Close

.:: سبد خرید شما

بهینه‌سازی فروشگاه گوگل پلی( Google Play Store Optimization)

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 01 شهریور 1397

اگر شما برنامه‌های آندروید را در فروشگاه گوگل پلی نتوانید به فروش برسانید، ممکن است در مورد بهینه‌سازی با برنامه  ای . اس . ای (ASO) چیزی شنیده باشید. با این حال اگر این بازار برای شما جالب باشد، پس شما واقعا نمی‌توانید بدون اطلاع از فاکتورهای اصلی که

محبوبیت شما را در آنجا تحت‌تاثیر قرار می‌دهند بروید. به عبارت دیگر، دانش ” ای . اس . ای ” حتی مهم‌تر از دانش  عمومی سئو است، زیرا اگر شما بتوانید رتبه خوبی را در فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید، این امر می‌تواند درآمد بیشتری را نسبت به اینکه در یک موتور جستجو به عنوان گوگل استفاده کنید، به ارمغان آورد.

ASO چیست و چرا آن را مهم می دانند

همان طور که قبلا رمزگشایی شده ، ASO مخفف Optimization App Store است. همان طورکه خود نام اشاره می‌کند، ” ای . اس . اس ” شامل گام‌هایی است برای بهتر کردن فروشگاه شما،محبوب‌تر شدن ، گرفتن رتبه‌بندی بهتر در بازار، و احتمالا درآمد بهتری داشتن است. شما ASO را ببینید بسیار شبیه به بهینه سازی موتورهای جستجو است. آن بسیار شبیه بهینه‌سازی موتور جستجو   است، بنابراین اگر با سئو آشنا هستید، هنوز ASO دارای ویژگی های خاص خود است.

ما در مورد اهمیت ای . اس . ای. فقط به این تصویر نگاه کنید:

سئو فروشگاه گوگل پلی

با ۸۰ درصد از دانلودهای ارگانیک با کیفیت بالا(هر چیزی که به این معنی است) در نتیجه جستجو صورت می گیرد، شما به سادگی نمی توانید از فروشگاه خود بی بهرمند شوید. به عبارت دیگر در حالی که تبلیغات مستقیم ممکن است با برنامه‌ها به طول بینجامد، سهم شیر از دریافت ها از جستجو است

عوامل عمده رتبه بندی ASO

شاید شما هم اکنون حدس بزنید که به طور مشابه به سئو، الگوریتم ASO دقیق رتبه بندی به خوبی شناخته شده نیست و بسیاری از گمانه زنی ها در مورد آنچه که برای رتبه بندی خوب ASO مهم است وجود دارد ،عواملی وجود دارند که به طور گسترده و جهانی یا کم‌تر مورد توافق هستند، به عنوان عواملی که دارای اهمیت زیاد یا حداقل برخی از آنها دارای اهمیت هستند. این عوامل بعدا مورد بحث قرار می‌گیرند.

1-کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی مناسب یک عامل کلیدی برای رتبه بندی خوب در فروشگاه گوگل پلی هستند به خاطر این حقیقت، لازم به ذکر است که باید به این مساله اشاره کرد سخت است که باور کنیم که کلمات کلیدی ارایه‌شده مهم نیستند، بنابراین حتی اگر شما کاملا در مورد نقش رتبه   کلمات کلیدی مطمئن نیستید به طور کامل آن‌ها را نادیده نگیرید.

همانند جستجوگرها کلمات کلیدی به ویژه در عنوان و توضیحات اهمیت دارد. حتی اگر کلمات کلیدی درست برای ASO مهم نباشند، آنها برای بازدیدکنندگان انسانی مهم هستند. زمانی که یک عنوان را با کلیدواژه ای که دنبال می کنید را مشاهده می کنید، بیشتر احتمال دارد که این لینک را باز کنید، از یک لینک بدون کلید واژه در آن برای نتایج حتی بهتر از تغییرات کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

بهینه سازی فروشگاه گوگل پلی و سئو

2-بررسی برنامه ها و امتیازات

همه چیز یکسان، برنامه های با بررسی های بیشتر و مطلوب و رتبه بندی بهتر رتبه بالاتر برای یک کلمه کلیدی است.. دلیل اینکه چرا بررسی ها و رتبه بندی دارای چنین اهمیتی هستند ساده است -آن‌ها نشان می‌دهند که چگونه کاربران شما برنامه شما را مشاهده می کنند.. بنابراین، برای به دست آوردن نظرات و رتبه‌بندی بهتر، منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، از راه نامناسب برای خرید رتبه ونظرات مطلوب استفاده نکنید چون اگر گرفتار شوید، این می‌تواند برای شما تبدیل به دردسر واقعی  شود.

3-تشویق دانلود برنامه و نصب

به طور مشابه برای برنامه‌ها و رتبه‌بندی‌ها، برنامه دانلود و نصب و همچنین استفاده ازبرنامه کاربردی مکرر، دیگر عوامل رتبه‌بندی مهم  هستند. این به یک دلیل است، به همین دلیل است که تمام این عوامل مشارکت و رضایت کاربر را اندازه‌گیری می‌کنند. قانون اینجا ساده است، هرچه باشد بهتر است .

همچنین بخوانید:   آموزش کامل سئو تصاویر و بهینه سازی عکس های سایت شما

به منظور تضمین دانلود و نصب برنامه‌های کاربردی بیشتر باید به طور فعال برنامه خود را تبلیغ کنید. تبلیغ فعال در شبکه‌های اجتماعی مثل G +، Facebook، Twitter و غیره ،همچنین در لیست برنامه‌های کاربردی تلفن همراه می‌تواند ترافیک بسیاری را به برنامه شما هدایت کند و بر تعداد دانلود و نصب آن بر روی یک روش مطلوب تاثیر بگذارد.

4-به منطقه محلی بروید

اگر یک کشور خاص را به عنوان یک بازار هدف قرار می‌دهید، باید یک نسخه محلی از برنامه خود را ارائه دهید. برای شروع، برنامه را به زبان‌های کشورهای هدف ترجمه کنید. این ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما اگر یک کشور خیلی کوچک را با یک پایگاه واقعا محدود هدف قرار دهید، نتیجه می‌تواند خوب باشد.

به عنوان یک  اصل، اغلب برنامه‌ها یک نسخه انگلیسی دارند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها دارای نسخه غیر انگلیسی هستند. در نتیجه، معمولا رقابت برای برنامه‌های غیر انگلیسی‌زبان بسیار پایین‌تراست و این به شما شانس بهتری برای جلب توجه، به خصوص در یک بازار اشباع‌شده می‌دهد.

بهینه سازی فروشگاه گوگل پلی بهبود عملکرد

5-کیفیت تصاویر

کیفیت تصاویر ممکن است مستقیما با رتبه‌بندی‌ها بهتر ارتباط نداشته باشند، اما زمانی که برنامه شما معروف تر شد، شما نمی‌خواهید با تصاویر با ظاهر ضعیف کاربران  شما را دنبال کنند از این به بعد زمان و تلاش را برای نمایش تصاویر با کفیت صرف کنید. زمانی که کاربران می‌توانند به طور واضح صفحات برنامه شما را ببینند و این صفحات حاوی قابلیت‌هایی هستند که به آن نیاز دارند، احتمال دانلود ونصب این برنامه‌ها بیشتر است. همانطور که قبلا توضیح داده شد، دانلود بیشتر و نصب صفحات منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود.

6-دریافت لینک به برنامه شما

همانند جستجوی معمولی، گرفتن لینک ها به صفحه برنامه شما به مقدار زیادی به شما کمک می‌کند.البته، شما به لینک‌های باکیفیت از منابع معتبر نیاز دارید، نه لینک های فریبنده. بهتر است تنها یک لینک را از یک سایت فهرست بندی کنید که در آن برنامه شما در آن نمایش داده می‌شود، تااینکه از دها سایت بی کیفیت لینک کنید. اگر برنامه شما خوب است، احتمال آن وجود دارد که در تمام مقالات در سراسر شبکه گنجانده شود وشما به طور طبیعی از آن استفاده کنید. با این حال، اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است مجبور شوید لینک هایی را به صورت دستی بسازید.

همچنین بخوانید:   آموزش سئو محصولات در وردپرس

 ای . اس . ای کار دشواری نیست، اما می‌تواند به شما کمک کند. به احتمال زیاد بیشتر این مراحل را انجام می‌دهید، اما اگر تا به حال آن‌ها را نادیده گرفته‌اید ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید و توجه بیشتری به عوامل رتبه‌بندی او کنید. هر چه باشد، حتی اگر این کار شما را به یک ستاره در فروشگاه نمایش گوگل تبدیل نکند، زمان و تلاش زیادی طول نمی‌کشد و مطمئنا هیچ گونه آسیبی به شما نخواهد زد.

منبع: webconfs.com

4 دیدگاه