Close

.:: سبد خرید شما

بهینه سازی و سئو سایت با محتوای مناسب برای موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 26 مهر 1397

موتورهای جست و جو به طور مداوم استراتژی رتبه بندی خود را تغییر میدهند و نمی توان دقیقا عنوان کرد که در حال حاضر بر چه چیزی تمرکز دارند. اما رویه اصلی آنها همواره ثابت است. آنها متن را می خوانند و لینک را دنبال می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جست و جو آنها را می خواند و با خود می برد.

به هنگام نوشتن محتوای صفحات این موارد را مد نظر قرار دهید

  • متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد.
  • از نظر قواعد املایی و نگارش نقص نداشته باشد.
  • به شکلی جذاب و ترغیب کننده تنظیم گردد.
  • به قصد اطلاع رسانی و کمک به دیگران نوشته شده باشد و نه برای اغفال و بزرگنمایی جملات متن طولانی نباشد.
  • اگر متن طولانی است و باید در یک صفحه نمایش داده شود، حتما پاراگراف بندی شود.
  • اگر حرفی برای گفتن ندارید، کسب رتبه های بالا برای تان مفید نخواهد بود. اگر بیننده بیاید و چیزی در سایت شما نیابد، آن گاه چه؟ خیلی واضح است، با خواندن گزیده ای از متن صفحات به سراغ آن ضربدر معروف می رود!

به محتوای صفحات دقت کنید. اگر خودتان نمی توانید، از دیگران بخواهید تا این کار را برای تان انجام دهند. هیچ وقت سعی نکنید که متن های طولانی را در یک صفحه بگنجانید بلکه آن را به چند بخش کوتاه تقسیم کرده، در صفحات مختلف ارایه دهید. با این کار هم به بینندگان خود فرصت فکر کردن دادهاید و هم این که شانس خود را در کسب رده های مناسب افزایش داده اید: به جای یک صفحه اکنون چند صفحه دارید.

بهینه سازی و سئو سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی و سئو سایت با کلمات کلیدی

پروسه قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های مهم صفحات سایت، بی ارزش و هدر دادن زمان خواهد بود اگر موتور جستوجو نتواند راهی برای خواندن آنها بیابد. نحوه ارتباط صفحات سایت با هم و نحوه ارتباط سایت با سایت های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد زیرا پیوندها راه ورود موتورهای جستو به سایت ها و صفحات هستند. بنابراین به هنگام طراحی صفحات سایت باید توجه نمایید که موتورهای جست وجو بتوانند به سادگی لینک های درون صفحات را دنبال کنند و متون آن را بخوانند.

همچنین بخوانید:   محافظت از محتویات وب سایت شما در برابر سرقت محتوا برای سئو

مؤلفه لینک را می توان همان ساختار سایت دانست. ساختار ساده و قابل دسترس در کسب رتبه های مناسب مؤثر است و همین طور کاربران نیز راحت تر با آن کار می کنند.

بهینه سازی و سئو سایت با محبوبیت آن

محبوبیت دارای دو زیر مؤلفه محبوبیت پیوندی و محبوبیت در تعداد کلیک ها می باشد. دستیابی به محبوبیت مناسب بدین معنا نیست که تا می توانید از سایتهای دیگر لینک بگیرید. تعداد لینک هایی که به سایت شما شده است، نوع و کیفیت سایت هایی که به شما لینک داده اند، سایت هایی که شما به آنها لینک داده اید و لینکهای داخلی سایت همگی در محبوبیت آن مؤثرند.

برای بالا بردن کیفیت لینک های ورودی، سایت خود را حتما در فهرست های مهم ثبت کنید. در فیس بوک و گوگل پلاس و توئیتر و بقیه شبکه های اجتماعی فعال باشید. دریافت لینک از سایت های محبوب، فوق العاده مهم است. ایست! به چه سایتی محبوب گفته می شود؟ سایت محبوبی که در رتبه بندی سایت مؤثر است دارای شرایط زیر است:

محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما دارد. خود آن سایت لینک های ورودی زیادی از سایت های محبوب دیگر دارد.این گونه لینک ها هم در رتبه سایت مؤثرند و هم این که بیننده واقعی روانه سایت تان می کنند. فرض کنید که ۸۰ درصد ترافیک سایت تان از طریق موتورهای جست وجو فراهم می شود. حال اگر اتفاقی بیفتد و بر اثر تغییر سیستم رتبه بندی، رتبه های سایت شما همانند یک صخره سقوط کند و تمام ترافیک ناشی از رتبه ها را از دست دهید، چه میشود؟ هنوز هم بینندگان به سایت شما مراجعه می کنند زیرا شما در سایت های محبوب لینکهایی دارید که بیننده به سایت تان سرازیر می کنند.

اصولا اگر بخش عمده ای از ترافیک سایت تان تنها از طریق موتورهای جست وجو و به خصوص گوگل فراهم می شود، زنگ خطر به صدا در آمده است.

بهینه سازی سایت

محبوبیت در کلیک ها

مقوله دیگر، محبوبیت در کلیک ها است. برخی از موتورهای جست وجو و فهرستها تعداد دفعاتی که سایت شما در نتایج جست و جوی آنها کلیک می شود را در نظر می گیرند. هر صفحه ای از سایت شما که در نتایج جست وجو قرار می گیرد و کاربران با کلیک کردن روی عنوان آن وارد سایت شما می شوند، باعث بالا رفتن محبوبیت سایت خواهد شد.

همچنین بخوانید:   دوری کاربر از علامت ضربدر(خروج) سایت شما با تجربه کاربری(UX)

این مورد قبلا بسیار مورد توجه بود اما اکنون به طور نامحسوس به صورت همیشگی و یا موردی مد نظر قرار می گیرد. در زمان نوشتن این بخش از کتاب یاهو به صورت همیشگی و گوگل به صورت موردی شمارش کلیک ها را انجام میداده اند.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه