Close

.:: سبد خرید شما

محتوا مناسب برای سئو در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 14 مرداد 1397

محتوا اساس موفقیت بازاریابی دیجیتال است.

محتوای وبسایت، طرفداران رسانه‌های اجتماعی را تعیین میکند، حتی تعیین میکند که چگونه بازدیدکنندگان با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند. اگر شما صاحب کسب ‌وکار کوچک هستید، احتمالا هیچ مشکلی با مشتریان، شرکای کسب‌وکار، بستگان و …. در مورد کسب‌وکار خود ندارید! اما زمانی نوشتن محتوا در مورد کسب‌وکار دشوار میشود که کسب‌ وکار شما در وب گسترده جهانی باشد در این صورت برای موفقیت باید تلاش بسیار در جهات کلمات دقیق و صحیح داشته باشید.

نترسید! محتوای وبسایت شما نیاز به کامل بودن ندارد. در حقیقت، این امر نسبت به مشتریان شما مفید و صادق خواهد بود که محتوای شما با زبان بازاریابی تکمیل شود و به‌ پرسش های آن ها در مورد محصولات و خدماتی که ارائه میدهید پاسخگو باشید. گوگل و بینگ هر دو روش بسیار ساده‌ای برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی که مشتریان احتمالی شما به آن علاقمند هستند را ارائه میدهند.

برای مثال به سادگی از صفحه اصلی جستجوی گوگل بازدید کنید و جستجو را انجام دهید. قبل از زدن بازگشت بر روی صفحه‌کلید، نگاهی به لیست اصطلاحات مربوط به آنچه که وارد کرده‌اید بیاندازید، اینها عموما محبوب‌ترین کلمات یا عبارات مربوط به آنچه تایپ می‌کنید هستند. لیستی از این واژه‌ها تهیه کنید و برای صفحات وبسایت خود از این واژه ها استفاده کنید. این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا یک لیست جامع از سوژه‌ها برای شروع فرآیند خود تهیه کنید.

شما حتی می‌توانید به منطقه جغرافیایی خاص خود زوم کنید تا ببینید چه عبارات و کلمات ویژه‌ای در وضعیت جغرافیایی شما و یا حتی در برخی موارد شهر شما وجود دارد. همچنین حتی گوگل کلمات کلیدی مرتبط با این عبارات را در کنار محدوده جغرافیایی نشان می‌دهد، بنابراین آن‌ها را نیز نادیده نگیرید.

محتوا و بهینه سازی

سوالات مهم مشتریانتان چه هستند؟

 اگر مشتریان سوالات مشابهی را بارها و بارها از شما بپرسند، آن‌ها احتمالا سوالات مشابهی را به صورت آنلاین دارند و ممکن است این سوالات را مستقیما در موتور جستجو تایپ کنند. سعی کنید پاسخ هر یک از سوالات تکراری بطور واضح در تمامی صفحات مشخص باشد که به حداکثر رساندن پتانسیل رتبه‌بندی شما کمک کند.

محتوا و موتورهای جستجو

آیا در منطقه ای که خدمت می‌کنید منحصر به فرد هستید ؟

از دیدگاه سئو این بهترین روش برای ایجاد یک صفحه وب سایت برای هر شهر، بخش یا منطقه‌ای است که در آن خدمت می‌کنید.

همچنین بخوانید:   همه چیز درباره ی تولید محتوای همیشه سبز

برای مثال اگر شما یک لوله‌کش در حومه شهرتان هستید، می‌توانید در مورد تاریخچه سیستم فاضلاب و آب در صفحه خود صحبت کنید و یا فهرستی از پرونده‌های مربوط به لوله‌های معیوب که در آن حومه هستند را تهیه کنید. هرچه بیشتر محتوای شما در جهت کمک رسانی باشد گوگل و بینگ بیشتر آن صفحه را رتبه‌بندی می‌کنند.

محتوا و کاربر

مصاحبه با مشتری و یادداشت برداری

بهترین راه برای کمک به مشتریان آتی از طریق مشتریان قبلی با جمع آوری مصاحبه‌های ویدئویی و نظرات است. در عصر گوشی‌های هوشمند، فیلم برداری بسیار ساده است، مصاحبه‌های ویدئویی را با یوتیوب بارگذاری کرده و آن‌ها را در وبسایت خود جای دهید. دقت کنید که یک رونوشت متنی از مکالمه خود را  نیز در زیر ویدئو ذکر کنید.

منبع: moz.com

4 دیدگاه