تصویری از گردش کار اهداف سئو برای تجزیه و تحلیل رقابتی
آنالیز سئو وب سایت یکی از مهمترین فعالیتهای اولیه برای هر فرآیند سئو است.
این فرآیند باید به درستی اهداف سئو را مشخص کرده و یک سری پیشنهادات اساسی برای ایجاد استراتژی کلی شما فراهم کند. بسته به نوع، صنعت و دامنه فرآیند سئو این تحلیل میتواند کاملا پیچیده شود چون عوامل بسیاری وجود دارند که باید از قبل در نظر گرفته شوند.
به منظور تسهیل این فرآیند یک جریان کار مرحلهای را با فعالیتها وعوامل مختلفی ایجاد کردهام که شامل شناسایی رقبای سئو، جمعآوری کلمات کلیدی بالقوه برای هدف، ارزیابی سطح دشواری آنها و انتخاب آنها براساس معیارهای تعریفشده میباشد.
گردش کار تحلیلی برای آنالیز سئو وب سایت به چهار مرحله تقسیم میشود
۱. رقبای احتمالی سئو را شناسایی کنید.
این مرحله اولیه را بخصوص اگر با یک فرآیند سئو برای یک مشتری یا صنعت جدید شروع میکنید باید از همان ابتدا تمام رقبای بالقوه مربوطه راشناسایی کنید. مهم است توجه داشته باشید که این موارد ضرورتا محدود به شرکتها یا وبسایتهایی نیستند که همان نوع محتوا، خدمات و یا محصولات را ارائه میدهند که شما انجام میدهید، بلکه میتواند هر وبسایتی باشد که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف شما رقابت میکند.
۲. به رقبای سئو اعتبار دهید.
هنگامیکه شما رقبای بالقوه ای را دارید که از منابع مربوطه مختلف جمعآوری کردهاید زمان آن است که آنها را با تحلیل و فیلتر کردن آنها که در واقع رتبهبندی شدهاند و برای همان کلیدواژه هایی که هدف قرار دادهاید ارزیابی کنید.
علاوه بر این در این مرحله شما لیستی از کلمات کلیدی هدف خود را با انجام تحقیقات کلید واژه مرتب کرده اید. شما باید از منابعی فراتر از آنهایی که قبلا شناسایی کردهاید از رقبای خود ومنابع اطلاعاتی جستجوی فعلیتان استفاده کنید که ممکن است فرصت های جدیدی را نشان دهند.
۳. با رقبای سئو مقایسه کنید.
حالا که رقبای سئو و کلیدواژه های هدف خود را دارید،میتوانید سایت خود را با استفاده از تمام دادههای مرتبط برای انتخاب و اولویتبندی آن کلمات کلیدی با رقبای خود مقایسه کنید.
این امر احتمالا شامل ارتباط کلید واژه، رتبهبندی فعلی، حجم جستجو، صفحات رتبهبندی ،محبوبیت لینک وب، بهینهسازی محتوا و ویژگیهای نتایج صفحهای در میان افراد دیگر خواهد بود.
۴. کلمات کلیدی هدف خود را انتخاب کنید.
در نهایت برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوریشده برای سایت خود و رقبای شما، با استفاده ازمعیارهای مشخصشده برای انتخاب بهترین کلید واژه برای هدف خود در طول مدت کوتاه، متوسط وبلند مدت در طول فرآیند سئو می باشد.
آنهایی که بیشترین ارتباط، حجم جستجو و سودآوری را دارند، بهترین نقطه شروع در رتبهبندی هستند.
منبع: moz.com
2 دیدگاه