Close

.:: سبد خرید شما

چرا تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال و سئو وب سایت شما است 

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 30 مرداد 1397

مهارت‌های زیادی وجود دارند که شما باید یاد بگیرید  البته اگر می‌خواهید به یک بازاریاب با مهارت تبدیل شوید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید این است که چگونه در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

اگر شما در بازاریابی آنلاین تازه کار هستید، احتمالا هیچ اطلاعی در مورد این که چه کلیدواژه کارمی‌کند ندارید، اما این خوبه.

دقیقا چیزی را که برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز دارید را به شما نشان خواهم داد. من همه چیز را تجزیه خواهم کرد تا شما بتوانید به عبارات ساده درک کنید، چرا که تحقیق کلید واژه بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است.

بیایید شروع کنیم !

کلمات کلیدی و اینترنت

اگر مردم بخواهند چیزی را به صورت آنلاین پیدا کنند، آن‌ را در یک نوع کلمات کلیدی تایپ خواهند کرد.  آن‌ها از گوگل یا یوتیوب استفاده می‌کنند، آن‌ها در یک کلمه یا عبارت دیگر تایپ می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا چیزی را که به دنبالش هستند پیدا کنند.

این کلمات و عبارات به عنوان کلمات کلیدی شناخته می‌شوند. برای مثال، فرض کنید فردی می‌خواهد یاد بگیرد چگونه سگ خود را آموزش دهد تا ” بنشیند “.

اگر می‌خواهید مقابل مخاطب هدف خود قرار بگیرید، باید بفهمید چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند. اگر بتوانید این کار را بکنید، قادر خواهید بود که برند یا محتوای خود را در مقابل آن‌ها قرار دهید درست زمانی که آن‌ها می خواهند جستجو کنند.

کلمات کلیدی و اهمیت هدف

هر چه بیشتر در مورد کلمات کلیدی یاد بگیرید، بیشتر متوجه خواهید شد که همه کلمات کلیدی یک‌سان نیستند. به این دلیل که مردم عموما از انواع مختلفی از کلمات کلیدی، بسته به نیت خوداستفاده می‌کنند. این پدیده با استفاده از چیزی که به عنوان سفر خریدار شناخته می‌شود ، بهترتوضیح داده می‌شود .

در سفر خریدار سه مرحله وجود دارد:

مرحله آگاهی

مرحله توجه

مرحله تصمیم‌گیری

فرض کنید فردی به دنبال بهبود تجربه بازی خود است. در این مرحله، آن‌ها فقط دنبال اطلاعات می‌گردند. آن‌ها ممکن است از طریق مقاله‌ای بیایند که به آن‌ها می‌گوید آن‌ها به یک نظارت بهتر نیاز دارند. این مرحله آگاهی از مرحله آگاهی است. آن‌ها فقط به دنبال کسب آگاهی در مورد این مساله هستند که مشکل چیست و راه‌حل چه خواهد بود. پس از یادگیری آن‌ها ممکن است در یک کلمه کلیدی “نحوه انتخاب یک نمایشگر برای بازی “را تایپ کنند.

همچنین بخوانید:   برچسب استاندارد(Canonicalization) در سئو برای بهینه سازی سایت

در اینجا آن‌ها از مشکل آگاه هستند ، اما آن‌ها به دنبال راه حلی هستند که مشکل را حل کند . این مرحله مورد توجه است زیرا آن‌ها در حال حاضر گزینه‌هایی برای درمان این مشکل را در نظر می‌گیرند. پس از آن آن‌ها ممکن است در ” ۴ اینچی ” یا ” 4k ” بازی کنند.

در این مرحله آن‌ها از آنچه مشکل است و آنچه برای حل این مشکل لازم است آگاه هستند. اکنون آن‌ها به دنبال بهترین مورد در مقوله راه‌حل انتخابی خود هستند تا مشکل خود را حل کنند. این مرحله آخر به عنوان مرحله تصمیم‌گیری شناخته می‌شود، زیرا آن‌ها در حال تصمیم‌گیری درباره بهترین گزینه برای درمان این مشکل هستند. شما باید زمانی را برای جدا کردن مراحل مختلف هدف خود برای جایگاه خود صرف کنید. شما بایدانواع مختلف کلمات کلیدی را برای هر کدام از این مراحل هدف مشخص کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و سئو سایت

پیدا کردن کلمات کلیدی بدون خرج کردن مقدار زیادی پول

پیدا کردن کلمات کلیدی می‌تواند یک کار غیر ممکن به نظر برسد. ولی شما مجبور نیستیدکلمات کلیدی را قبل از آن پیدا کنید. نکته خوب در اینجا این است که چندین ابزار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کار را انجام دهید.

اگر شما در حال جمع آوری اطلاعات در مورد کلمات کلیدی هستید می‌توانید از برنامه ای به نام Google Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارتوسط گوگل طراحی شده‌است. این در اصل برای کمک به افرادی طراحی شده‌است که از ویژگی AdWord استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند در یک کلید واژه نسبتا عمومی مرتبط با جایگاه خودتایپ کنند و سپس این ابزار یک فهرست بزرگ از کلمات کلیدی مرتبط را به آنها ارائه می دهد.

یکی از بهترین چیزها در مورد این ابزار این است که به شما کمک می‌کند بفهمید چقدر احتمال دارد که یک کلید واژه توسط مشتریان به کار گرفته شود. به همین دلیل است که هنگام استفاده از این ابزار می توانید ببینید که چه میزان تبلیغ کنندگان مایل به پرداخت در هر کلیک هستند تا وب سایت خود را تحت یک کلمه کلیدی خاص قرار دهند. هرچه شرکت بیشتر مایل به خرید باشد بیشتر احتمال دارد که کلمه کلیدی بازده را تولید کند.

همچنین بخوانید:   مولفه لینک و محبوبیت دو مولفه بسیارمهم در بهینه سازی سایت

شما همچنین می توانید ارتباط نتایج خود را با این ابزار بهبود بخشید، با استفاده از این ابزار فقط نتایجی را که با آن دسته که وارد کرده اید، باز کنید. این به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را که افراد بسیاری هدف قرار نمی دهند را پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای موتور های جستجو

 استفاده از ابزارهای پرداخت شده( Using Paid Tools)

اگر متوجه شدید که Google Keyword Planner کافی نیست، می‌توانید از بعضی ابزاهای پرداختی برای کمک به خود برای رسیدن به نتیجه استفاده کنید. دوتا از ابزارهای سئو هستند که گزینه‌های تحقیقاتی کلیدی خوبی برای شما فراهم می‌کنند

البته، لازم نیست از این ابزار برای بدست آوردن نتایج استفاده کنید.  کلیدواژه های گوگل اغلب بیش از اندازه برای اکثر افراد کافی استا .اگر می‌خواهید به پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط کمک کنید، حتی ممکن است بخواهید از ویژگی تکمیل خودکار(autocomplete)استفاده کنید. این جایی است که شما در یک کلمه کلیدی تایپ می کنید و نوار جستجوی آن را پیشنهاد می دهد. این می تواند یک راه عالی برای شناسایی کلمات کلیدی بالقوه ارزشمند هدفگیری باشد..

آیا همه چیز درباره تحقیق کلمات کلیدی را می‌شناسید؟

اگر می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال موفق شوید باید یاد بگیرید چطور در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. اما اگر قبل از این هرگز یک برنامه بازاریابی آنلاین را اجرا نکرده اید ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. در این مقاله، ما برخی از موارد کلیدی که برای درک کلمات کلیدی نیاز دارید را بررسی کرده‌ایم. باید در مورد مخاطبین خود فکر کنید. به طور خاص شما باید زمانی که آن‌ها درحال تایپ کردن در کلمات کلیدی هستند هدف یا به عبارتی قصد خود را در نظر بگیرید.

اگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی در تلاش هستید، همیشه می‌توانید از ابزارهایی مانند GoogleKeyword Planner استفاده کنید. یادگیری نحوه استفاده از این ابزارها زمان می‌برد. پس مهم است که صبور باشید. با این حال هنگامی که  شروع به فعالیت‌های بازاریابی براساس تحقیقات کلید واژه‌های خود می‌کنید به زودی خواهید دید که چه کاری انجام می‌دهد و چه کاری انجام می‌دهد.

منبع: webconfs.com

4 دیدگاه

  • کلمات کلیدی یکی از مهمترین نکته ها برای جذب کاربر هستش، با کلمه کلیدی مناسب می تونیم ترافیک وب سایت رو هم افزایش بدیم و بازدید کننده بیشتری بگیریم ولی لازمه که با دانش و آگاهی کلمه کلیدی انتخاب کنیم