Close

.:: سبد خرید شما

پیوند خارجی(External Links) در سئو برای بهینه سازی سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 18 مرداد 1397

لینک‌های خارجی لینک‌هایی هستند که به سمت  هدف بجز دامنه ارتباطی که در منبع وجود دارد، اشاره می‌کنند.

به عبارت دیگر اگر یک وبسایت دیگر با شما ارتباط دارد این یک پیوند خارجی به سایت شما در نظر گرفته می‌شود،بطور مشابه اگر شما نیز به یک وبسایت دیگر لینک دهید این نیز یک پیوند خارجی در نظر گرفته می‌شود.

نمونه کد :

<a href=”http://www.external-domain.com/”>Link Anchor Text</a>

فرمت بهینه متن لنگر

از کلمات کلیدی توصیفی در متن لنگر که هدف موضوع صفحه را منعکس می‌کنداستفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در هر بار متن لنگر ضروری نیست در حقیقت انجام اینکار می‌تواند اسپم را راه‌اندازی کند، در عوض  برای انواع متن لنگر تلاش کنید که زمینه و قابلیت کاربرد برای کاربران و موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد.

پیوند خارجی در بهینه سازی سایت

پیوند خارجی(External Links) چیست ؟

یک پیوند خارجی پیوندی است که به دامنه خارجی اشاره می‌کند، مدیران ارشد معتقدند که پیوندهای بیرونی مهم‌ترین منبع قدرت رتبه‌بندی هستند.

هنچنین مدیران ارشد معتقدند که ویژگی لینک عنوان برای اهداف رتبه‌بندی‌ها استفاده می‌شود.

بهترین تجارب سئو

داده‌های تحقیق رتبه‌بندی موتور جستجو نشان داده‌است که گرفتن لینک‌های خارجی مهم‌ترین هدف برای رسیدن به رتبه‌بندی بالا است،  این امر ناشی از این ایده است که پیوندهای بیرونی یکی از سخت‌ترین معیارها برای دستکاری و در نتیجه یکی از بهترین روش‌ها برای موتورهای جستجوست برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب مشخص می باشد. این ایده ابتدا توسط موتور جستجوی اولیه آلتا ویستا استفاده شد و بعدها توسط گوگل بهبود یافت.

گوگل برای اولین بار هدف خود را با معرفی جامعه استنفورد به پیج رنک(یک الگوریتم توسعه‌یافته توسط موسس گوگل صفحه) ایجاد کرد.

این الگوریتم هایپر لینک‌ها را به عنوان آرا برای محبوبیت شمرد، صفحاتی که بیشترین لینک را داشتند بعنوان محبوب‌ترین صفحات در نظر گرفته شدند، محبوب‌ترین صفحات مربوط به صفحات اول در نتایج گوگل فهرست می‌شوند. اگر چه این الگوریتم امروزه بسیار پیچیده‌تر است اما هنوز هم شامل تصور پیوندهای بیرونی به عنوان آرا است.

امروزه موتورهای جستجوی اصلی از معیارهای زیادی برای تعیین ارزش لینک‌های خارجی استفاده می‌کنند. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • قابلیت اعتماد دامنه ارتباطی
  • محبوبیت صفحه پیوند
  • ربط بین محتوای صفحه مبدا و صفحه هدف
  • متن اصلی مورد استفاده در این لینک
  • تعداد لینک‌های مربوط به یک صفحه در صفحه مبدا
  • تعداد حوزه‌های ریشه‌ای که به صفحه هدف متصل می‌شود
  • مقدار تغییراتی که به عنوان متن لنگر برای پیوندها به صفحه هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • رابطه مالکیت بین منبع و دامنه‌های هدف
همچنین بخوانید:   بردکرامب وردپرس چیست و چه اهمیتی در سئو محتوا دارد؟‎

پیوند خارجی و موتورهای جستجو

پیوند خارجی(External Links) و دو دلیل اصلی اهمیت

1-محبوبیت :

ترافیک یک متریک مرتب است و برای موتورهای جستجو به دقت اندازه‌گیری می‌شود(طبق گفته یاهو!)

همچنین لینک‌های خارجی هم یک معیار پایدار و هم یک معیار ساده برای اندازه‌گیری هستند، این به این دلیل است که شماره‌های ترافیک در لاگ های سرور خصوصی به خاک سپرده می‌شوند! در حالیکه لینک‌های خارجی آشکارا قابل‌مشاهده بوده و به راحتی ذخیره می‌شوند، به همین دلیل لینک‌های خارجی یک معیار بزرگ برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب خاص هستند.

2-نسبت:

پیوندها شامل سرنخ ارتباطی هستند که برای موتورهای جستجو فوق‌العاده ارزشمند هستند. متن لنگر که در لینک‌ها استفاده می‌شود، معمولا توسط انسان‌ها نوشته می‌شود(که می‌توانند صفحات وب را بهتر از کامپیوتر تفسیر کنند) و معمولا از محتوای صفحه که با آن مرتبط است منعکس می‌شود.

صفحه هدف، منبع و همچنین دامنه ذکر شده در یک لینک معیارهای تناسب ارزشی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند.

پیوندها مربوط به محتوای مرتبط هستند، این امر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مراکز دانشی در اینترنت ایجاد کنند که پس از آن می‌توانند از طریق تایید اهمیت بعنوان یک سند وب معین نیز از آن‌ها استفاده کنند. لینک اکسپلورر یک ابزار تجزیه لینک و ابزار آنالیز بک لینک است که به شما اجازه می‌دهد تحقیق کنید و هر سایتی را در وب مقایسه کنید.

منبع: moz.com

4 دیدگاه