Close

.:: سبد خرید شما

موتورجستجو گوگل چگونه کار می کند و الگوریتم های آن برای سئو سایت چیست؟

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 04 مهر 1397

گوگل کار می‌کند؟ گوگل واقعا چه کار می‌کند؟ برای بسیاری از شما، این خبر نسبتا قدیمی خواهد بود اما برای همه متقاضیان جستجوگرها اجازه دهید توضیح دهم که گوگل واقعاچه کار می‌کند. درک گوگل واقعا می‌تواند به شما کمک کند استراتژی مناسبی برای سئو سایت خود ایجاد کنید.

گوگل چگونه کار میکند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل پیوندها را دنبال می کنند. آنها پیوندی را از یک صفحه وب به دیگری دنبال می کنند. گوگل شامل یک خزنده، یک شاخص و یک الگوریتم است. خزنده گوگل دنبال لینک ها در وب است. نسخه HTML همه صفحات در یک پایگاه‌داده غول‌پیکر به نام شاخص ذخیره می‌کند. این شاخص اگر کاوشگر گوگل به وب سایت شما بیاید و صفحات وب جدید یا اصلاح‌شده را پیدا کند به روزرسانی می‌شود و نسخه جدید این صفحه ذخیره می‌شود. بسته به ترافیک سایت شما و تعداد تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می‌کنید، خزنده ها یبیشتر و یا کمتر می آیند.

برای اینکه گوگل از وجود سایت شما مطلع شود، ابتدا باید یک لینک از سایت دیگری(که قبلا در فهرست قرار دارد) به سایت شما باشد. اگر خزنده ها از این پیوند پیروی کنند، به اولین بار جمع آوری و بایگانی اطلاعات برای خزنده تبدیل می شود و اولین بار سایت شما در فهرست ذخیره می شود. از آن زمان به بعد وب سایت شما می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

گوگل و بهینه سازی سایت

الگوریتم مخفی گوگل

گوگل پس از شاخص گذاری وب سایت شما می‌تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. گوگل سعی دارد یک پرس و جوی خاص را با صفحات وب مطابقت دهد که شاخص گذاری شده باشد. برای اینکار گوگل یک الگوریتم خاص دارد که تصمیم می‌گیرد کدام صفحات نمایش داده می‌شوند. اینکه این الگوریتم چگونه کار می‌کند یک راز است. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند چه عواملی در تصمیم‌گیری درباره نتایج جستجو تصمیم‌گیری می‌کنند.

الگوریتم گوگل استاتیک نیست. آن به طور مرتب تغییر می‌کند. عواملی که نظم و اهمیت عوامل مختلف را تعیین می‌کنند اغلب تغییر می‌کنند. اگرچه این الگوریتم محرمانه است، گوگل به ما می‌گوید که کدام چیزها مهم هستند. با این حال نمی‌دانیم که چقدر مهم است ، و نمی‌دانیم که گوگل درباره همه فاکتورها صحبت می‌کند یا نه. تست و آزمایش حس نسبتا خوبی برای عوامل مهم و تغییرات در این عوامل به ما می‌دهد. ما این عوامل را در متصل شونده سئو قرار می‌دهیم و در بسیاری از نوشته های سایت خود در مورد آن صحبت می‌کنیم.

همچنین بخوانید:   الگوریتم کافئین گوگل را بیشتر بشناسید!

صفحه نتایج گوگل

صفحه نتایج گوگل همچنین به عنوان SERP شناخته می شود – در مورد 7 یا 10 لینک به سایت های که مناسب جستجو شما بهترین(به گفته گوگل)هستند را نشان می دهد. ما به این نتایج به عنوان نتایج جستجوی عالی اشاره می کنیم. اگر روی صفحه دوم صفحه نتیجه کلیک کنید، نتایج بیشتری نشان داده می شوند. هرچه بیشتر نتایج جستجو کنید، به احتمال زیاد کسی در جستجوی سایت شما است.

بیشتر از 10 لینک در صفحه اول لینک هایی هستند که مردم برای آنها برای مدت زمان مشخصی پول پرداخت کرده اند. این لینک ها تبلیغات هستند و مردم برای بودن تبلیغاتشان به گوگل پول پرداخت کرده اند برای زمانی که افراد برای یک دوره خاص جستجو می‌کنند. قیمت این تبلیغات بسته به رقابت عبارت جستجو ، بسیار زیاد است.

گوگل و سئو سایت

ارزش پیوندها برای موتورهای جستجو

بسیار مهم است که درک اولیه از چگونگی استفاده گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر را داشته باشیم. تعداد لینک‌های مربوط به یک صفحه برای تعیین این که این صفحه چقدر مهم است ، استفاده می‌شود. بنابراین هر چه لینک‌های بیشتری یک سایت خاص داشته باشند، موتورهای جستجوی بسیار مهم فکر می‌کنند که این مکان وجود دارد. هر دو لینک داخلی(که از یک وب سایت می‌آیند) و همچنین لینک‌های خارجی(از وب سایت‌های دیگر) می‌توانند به رتبه‌بندی یک صفحه وب در گوگل کمک کنند. با این حال، برخی لینک‌ها از بقیه مهم‌تر هستند. لینک‌هایی از وب سایت‌هایی که تعداد زیادی از لینک‌های ورودی را دارند ، به طور کلی مهم‌تر از لینک‌های وب سایت‌های کوچک با چند لینک ورودی هستند.

اهمیت پیوندها در واقع چیزی بود که منجر به ایجاد لینک فعال شد. تا زمانی که شما در حال جمع آوری لینک هایی مفید و درست هستید، ساخت پیوند می تواند یک استراتژی سئو خوب باشد.

جستجوگرها و گوگل

بهینه سازی موتور جستجو(جستجوگرها) عملی برای بهینه سازی سایت ها است و تلاش می کند آنها را در موقعیت عالی در نتایج جستجوی قرار دهد به منظور انجام این کار ، سئو تلاش می‌کند یک وب سایت را با توجه به الگوریتم گوگل شکل دهد. اگرچه الگوریتم گوگل همچنان سری است، طی یک دهه تجربه در سئو به ایده خوبی در مورد عوامل مهم منجر شده‌است.

همچنین بخوانید:   موتور جستجو چگونه کار می کند؟چگونه سایت شما را رتبه بندی می کنند؟

ما همه ارتباطات را توسط گوگل در مورد تغییرات در الگوریتم کنترل می‌کنیم و آنچه واقعا در موتورهای جستجو عمل می‌کند را آزمایش می‌کنیم. استراتژی سئو شما هرگز نباید یک فریب باشد. گوگل می خواهد کاربر را به نتیجه ای که مطابق با جستجوی خود اوست، نشان دهد. اگر می خواهید در نتایج جستجو برای یک واژه خاص زیاد ظاهر شود، مطمئن شوید که وبسایت شما متناسب با آن عبارت جستجو است.

منبع: yoast.com

2 دیدگاه