Close

.:: سبد خرید شما

بین گوگل و شبکه های اجتماعی کدام را برای سئو انتخاب می کنید؟

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 11 شهریور 1397

 سئو و شبکه های اجتماعی را گاه در کنار هم قرار میدهند و مقایسه می کنند. به عبارت دیگر گاه در شرایطی قرار می گیرید که باید قید یکی را بزنید. شما کدام را فدا می کنید؟ سئو با حضور در شبکه های اجتماعی را؟ اجازه دهید خیلی سریع مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم تا بتوانیم پاسخی برای سوال مطرح شده بیابیم.

مزایای سئو کردن

  • تولید محتوای به دردبخور و قابل تکثیر

تولید محتوا در پروسه سئو مهم است. شما می توانید محتوایی را که برای صفحات سایت خود تولید کرده اید را برای مشتریان هم ایمیل کنید و یا حتی در فیسبوک منتشر کنید.

  • سود بلندمدت

با صرف یکی دو ساعت زمان می توانید محتوایی تولید کنید که ممکن است تا سالها برای سایت شما ترافیک از موتورهای جستجو ایجاد کند.

سئو با گوگل و شبکه های اجتماعی

  • ترافیک هدف مند

با تمرکز بر عبارتهای چند کلمه ای می توانید ترافیک هدفمند در سایت خود ایجاد کنید تا مجبور به رقابت با رقبای زیادی نشوید. فروشگاه را با فروشگاه کفش کودک مقایسه کنید. کدام جست و جو هدفمندتر است؟ لینک ها به اعتبار سایت شما کمک می کنند. در پروسه سئو لینکها مانند سوخت هستند و یکی از بهترین راههای جذب لینک نوشتن مقاله و انتشار در سایت های معتبر در حوزه کاری شماست. بدین ترتیب هم روابط تجاری را گسترش می دهید و هم به اعتبار سایت خود کمک می کنید.

  • سئو ساده تر شده است.

با تغییرات جدیدی که گوگل در خود داده است کافیست محتوای خوب منتشر کنید. گوگل هوشمند شده است و بهتر تشخیص می دهد. دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف اعمال ترفندهای پیچیده سئو کنید تنها رعایت مفاهیم پایهای سئو کافی است.

معایب سئو کردن

  • زمان بر است.

این درست است که محتوا در سئو مهم است اما تولید همین محتوا اگر قرار است یکتا و با کیفیت باشد، کار ساده ای نیست و زمان بر است. هنوز هم باید تکنیک هایی از سئو را باید دانست. با تولید محتوای مناسب هنوز هم باید چیزهایی فنی بدانید مانند تنظیمات مرتبط با ۴۰۴ و ۳۰۱.

تنها گوگل گزینه شما نیست و موتورهای جستجوی دیگری هم هستند مانند یاهو و بینگ و این یعنی قواعد و قوانین دیگری را نیز باید رعایت کنید. خارج از کنترل شماست تغییرات درون سایت تحت کنترل شماست اما کنترلی بر لینکها ندارید یعنی کنترل بر چیزی را ندارید که در سئو بسیار مهم است. لینک ها بسته به دلایل بسیار، ممکن است حذف، اضافه و یا تعدیل شوند. . همه چیز قابل اندازه گیری نیست.

همچنین بخوانید:   بهینه‌سازی فروشگاه گوگل پلی( Google Play Store Optimization)

به دلایل بسیار نمی توان همه ی فعالیت های کاربران را در سایت خود ردیابی و ارزیابی کرد. گاه تا ۵۰ درصد این اطلاعات ممکن است ثبت نشود. سئو پروسهای بلندمدت است. تلاشی یک باره کافی نیست باید همیشه مراقب رتبه های سایت خود باشید و محتوای مناسب تولید کنید. با همه ی تلاشی که می کنید هنوز هم رتبه ی شما ممکن است در اثر فعالیت زیاد رقبا تهدید شود.

شبکه های اجتماعی برای سئو

مزایای حضور در شبکه های اجتماعی

  • کمک حال سئو است.
  • گوگل لینک سایت شما در سایت ها را دنبال می کند. خب فیسبوک هم یکی از این سایت هاست. بنابراین اگر درشبکه های اجتماعی فعال باشید، موتورهای جستجو لینکهای مهمی در آنها به نفع شما می یابند. و ایجاد روابط قوی شخصی اگر با نوشتن در وبلاگ خود می توانید چند لینک بگیرید در شبکه های اجتماعی صدها لينک میسازید کافی سایت فعال باشید و دیگران را دنبال کنید و برای دنبال کنندگان خود حرفی برای گفتن داشته باشید. دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه، دوست بشی؟
  • محتوایی قابل تکثیر تولید می کنید.

قرار نیست فقط عضو یک شبکه باشید. در فیسبوک باشید، محتوای خوب تولید کنید و آن را در هر شبکه ای دیگری که دوست دارید با دیگران قسمت کنید.

شبکه های هدفمندتر یعنی مشتریان بیشتر

می توانید به راحتی بررسی کنید که کدام شبکه بیشتر به درد کسب و کار شما می خورد. آمارها نشان می هد Linkedin برای کسب و کارها بسیار موثرتر از توئیتر و فیسبوک است.

نظر دیگران در فروش موثر است

محتوای تولید شده توسط کاربران در تصمیم گیری آنها برای خرید موثر است. تبادل نظر درباره ایده ها و محصولات می تواند به درد هر کسب و کاری بخورد و این قدرت شبکه های اجتماعی را می رساند. این محتوا(نظرات) را می توان بررسی و تحلیل کرد.

معایب جضور در شبکه های اجتماعی

معایب حضور در شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی بدون تولید محتوا کاری کم اثر است.

اگر چیزی ننویسید، مطلبی تسهیم نکنید، نظری ندهید، چیزی را لایک نکنید؛ چگونه دیگران شما را دنبال کنند؟ موفقیت در آن به زمان نیاز دارد. باید خود را ثابت کنید تا دیگران شما را دنبال کنند. کسب این اعتبار پروسهای اصلا ساده نیست. به کسب اعتبار در میان اعضایی که دوست عادی یا کاری شما نیستند فکر کنید.

همچنین بخوانید:   بهینه‌سازی فروشگاه اپل(Apple App Store Optimization)

محتوا در شبکه های اجتماعی تاریخ مصرف دارد. بهترین مقالات و عکسها و ویدیوها هم نمی توانند همیشه روی بورس باشند و کم کم محو میشوند. پی گیری فعالیتها وقت گیر است. دنباله ی هر فرد یا گروهی را در فیسبوک بگیرید با آپدیت های مرتب روزانه ای که انجام می شود نمی توانید همه فعالیت ها را پیگیری کنید. بالاخره باید به کار خودتان هم برسید دیگر!

حال که مزایا و معایب هر یک عنوان شد سوال این است که کدام یک را فدای دیگری می کنید؟ سئو را یا شبکه های اجتماعی را؟ گمان می کنم پاسخ شما درست است. هیچ کدام را سئو کردن و حضور در شبکه های اجتماعی در کنار هم موثرترند. در حقیقت هر دو راه کار به محتوا متکی اند و محتوای شبکه های اجتماعی در نتایج موتورهای جست وجو اولویت داده میشود.

منبع: backlink.ir

برچسب ها

4 دیدگاه