Close

.:: سبد خرید شما

بررسی سایت برای بدست آوردن رتبه مناسب در موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 09 آبان 1397

موتور جستجو ابزاری است که کاربر به کمک آن سایت های دلخواه خود را می یابد. راههای بسیاری برای یافتن سایت ها وجود دارد اما موتورهای جست وجو همواره راه کار اساسی اند. بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ده رتبه ی اول نتایج جست وجو می تواند خواسته ی آنها را برآورده سازد. امروزه کسب و کار آنلاین به شدت با مسئله رتبه بندی در موتورهای جست وجو هماهنگ شده است و همه ی سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند. اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست و جو، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در سایت اصولا با شکست همراه خواهد بود.

بررسی سایت برای بدست آوردن رتبه مناسب در موتورهای جستجو:

بررسی سایت و سئو

ارزیابی موفقیت

بررسی نتایج فعالیت ها باید همواره مدنظر باشد. در واقع شما باید بدانید که وضعیت کنونی سایت شما با ماه گذشته چه تفاوت هایی کرده است. برای ارزیابی نیاز به معیارهایی دارید که در ادامه توضیح داده شده اند.

رتبه ها

همواره رتبه های خود را در سه موتور جستجوی برتر ثبت و مقایسه کنید (گوگل، یاهو و بینگ). ببینید با کلمات کلیدی رتبه های شما افت کرده یا بالاتر رفته است. اگر از ۳۵ به ۶۱ افت کرده اید، افسرده نشوید و هم چنین اگر از ۲۳ به ۱۷ رفته اید، ذوق زده نشوید(هر دو حالت برایتان خوب نیست!) سئو پروسهای بلندمدت است. حوصله کنید و با نگاهی به آینده حرکت کنید.

برای یافتن رتبه ی سایت خود می توانید از ابزار وب و یا نرم افزارهای زیادی استفاده کنید. اما روش من این گونه است: از هیچ نرم افزاری استفاده نمی کنم. همه ی رتبه ها دستی کنترل می شود. برای هر عبارت اگر سایت خود را تا رتبه ۵۰ نیابم، فرض می کنم رتبه آن ۱۰۰۰ است. زیرا رتبه ی ۵۰ و بالاتر از آن ترافیک بسیار کمی برای سایت ایجاد می کند و بهتر است همان ۱۰۰۰ نگریسته شود.

به نظرم در ابتدا در گیر رتبه سایت خود نباشید. همه ی کارهای لازم را انجام دهید، مدتی صبر کنید و بعد شروع به بررسی وضعیت کنید. اگر سایت شما تازه راه افتاده است باید کمی بیشتر صبور باشید. گوگل و بقیه برای تصمیم گیری درباره سایت شما به سیگنال های بیشتری نیاز دارند. برای یافتن ابزار مناسب عبارت check your ranking را در گوگل جست وجو کنید.

همچنین بخوانید:   ارزیابی و مقایسه متون در رتبه بندی صفحات برای موتورهای جستجو

محتوا

محتوا همواره بررسی کنید که گوگل چه تعداد صفحه از سایت شما را خوانده است. آیا محتوای اخیرا اضافه شده را خوانده است؟ آیا محتوای جدید را زود به زود میخواند؟ نحوه ی دیده شدن صفحات سایت را در نتایج جست وجو ببینید. یعنی عنوان صفحه و متنی که زیر آن قرار می گیرد.

کیفیت نمایش سایت شما در نتایج بهتر است یا سایت رقیب شما؟ آیا آن چه از سایت شما نشان داده میشود کاربر را تشویق به آمدن به سایت می کند؟ یعنی به کسی که دنبال خرید جوراب پشمی است مشخصاتی از جوراب داده می شود یا داستان حسین کرد شبستری برایش نقل می گردد؟ همیشه وضعیت نمایش در نتایج را بررسی و بهتر کنید؛ بهتر از قبل و بهتر از رقبا.

بررسی سایت و بهینه سازی

سایت های ارجاع دهنده ترافیک

بررسی کنید که چه سایت های جدیدی بیننده به سایت شما ارجاع داده اند. هم چنین بررسی کنید که میزان ترافیک ارسالی از سایت هایی که قبلا لینک داده اند کم شده است یا زیاد. میزان ترافیک سایت چه تغییری کرده است. کم شده است یا زیاد؟ بازدید صفحه بیشتر شده است یا کاربر یکتا؟ برای بررسی ترافیک سایت پیشنهاد می شود از Google Analytics استفاده نمایید.

سایر ابزار تحلیل آمار نیز قبلا معرفی شده اند. این کار برای من ترکیبی از Alexa Analytics و آماری است که خود سیستم مدیریت سایت در اختیارم قرار داده است. البته تحلیل لاگ سرور(Server log) هر چند ممکن است زمان بر باشد، همیشه مد نظر قرار گیرد. همواره به یاد داشته باشید اگر محتوای مناسبی منتشر کنید، دیگرانی هستند که به شما لینک کنند. مطمئن باشید افراد بسیاری «یک یا دو هزار و یک» را می خوانند.

لینک

اگر تلاش مداومی برای افزایش تعداد لینک ها دارید باید گزارش منظمی از آن نیز داشته باشید. پیچ رنک سایتها و صفحاتی که لینک داده اند را همواره با ماه سال قبل مقایسه کنید. باید ببینید که آیا تلاش شما جواب داده است یا خیر؟ برای بررسی پیش رفت خود در افزایش تعداد لینکها از منابع زیر استفاده کنید:

Google Webmaster Tools Bing Webmaster Tools

یا خیلی ساده عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

همچنین بخوانید:   سئو آن پیج و آف پیج چیست؟

Link:yoursite.com

فروش

آیا همزمان میزان تماسها، فروش سایت و یا تقاضا از سایت و یا میزان جلسات برای فروش افزایش یافته است؟

هزینه ها

با چه هزینه ای ترافیک سایت، تعداد لینک ها و فروش افزایش یافته است؟ آیا افزایش هزینه با افزایش فروش جبران شده است؟

اهداف

در گوگل آنالیتیکس می توانید صفحاتی را به عنوان هدف(Goal) تعریف ارزیابی موفقیت در نظر بگیرید.

دقت کنید و میزان مراجعه به آنها را به عنوان معیاری برای بعد از بررسی همه ی موارد فوق باید متناسب با پیشرفت ها و پسرفت ها استراتژی خود را اصلاح کنید. از تغییر عبارت های کلیدی گرفته تا زمانی که صرف بالا بردن تعداد لینکها می کنید. تلفیق موارد فوق با نتیجه ی بررسی جداگانه آمار سایت می تواند بسیاری از مشکلات موجود در سایت و کسب و کار وابسته به آن را نمایان سازد و البته به کمک آن نیز می توان دلایل مناسبی برای مشکلات و ایده هایی برای رفع آنها یافت.

منبع: بک لینک

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است