Close

.:: سبد خرید شما

تحلیل آمار و ابزار های مناسب در سئو سایت برای موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 16 مهر 1397

Conversion Rate

این پارامتر نیز خیلی مهم است و در واقع اندازه گیری آن به شدت توصیه می گردد. به زبان ساده یعنی درصدی از کاربران سایت که علاوه بر بازدیدهای عادی، کاری مورد علاقه صاحبان سایت را انجام میدهند. مثلا برای یک فروشگاه جوراب این کار مورد علاقه، خرید جوراب است. برای یک سایت خبری، کار مورد علاقه ثبت نام در خبرنامه و یا عضویت در آر اس اس آن است و این مقدار هر چه بیشتر باشد، بهتر است ولی نوعا اگر بالای ۳٪ باشد، مناسب است.
اگر ۱۰۰ بیننده به سایتی مراجعه کنند و تنها یک فرم تماس پر شود، نرخ تبدیل برای فرم ۱٪ است. با تعریف هدف (Goal) در گوگل آنالیتیکس به راحتی می توانید این پارامتر را برای پروسه های مختلفی در سایت خود ارزیابی کنید. به عنوان مثالی دیگر، چند نفر وارد یک سایت می شوند بعد به صفحه ثبت نام در سایت می روند و بعد از ثبت نام پیغام قدردانی از سوی مدیر سایت دریافت می کنند.

تحلیل آمار در سئو

تحلیل آمار

تحلیل آمار به یقین تخصصی ارزشمند است. به کمک آن برای موفقیت ها و شکست ها دلیل می یابید و اصلا قبل از هر چیز، موفقیت ها و شکست ها را تشخیص می دهید. شناسایی و رفع نواقص موجود در یک سایت به خوبی می تواند ترافیک آن را افزایش دهد و رضایت مدیران را کسب کند. عمده پروژه هایی که در سال های اخیر انجام میدهم بررسی سایت و آمار آن و یافتن فرصتها و تهدیدات موجود در آن و ارایه راه حل است و  جنگ بر سر رتبه ها نیست.

بررسی ها از دیدگاه های مختلف

بررسی ها از دیدگاه های مختلفی انجام می شود مهم ترین موارد در زیر آمده است:

  • بررسی کاربر: مواردی مانند تکنولوژی های مورد استفاده، مکان جغرافیایی آنها…
  • بررسی محتوای سایت: مواردی مانند صفحات پربیننده، صفحه های مهم ورود به سایت و خروج از آن..
  •  بررسی منابع ترافیک: سایت های ارجاع دهنده، موتورهای جست و جو، کلمات مورد استفاده کاربران در جست و جوها..
  •  بررسی اهداف: مدیران سایت دوست دارند کاربران به صفحه ها و بخش های خاصی از سایت مراجعه کنند و کارهای مدنظر آنها را انجام دهند، مثلا پر کردن فرمی یا خرید کالایی. در این نوع تحلیل بررسی می شود که چند درصد کاربران به این اهداف مراجعه می کنند، دلیل آمدن چه بوده است یا دلیل انصراف برای ادامه چه بوده است.
همچنین بخوانید:   تحقیق و پژوهش کلمات کلیدی با اینترنت اکسپلور برای سئو وب سایت شما

تحلیل آمار در بهینه سازی سایت

ابزار مناسب برای تحلیل آمار

ابزار مناسبی برای تحلیل آمار وجود دارد که در ادامه نام برده شده اند. حتما از ارایه دهنده خدمات میزبانی خود مسیر دست یابی به آمار سایت را بخواهید. برخی ابزار، لاگ های سرور را می خوانند و تحلیل می کنند. برخی نیز کدهایی به شما می دهند که باید در سایت خود قرار دهید تا بتوانند آمار سایت شما را ره گیری کنند. بسته به روش دلخواه شما و میزان دسترسی به منابع سرور، موارد زیر پیشنهاد شده است.

برای یافتن آدرس سایت مرتبط با هر یک، عنوان آنها را در گوگل جست و جو کنید:

  • Google Analytics: باید کدهای آن را در سایت خود قرار دهید. تحلیل های حرفه ای ارایه می دهد.
  • Deep Log Analyzer: تحلیلگر لاک فایل است که باید نصب شود.
  • Urchin: تحلیلگر لاک فایل است. نسخه دسکتاپ آنالیتیکس گوگل است.
  • Webalize: از طریق کنترل پنل میزبانی معمولا قابل دسترس است.
  •  Awstats: از طریق کنترل پنل میزبانی معمولا قابل دسترس است.
  •  ClickTracks لاگ های سرور را دریافت و تحلیل می کند. بسیار قدرتمند است.
  •  WebLog Expert لاگ های سرور را دریافت و تحلیل می کند. نسخه رایگانی نیز دارد.

منبع: بک لینک

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است