Close

.:: سبد خرید شما

عبارت های کلیدی مناسب در سئو سایت برای بدست آوردن رتبه های بالاتر

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 24 مهر 1397

انتخاب عبارت های کلیدی

 پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی با موتورهای جست و جو، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب بهترین عبارت هایی که کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را می یابند، حیاتی است. باید عباراتی را بیابید که مخاطبان بالقوه شما آنها را جست وجو می کنند نه عباراتی را که شما هنگام جست وجو از آنها استفاده می کنید یا دوست دارید از آنها استفاده کنید. عبارت های انتخاب شده باید آنهایی باشند که واقعا جست وجو می شوند و نه آنچه که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید کاربران برای جست و جو از آنها استفاده می کنند.

رتبه بالا با عبارت مناسب تمام چیزی است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جست وجو باشید، اما موتورهای جست وجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند! علت آن هم بسیار ساده است: شما عبارت هایی را برگزیده اید که جست و جو نمی شوند. می توان گفت جذب تنها ۱۰۰ بیننده به سایت با کلمات مناسب بهتر از جذب ۱۰۰۰ بیننده با کلمات نامناسب است.

برای انتخاب کلمات کلیدی به تحقیق مناسب، دانش و شناختی درست از کسب و کارتان و همین طور منافعی که به مشتریان خود می رسانید، نیاز دارید. کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارت هایی را جست و جو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جست و جو می شوند به این عبارتها، عبارت های محبوب گفته می شود. عده ای از عبارت ها نیز با کم جست وجو می شوند و یا اصلا جست و جو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده می شوند.

چه عباراتی را انتخاب کنید؟

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر گرفت:

  • مرتبط بودن آنها با محتوای سایت(میزان ارتباط)
  • میزان استفاده از آنها در جست و جوهای کاربران(میزان محبوبیت)
  • میزان رقابت بر روی آنها در بین سایت های رقیب(میزان رقابت)

کلمات انتخاب شده در نهایت طبق یک استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند سه فاکتور اشاره شده نقش مهمی در موفقیت این استراتژی دارند. استراتژی تعیین می کند که گستردگی کار چگونه باشد

همچنین بخوانید:   نقش SSL در سئو سایت و دلیل استفاده از پروتکل https چیست؟

محبوبیت یک مفهوم نسبی است و باید در هر موضوعی جداگانه مورد توجه قرار گیرد. وقتی بیشترین میزان جست و جوهای روزانه در یک صنعت خاص ۱۰۰۰ مورد است، مطمئنا عبارتی که ده درصد این مقدار در روز جست وجو می شود دارای محبوبیتی بالا خواهد بود. حال آن که ممکن است در صنعتی دیگر ۱۰۰۰ جست وجو در روز برای یک عبارت اصلا به چشم نیاید.

عبارت های کلیدی و سئو سایت

بررسی کلمات کلیدی در سایت رقبا

بررسی کلمات کلیدی و محتوای استفاده شده در سایت رقبایی که تاکنون شناسایی کرده اید!

شما باید بهتر از رقیب خود باشید پس باید بدانید او در حال حاضر چه کرده است. آنها هم مطمئنا سایت شما را بررسی می کنند. به یاد داشته باشید که اگر فقط تلاش کنید تا به رقبای خود برسید در نهایت مانند آنها خواهید شد. بهتر است همیشه ایده هایی دیگر را در نظر داشته باشید تا چند گام هم از آنها جلوتر باشید.

برای این کار کافی است به سایت آنها مراجعه کنید. عنوان صفحات مختلف سایت آنها معمولا گویای خیلی موارد است. دقت در نام کتب، نام افراد، نام محصولات، خدمات و مواردی از این دست که در سایت شما ذکر شده است. مثلا نام یک کتاب پرفروش، نام یک لپ تاپ، نام یک فیلم و… دقت در کلمات مورد استفاده در جست و جوهای داخلی سایت. تحلیل آمار دید و بازدید از سایت می تواند بهترین کمک در انتخاب کلمات کلیدی باشد. تاکنون کاربران با چه عبارت هایی سایت شما را یافته اند؟ از طریق کنترل پنل میزبانی خود می توانید به بخش آمار دسترسی داشته باشید. مشکلاتی که خریداران احتمالی محصول یا خدمات شما با آن روبه رو می شوند. مثلا بازیابی اطلاعات، تعمیر هارد، کاهش وزن، تودوزی ماشین، تنظیم موتور و…

در زمان کار با موتورهای جست و جو، آنها عبارت هایی را به کاربر پیشنهاد می کنند تا جست و جوی بهتری انجام دهد.

عبارت مناسب

عبارتی مناسب است که جست و جوهای بسیار و رقبای کم دارد اما صحبتی از قدرت رقبا نمی کند. ممکن است تعداد رقبا کم اما سایت هایی باشند که به خوبی سئو شده اند، تیم سئوی قوی و هزاران لینک دارند! رقابت با چنین سایت هایی سخت است. تعداد نتایج جست و جو نمی تواند به شما بگوید که رسیدن به ده رتبه اول ساده است یا خیر. رساندن رتبه از ۹۰۰ به ۱۰۰ بسیار ساده تر از رساندن رتبه از ۱۰۰ به ۹ است.

همچنین بخوانید:   200 فاکتور مهم سئو سایت که هر وب مستری باید بداند!

منبع: بک لینک

2 دیدگاه