Close

.:: سبد خرید شما

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در بین کاربران برای سئو سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 19 مهر 1397

با توجه به استفاده میلیونی کاربران از موتورهای جست و جو، حضور هر چه بهتر در موتورهای جست و جو، راه حل منطقی و مقرون به صرفه ای در هر برنامه بازاریابی آنلاین می باشد. هر موتور جست و جویی معتبر نیست. هزاران موتور جست و جو وجود دارد، اما تنها عده ی معدودی از آنها دارای اعتبار و محبوبیتی مناسب هستند. کسب رتبه بالا در موتور جست وجویی که کاربران کمی دارد، فایدهی چندانی ندارد. مدیران سایت ها به دنبال کسب رتبه های بالا در موتورهای جست وجوی مهم و معتبر هستند. بررسی ها نشان می دهد که عمده کاربران وب اطلاعات مورد نیاز خود را به کمک موتورهای جست و جوی معتبر می یابند.

فاصله ی محبوبیت گوگل با سایر گزینه ها بسیار زیاد است و این موتور جست و جو در دنیای وب، پادشاهی می کند. موارد اشاره شده گزینه های عام و کلی می باشند. برخی دیگر از موتورهای جست و جو نیز وجود دارند که محبوبیت محلی یا موضوعی دارند که باید آنها را نیز در پروسه بازاریابی با موتورهای جستجو ، مدنظر قرار داد. به عنوان مثال بایدو (Baidu)، موتور جست وجویی حتی معتبرتر از گوگل در میان کاربران چینی زبان است.

گوگل و سئو

فعالیت گوگل به عنوان موتورجستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل پیوندها را دنبال می کنند. آنها پیوندی را از یک صفحه وب به دیگری دنبال می کنند. گوگل شامل یک خزنده، یک شاخص و یک الگوریتم است. خزنده گوگل دنبال لینک ها در وب است. نسخه HTML همه صفحات در یک پایگاه‌داده غول‌پیکر به نام شاخص ذخیره می‌کند. این شاخص اگر کاوشگر گوگل به وب سایت شما بیاید و صفحات وب جدید یا اصلاح‌شده را پیدا کند به روزرسانی می‌شود و نسخه جدید این صفحه ذخیره می‌شود. بسته به ترافیک سایت شما و تعداد تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می‌کنید، خزنده ها یبیشتر و یا کمتر می آیند.

برای اینکه گوگل از وجود سایت شما مطلع شود، ابتدا باید یک لینک از سایت دیگری(که قبلا در فهرست قرار دارد) به سایت شما باشد. اگر خزنده ها از این پیوند پیروی کنند، به اولین بار جمع آوری و بایگانی اطلاعات برای خزنده تبدیل می شود و اولین بار سایت شما در فهرست ذخیره می شود. از آن زمان به بعد وب سایت شما می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

همچنین بخوانید:   سفر به دنیای کلمات کلیدی با ابزار کیورد پلنر گوگل

الگوریتم های پنهان گوگل

گوگل پس از شاخص گذاری وب سایت شما می‌تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. گوگل سعی دارد یک پرس و جوی خاص را با صفحات وب مطابقت دهد که شاخص گذاری شده باشد. برای اینکار گوگل یک الگوریتم خاص دارد که تصمیم می‌گیرد کدام صفحات نمایش داده می‌شوند. اینکه این الگوریتم چگونه کار می‌کند یک راز است. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند چه عواملی در تصمیم‌گیری درباره نتایج جستجو تصمیم‌گیری می‌کنند.

الگوریتم گوگل استاتیک نیست. آن به طور مرتب تغییر می‌کند. عواملی که نظم و اهمیت عوامل مختلف را تعیین می‌کنند اغلب تغییر می‌کنند. اگرچه این الگوریتم محرمانه است، گوگل به ما می‌گوید که کدام چیزها مهم هستند. با این حال نمی‌دانیم که چقدر مهم است  و نمی‌دانیم که گوگل درباره همه فاکتورها صحبت می‌کند یا نه. تست و آزمایش حس نسبتا خوبی برای عوامل مهم و تغییرات در این عوامل به ما می‌دهد. ما این عوامل را در متصل شونده سئو قرار می‌دهیم و در بسیاری از نوشته های سایت خود در مورد آن صحبت می‌کنیم.

گوگل و رتبه بالا سایت

موتورهای جستجو و گوگل

بهینه سازی موتور جستجو(جستجوگرها) عملی برای بهینه سازی سایت ها است و تلاش می کند آنها را در موقعیت عالی در نتایج جستجوی قرار دهد به منظور انجام این کار ، سئو تلاش می‌کند یک وب سایت را با توجه به الگوریتم گوگل شکل دهد. اگرچه الگوریتم گوگل همچنان سری است، طی یک دهه تجربه در سئو به ایده خوبی در مورد عوامل مهم منجر شده‌است.

ما همه ارتباطات را توسط گوگل در مورد تغییرات در الگوریتم کنترل می‌کنیم و آنچه واقعا در موتورهای جستجو عمل می‌کند را آزمایش می‌کنیم. استراتژی سئو شما هرگز نباید یک فریب باشد. گوگل می خواهد کاربر را به نتیجه ای که مطابق با جستجوی خود اوست، نشان دهد. اگر می خواهید در نتایج جستجو برای یک واژه خاص زیاد ظاهر شود، مطمئن شوید که وبسایت شما متناسب با آن عبارت جستجو است.

گوگل و بهینه سازی سایت

ارزش خاص لینک ها برای موتورهای جستجو

بسیار مهم است که درک اولیه از چگونگی استفاده گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر را داشته باشیم. تعداد لینک‌های مربوط به یک صفحه برای تعیین این که این صفحه چقدر مهم است ، استفاده می‌شود. بنابراین هر چه لینک‌های بیشتری یک سایت خاص داشته باشند، موتورهای جستجوی بسیار مهم فکر می‌کنند که این مکان وجود دارد. هر دو لینک داخلی(که از یک وب سایت می‌آیند) و همچنین لینک‌های خارجی(از وب سایت‌های دیگر) می‌توانند به رتبه‌بندی یک صفحه وب در گوگل کمک کنند. با این حال، برخی لینک‌ها از بقیه مهم‌تر هستند. لینک‌هایی از وب سایت‌هایی که تعداد زیادی از لینک‌های ورودی را دارند ، به طور کلی مهم‌تر از لینک‌های وب سایت‌های کوچک با چند لینک ورودی هستند.

همچنین بخوانید:   تبلیغات گوگل ادز چگونه بر کسب و کار ما اثر می گذارد؟

اهمیت پیوندها در واقع چیزی بود که منجر به ایجاد لینک فعال شد. تا زمانی که شما در حال جمع آوری لینک هایی مفید و درست هستید، ساخت پیوند می تواند یک استراتژی سئو خوب باشد.

منبع: بک لینک

یک نظر