Close

.:: سبد خرید شما

لینک ها و نکاتی درباره راه های دریافت لینک برای سئو سایت شما

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 09 مهر 1397

بهینه سازی سایت دو گزینه را مورد توجه قرار می دهد، بهینه سازی پارامترهای درون سایت و بهینه سازی پارامترهای بیرون سایت. پارامترهای درون سایت نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات و کلیه موارد دیگری را که درون خود سایت است، شامل می شود. پارامترهای بیرونی، کلیه موارد دیگری است که خارج از سایت به کمک آن می ایند نظیر بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت می شود.

برای بالا بردن کیفیت لینک های ورودی، سایت خود را حتما در فهرست های مهم ثبت کنید. در فیس بوک و گوگل پلاس و توئیتر و بقیه شبکه های اجتماعی فعال باشید. دریافت لینک از سایت های محبوب، فوق العاده مهم است.

محتوای سایت

محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما دارد. خود آن سایت لینک های ورودی زیادی از سایت های محبوب دیگر دارد.این گونه لینک ها هم در رتبه سایت مؤثرند و هم این که بیننده واقعی روانه سایت تان می کنند. فرض کنید که ۸۰ درصد ترافیک سایت تان از طریق موتورهای جست وجو فراهم می شود. حال اگر اتفاقی بیفتد و بر اثر تغییر سیستم رتبه بندی، رتبه های سایت شما همانند یک صخره سقوط کند و تمام ترافیک ناشی از رتبه ها را از دست دهید، چه میشود؟ هنوز هم بینندگان به سایت شما مراجعه می کنند زیرا شما در سایت های محبوب لینکهایی دارید که بیننده به سایت تان سرازیر می کنند.

موتور جست وجو متن را می خواند و لینک را دنبال می کند. پس کاری کنید که همه متن های سایت شما را به سادگی بخواند و هر چه بیشتر به کمک لینک ها از سایتهای مرتبط دیگر به سایت شما مراجعه کند.

اگر شما سایتی پر محتوا و مفید داشته باشید چرا دیگران به سایت تان لینک نکنند. آنها از این که توانسته اند به بینندگان خود سایتی مفید معرفی کنند، حتما دلشاد خواهند بود. باور کنید مشکل حل نشده است. شما باید این مدیران را برای لینک دادن قانع کنید.

اهمیت و کیفیت لینک ها:

علاوه بر تعداد لینکها، اهمیت و کیفیت آنها هم مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین لازم است با دو مفهوم با کیفیت و مهم به خوبی آشنا باشیم یک لینک با کیفیت، لینکی است که بین دو صفحه با زمینه فعالیت مشابه قرار دارد. یک لینک مهم، لینکی است که از یک سایت مهم می آید و یک سایت مهم نیز سایتی است که خود لینکهای ورودی زیادی دارد.

همچنین بخوانید:   سایت های بک لینک رایگان پروفایلی

لینک ها و بهینه سازی سایت

لینک ها:

لینکهای تبادلی

این پیوندها با توافق مدیران سایت ها متولد می شوند، به این صورت که در سایت به طور متقابل به هم لینک می کنند.

رایگان برای همه

سایتی است که هر کس می تواند به طور رایگان از آن به سایت خود لینک کند. در واقع این گونه سایتها صفحاتی دارند که از آن فقط به صفحات دیگر لینک کرده اند. با اضافه شدن هر لینک جدید، آخرین لینک معرفی شده در ابتدای صفحه قرار می گیرد. چون افراد بسیاری این کار را انجام میدهند، لینک های ابتدای صفحه به تدریج به انتهای صفحه می رسند و سپس حذف می شوند.

تصور بر این است که اگر موتورهای جست و جو این لینک ها را بیابند، در رتبه بندی سایتهای مورد نظر مؤثر است. اما این موضوع هنوز ثابت نشده است و به تازگی گوگل بسیاری از این سایت ها را از بایگانی اش حذف کرد. موتورهای جست و جو از صفحاتی که تنها به سایت های بسیاری لینک کرده اند و خود لینک های ورودی کمی دارند، صرف نظر می کنند. این گونه لینکها اگر هم تأثیر داشته باشند، بسیار ناچیز است.

در دنیای وب، یک لینک را معادل یک رای از دهنده لینک به گیرنده آن می دانند. در دنیای واقعی هم رای دادن به همین گونه است. اما آیا شما فردی را که به همه رای می دهد، قبول دارید؟ این سایت ها به هرگونه صفحه ای لینک میدهند: شخصی، ورزشی، علمی، سیاسی و … بنابراین کیفیتی ندارند.

سرویس های تبادل لینک

 سرویسهایی وجود دارند که به کمک آنها، اعضای شان به یکدیگر لینک می کنند. شما در سایت تان چند صفحه می سازید و به سایتهای دیگران لینک می کنید و در عوض آنها هم در سایت های خود صفحه ای می سازند و به سایت شما لینک می کنند.

لینک ها و سئو

فراهم کردن محتوای مناسب

شاید تعجب کنید. اما این کار اول شما باید باشد. محتوای مناسب یک سایت در افزایش محبوبیت آن بسیار مؤثر است. یکی از راههای جلب اعتماد بینندگان سایت ها، کمک به آنها در یافتن سایر سایت های مناسب است. اگر سایت تان محتوای مناسبی داشته باشد، بدون این که متوجه شوید، مدیران سایتهای دیگر به شما لینک می کنند. آنها از این کار هدفی دارند: بینندگان عزیز، ما را دوست بدارید از این که سایت های مناسبی را به شما معرفی می کنیم. البته همه نیز تا این حد فرهیخته نیستند. بسیاری از وبلاگ ها و سایت های کوچک تنها دوست دارند به سایت های دیگر لینک کنند و دلایل دیگری برای این کار دارند. دلایلی که بعضا پیش پا افتاده به نظر می رسند. دلایل هر چه باشد، نتیجه به نفع شماست.

همچنین بخوانید:   عنوان صفحه و نقش آن در سئو سایت شما در موتورهای جستجو

بازدید از سایت های دیگر

به همه این سایت ها باید سر بزنید، در می یابید که بعضی از آنها با این که بالاتر از شما بوده اند اما واقعا واژه های کلیدی دیگری را مد نظر داشته اند و بنابراین می توانید از آنها درخواست تبادل لینک کنید. بعد از آن که تمام سایت های مناسب برای تبادل لینک را یافتید، آدرس تماس با آنها را هم بیابید. حال به این نکته فکر کنید که چرا آنها باید به شما لینک کنند، سایت شما چه جذابیت هایی برای آنها دارد. حضور در شبکه های اجتماعی و جاهایی که آنها حضور دارند را نیز بررسی کنید.

شما باید صفحه پیوندهای سایت خود را طراحی نمایید. به آن از صفحات دیگر سایت خود لینک کنید و اجازه دهید توسط موتورهای جست و جو خوانده شود. با تغییرات جدیدی که گوگل با پنگوئن اش آورد گفته می شود تاثیر این صفحات کم شده است. امام من چنین اعتقادی ندارم تا زمانیکه شما با سایت های مشابه با حوزه کاری خود در تماس این این کار را بکنید. حداقل فایلده اش این است که بینندگانی به سایت شما می آیند.

نوشتن مقاله

 مقالاتی در زمینه موضوع فعالیت سایت تان بنویسید یا تهیه کنید. آنها را منتشر کنید و برای دیگران هم ارسال نمایید. به آنها این اجازه را بدهید که بتوانند آن مقالات را در سایت شان منتشر کنند اما از آنها بخواهید که در پایان این مقالات یک لینک به سایت شما قرار دهند. این امکان را فراهم کنید تا مقالات از شبکه های اجتماعی سر در بیاورند. سایت های زیادی نیز وجود دارند که می توانید مقالات خود را در آنها به رایگان منتشر کنید. گفتم تهیه کنید، درست گفتم!. سایتهای مرجع رایگانی وجود دارند که می توانید به کمک آنها مقاله ی جدیدی بنویسید. اگر وقت ندارید، هزینه کنید. بسیاری از بلاگرها با کمال میلی برای شما می نویسند و به راحتی مقاله شما را در سایتها و وبلاگها دوستان بسیار خود قرار می دهند.

منبع: بک لینک

4 دیدگاه