Close

.:: سبد خرید شما

مولفه متن عامل بسیار مهم برای سئو سایت شما برای موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 13 شهریور 1397

محتوای صفحه، همه چیز است. اصلا تمام دعوا روی محتواست. موتورهای جست و جو، کلمات و عبارت های هر صفحه را بایگانی می کنند لذا برای عملکرد بهتر شما باید کلمات دلخواه را در مکان های مهم کدهای صفحات سایت خود قرار دهید. مهم ترین بخش در مؤلفه متن، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. شما باید عبارت هایی را برگزینید که واقعا مخاطبان سایت آنها را جست و جو می کنند. عبارات کلیدی ای که انتخاب می کنید باید مربوط به موضوع اصلی سایت باشند. مطمئن باشید که کاربران دیگر آنها را جست و جو می کنند.خیلی رقابتی نباشند. به عبارت دیگر آن عبارات، عبارات کلیدی سایت های بسیاری نباشند.

موتورهای جست و جو به هنگام ارزیابی و رتبه بندی صفحات، به محتوای آنها توجه زیادی نشان می دهند. متنی که برای یک موتور جست و جو مهم است برای مخاطب شما هم مهم است. یعنی همان متنی که مخاطب شما به هنگام مراجعه به سایت می تواند آن را بخواند. منظور از متن مهم، متنی است که متن باید بدون انجام هرگونه عمل خاصی در مرورگرهای استاندارد قابل رؤیت باشد. شما باید بتوانید متن را مستقیما از مرورگر خود کپی کرده و به یک ویرایشگر متن انتقال دهید.

عنوان صفحه به همراه متن نمایان آن مکان های مهمی هستند که باید توجه ویژه ای به آنها معطوف بدارید. موتورهای جست و جو آنها را به عنوان محتوای اصلی سایت در نظر می گیرند و بهینه سازی مناسب آنها در رتبه بندی سایت تأثیر قابل توجهی دارد. متا تگ ها و متون جایگزین تصاویر(ALT) در اولویت بعدی قرار دارند.

مولقه متن برای سئو سایت

زیرا برخی از موتورهای جست وجو آنها را نمی خوانند. به عنوان مثال برای دیدن کلمات متا شما باید کدهای صفحه را ببینید و همین طور برای دیدن متن جایگزین یک تصویر باید ماوس خود را روی آن تصویر مدتی ثابت نگه دارید. این کارها همان کارهای خاصی است که بیننده برای دیدن متن انجام میدهد در حالی که متن اصلی و مهم صفحه را بدون انجام هیچ گونه عملی می تواند ببیند. تکنیک های رایجی مانند اسلایدشوهای jQuery نیز موجودند که نباید نگران آنها باشید. موتور جست وجو متنهای آنها را می خواند.

همچنین بخوانید:   متن مناسب در سئو اعتبار سایت شما را در موتورهای جستجو بالا می برد

مهم

برای به روز رسانی سایت خود و قرار دادن محتوای جدید برنامه ای منظم داشته باشید. سایت های اطلاعاتی و خبری باید هر روز آپدیت شوند، سایت های شرکتی نیز حداقل ماهی یکبار.

موضوع اصلی سایت

 موتورهای جست وجو توجه زیادی به موضوع اصلی سایت دارند. موضوع اصلی سایت باید با مراجعه به چند صفحه سایت و به راحتی قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال بسیاری از وبلاگها که در آنها درباره همه چیز نوشته می شود، موضوع اصلی ندارند اما ممکن است موضوعات فرعی بسیاری داشته باشند. این نکته بسیار مهم است و باید به آن توجه نمایید.

سعی کنید هر صفحه سایت تان به نوعی به موضوع اصلی مرتبط باشد. به همین خاطر به شما توصیه میشود به هر سایتی لینک ندهید و از هر سایت نیز لینک نگیرید. با دیدگاه سئو تنها باید به پل زدن بین سایت ها و صفحات مرتبط از لحاظ موضوع فعالیت بیندیشید. وقتی موتور جست و جو موضوع اصلی سایت شما را بداند هر یک از صفحات سایت تان اتوماتیک وار مرتبط با همان موضوع تشخیص داده می شود و شانس کسب رتبه های بالا افزایش می یابد.

مولقه متن برای موتورهای جستجو

Title

عنوان صفحه به دلایل متعددی هم از دیدگاه طراحی وب سایت و هم از دیدگاه موتورهای جست و جو، مهم است. کاربران به هنگام خواندن صفحات سایت، آن را در مرورگر خود می بینند.

بنابراین نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت ترغیب کند. قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به کسب رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیک هایی که در نتایج جست و جو بر آن می شود را هم باید مد نظر داشته باشید. یعنی به گونه ای بنویسید که بیشتر کلیک بخورد.

اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید صفحات بسیاری نیز طراحی کنید و در آنها، عنوان ها را با کلمات کلیدی متناسب با همان صفحه بنویسید. قرار دادن یک عنوان ثابت در تمام صفحات سایت کار اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن می شوند.

همچنین بخوانید:   راه حل های جذب کاربر برای وب سایت شما

استراتژی موتورهای حستجو

موتورهای جست و جو به طور مداوم استراتژی رتبه بندی خود را تغییر میدهند و نمی توان دقیقا عنوان کرد که در حال حاضر بر چه چیزی تمرکز دارند. اما رویه اصلی آنها همواره ثابت است: آنها متن را می خوانند و لینک را دنبال می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جست و جو آنها را می خواند و با خود می برد. به هنگام نوشتن محتوای صفحات این موارد را مد نظر قرار دهید.

متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد. از نظر قواعد املایی و نگارش نقص نداشته باشد. به شکلی جذاب و ترغیب کننده تنظیم گردد. به قصد اطلاع رسانی و کمک به دیگران نوشته شده باشد و نه برای اغفال و بزرگنمایی جملات متن طولانی نباشد. اگر متن طولانی است و باید در یک صفحه نمایش داده شود، حتما پاراگراف بندی شود.

به محتوای صفحات دقت کنید. واژه های کلیدی را بسیار تکرار نکنید. متن خود را طبیعی بنویسید و بدون دلیل واژه های مد نظر خود را در آن قرار ندهید.

مفاهیمی برای ارزیابی و مقایسه متون

 موتور جست و جو برای این که بتواند صفحات را رتبه بندی نماید، باید به نوعی آنها را با هم مقایسه کند. برای مقایسه صفحات و رتبه بندی آنها موتور جست و جو از الگوریتم خاصی استفاده می کند. الگوریتم نیز مجموعهای از دستورالعملهاست که موتور جست و جو به کمک آن، دو عامل اهمیت یک صفحه و ارتباط محتویات آن با عبارت جست وجو شده را تعیین می کند.

منبع: backlink.ir

2 دیدگاه