک سوم آنها، سایتی که در ابتدای نتایج جست وجو قرار دارد را سرآمدتر از بقیه سایت ها می دانند.

دقت در این آمار، اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جست و جو را روشن تر می سازد. این روش جذب بیننده به سایت، اهمیت به سزایی دارد؛ زیرا بینندگانی که موتورهای جست و جو روانه سایت ها می کنند، مراجعه کنندگان تصادفی نیستند. وقتی آنها کلماتی را جست و جو می کنند، نشان دهنده ی آن است که به دنبال اطلاعات، کالا یا خدماتی هستند. به این ترتیب آنها همان مخاطبان مورد نظر می باشند و به احتمال زیاد در سایت فعالیتی را انجام میدهند که دل خواه مدیران است. فعالیت هایی نظیر پر کردن فرم تماس، درخواست اطلاعات بیشتر، اشتراک در خبرنامه خرید کالا، دریافت خدمات، شرکت در نظرسنجی و..

همچنین بخوانید:   بازاریابی گوشه ای چیست؟ وچه مزایا و معایبی دارد؟

2 دیدگاه