Close

.:: سبد خرید شما

محافظت از محتویات وب سایت شما در برابر سرقت محتوا برای سئو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 04 شهریور 1397

مدیریت جستجوگرها

محتوای شما دارایی ارزشمند شماست. تلاش و زمان نه تنها برای ایجاد آن بلکه برای محافظت از آن در برابر دزدان نیز طول می کشد. متأسفانه سرقت محتوا بسیار شایع است و به سختی یک سایت وجود دارد که تحت تاثیر قرار نگرفته است.

از سوی دیگر، همانطور که تجربه من نشان می‌دهد، زمانی که هزاران مقاله وجود دارد که باید دنبال شوند، این فرآیند زمان زیادی می‌برد و در عمل تنها برای مقاله‌های مهم منطقی به نظر می‌رسد. به هر حال، شما نمی‌توانید اجازه بدهید که دزدها با مطالب شما همراه شوند، شما باید بدانید وقتی با دزدی روبرو می‌شوید باید چه کار کنید. در اینجا گام‌هایی برای حفاظت از محتوای خود آورده شده‌است.

چرا محتوای شما مهمترین دارایی شماست

به استثنای اینکه شما برای جستجوگرها جدید هستید، پاسخ به این سوال واضح است. همانطور که می گوییم محتوا شاه است. به منظور محاسبه خوب در گوگل به محتوای اصلی نیاز دارید. به همین دلیل است که شما مقاله ها، تصاویر، فیلم ها و غیره را به اشتراک می گذارید تا در سایت شما منتشر شود. با این وجود محتوای کپی بسیار آسان است و به همین دلیل سرقت محتوا بسیار رایج است.

مجازات محتوای تکراری باعث آسیب می شود. گوگل در حال تلاش برای مقابله با محتوای تکراری است، اما به نظر می رسد مقالات دزدیده شده بالاتر از اصل مقاله شما باشد. به همین دلیل مهم است که محتوای خود را به هر نحوی که می توانید محافظت کنید.

سرقت محتوای سایت شما

اعلامیه های کپی رایت و نشانهای آن

همانطور که ساده به نظر می رسد، گاهی دزدان آگاه نیستند که آنها سرقت کرده اند. بسیاری از مقالات، تصاویر، فیلم ها و غیره در حوزه عمومی وجود دارد که حتی برای استفاده تجاری نیز استفاده می شود. به منظور اجتناب از سردرگمی که بیانگر این باشد که محتوای شما در دامنه عمومی نیست، حتما یک پیشنویس حق نسخه برداری در پایین صفحه سایت خود قرار دهید یا حتی بهتر – تحت محتویات محرمانه محتوا قرار دهید.

همچنین ایجاد موانع فیزیکی برای دزدی نیز منطقی به نظر می‌رسد. برای مثال، شما می‌توانید watermarks را برای تصاویر و ویدئو به آن اضافه کنید، اینها ۱۰۰ درصد مطمئن نیستند، اما آن‌ها برخی از دزدها را متوقف خواهند کرد، زیرا با استفاده از علامت های علامت گذاری شده استفاده از موارد دیگر در جای دیگر ممنوع است.

برای مقالات ممکن است بخواهید انتخاب متن را غیرفعال کنید این کار برای کپی کردن مطالب به طور مستقیم آن را سخت‌تر می‌کند و بسیاری از دزدان را متوقف می‌کند زیرا کپی کردن محتوای شما شامل تلاش‌های بیشتری است. متاسفانه راه‌های دیگری نیز برای کپی کردن محتوای شما وجود دارد(اگر چه آن‌ها به تلاش بیشتری نیاز دارند)بنابراین اگر کسی واقعا مطالب شما را بخواهد، علت کپی کردن  آن‌ها را متوقف نخواهد کرد.

همچنین بخوانید:   سئو سایت و نکاتی که باید در آن برای کسب رتبه مناسب رعایت کنیم

از Google Alerts برای محافظت از محتوا استفاده کنید

گوگل Authorship هنگامی که به حفاظت محتوا و ایجاد اعتبار آنلاین شما می پردازد، یک ابزار بسیار مفید است. اساسا، این ایده ساده است، شما می توانید موارد آنلاین خود را وارد کنید و ادعا می کنید نویسنده در مورد آن شما هستید.

تنها مساله این است که شما باید از نام واقعی خود استفاده کنید، این یک مشکل است، اگر تحت نام مستعار، یا روح می‌نویسید، یا به سادگی نمی‌خواهید نام تان را به خاطر نگرانی‌های حریم خصوصی فاش کنید. اگر سایت شما چندین نویسنده دارد، می توانید از Google Authorship استفاده کنید اما هر یک از آنها باید مقالات خود را به صورت جداگانه انجام دهند.

هنگامی که محتوای شما در Google Authorship وارد می شود، گوگل این را می داند که شما آن را ایجاد کرده اید، بنابراین حتی اگر آن را در جایی دیگر کپی کنید مجازات محتوای تکراری را دریافت نخواهید کرد.

مراحل محافظت از محتوای سایت شما

Google Alerts را برای دیدن محتوای کپی شده تنظیم کنید

محافظت از محتوای شما از سرقت یک چیز است، گرفتن دزد ها یک مسله دیگر است. حتی اگر کار خوبی در نگهداری محتوا انجام دهید، همیشه دزدان وجود خواهند داشت. ساده ترین راه برای گرفتن آنها با کمک Google Alerts است.

Google Alerts یکی دیگر از خدمات مفید گوگل است. بدون رفتن به جزئیات بیشتر، منطق این است:

جملات خود را از متن خود کپی کنید و هشدارهایی ایجاد کنید تا وقتی که آنها به صورت آنلاین نمایش داده شوند مطلع شوند. شما باید آنها را یک بازی مستقیم (به عنوان مثال استفاده از نقل قول)، به طوری که هنگامی که کلمات خود را کشف در جایی دیگر پیدا کردید، شما هشدار می دهید. بهتر است برای هر مقاله 2 یا 3  مورد هشدار ایجاد کنید، یکی برای اولین پاراگراف و چند مورد دیگر از مکان های تصادفی در متن را انتخاب کنید.

اولین پاراگراف شما ممکن است بیشتر کپی شود، به عنوان مثال به مقاله شما و پس از آن لینک به سایت شما. این دزدی نیست، اما شما باز هم ممکن است بخواهید از آن آگاه باشید. همچنین، اگر محتوای شما منتشر شود و شما به عنوان نویسنده از آن نقل‌قول می‌کنید، این سرقت هم دزدی نیست، هر چند که شما قطعا آن را دوست ندارید.

مراحلی برای مقابله با سرقت

پس از اینکه یک هشدار دریافت کردید و کشف کردید که محتوای شما به سرقت رفته است، در اینجا چیزی است که میتوانید بعدا انجام دهید.

همچنین بخوانید:   ایده برای تولید محتوا و کسب درآمد در روبیکا

محتوای کپی

شواهد خود را آماده کنید

اولین قدم برای جمع آوری مدارک شما است. این به این معنی است که تصاویر را بسازید و فایلهای اصلی را آماده کنید. البته، سخت است که ثابت کنیم اولین کسانی هستند که این قطعه خاص را منتشر می کنند، زیرا داشتن پیشنویس برای یک مقاله معنی ندارد- پس از آن می توانند در تلاش برای ساختن نویسنده اصلی خود کنند. برای تصاویر و ویدئو، اگر فایل‌های منبع داشته باشید، این می‌تواند یک دلیل باشد.

اگر محتوای شما در گوگل شاخص گذاری شده باشد و این تاریخ یک تاریخ دارد ( و البته این تاریخ قبل از این که کپی شاخص گذاری شده باشد )، شما می‌توانید از این به عنوان مدرکی استفاده کنید که محتوی از شما دزدیده‌شده، نه بالعکس.

تماس با دزد یا فرد سرقت کننده (و میزبان آنها، در صورت لزوم)

پس از شواهد خود، اکنون زمان آن رسیده است تا اقدامات واقعی انجام شود. شما ممکن است وسوسه شوید، اما شروع نکنید. اول، یک ایمیل دوستانه به طرف نقض کننده ارسال کنید. حتی اگر احتمال زیاد نیست، ممکن است سرقت به طور عمدی نبوده است. ممکن است پس از ایمیل دوستانه شما، مالک سایت یا وبلاگ خود محتوای شما را حذف کند و مشکل حل شود.

اگر ایمیل دوستانه به صاحب وبلاگ کمک نمیکند، با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید. سندی که شما دارید و اگر تخلف آشکار باشد، کاملا امکان دارد که ارایه‌دهنده میزبان حتی حساب خود را ببندد، اگر آنها نمی خواهند محتوای کپی را خودشان حذف کنند.

شکایت DMCA را پیگیری کنید

اغلب مراحل در بخش های قبلی برای مقابله با دزدان کافی است، اما اگر آنها برای شما کارایی نداشته باشند، شما باید از راه حل خوب استفاده کنید – یعنی یک شکایت DMCA با گوگل بگذارید.

شما یک شکایت از DMCA (قانون کپی رایت هزاره دیجیتال) را به گوگل ارسال میکنید تا به آنها اطلاع دهید که محتویات سایت از شما سرقت شده است. در این مورد سرقت شده به معنای استفاده بدون اجازه شما یا بدون اعتبار شماست. گوگل معمولا در از بین بردن محتوای سرقت رفته سریع عمل میکند ، بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که کمی بعد از ارسال شکایت، از فهرست گوگل محتوای کپی حذف شود.

با سرقت محتوا، کار بسیار دشوار است اما اگر می خواهید از حقوق خود(و رتبه بندی  سئو خود) محافظت کنید، باید این کار را انجام دهید. این یک نبرد پایان ناپذیر است، اما با ابزار مناسب، همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، شانس موفقیت شما خوب است.

منبع: webconfs.com

6 دیدگاه