Close

.:: سبد خرید شما

اتنخاب دامنه ی مناسب یکی از فاکتورهای سئو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 29 تیر 1393

دامنه نام منحصربه‌فردی است که برای .شناسایی سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و از یک یا چند قسمت تشکیل شده‌است که با نقطه (دات) از هم جدا شده‌اند.

دامنه .com

دامنه های com متداول ترین دامنه های اینترنتی هستند، واژه com مخفف عبارت commercial به معنای تجاری است و وب سایت هایی که می خواهند فعالیت های تجاری انجام دهند به طور معمول باید از این پسوند در دامنه خود استفاده کنند. البته به دلیل استقبال بیش از حد از این نوع دامنه و همچنین متداول بودن آن در حال حاضر اکثر سایت های غیر تجاری نیز از این پسوند دامنه استفاده می شود.

دامنه .ir

علاوه بر پسوندهای دامنه معمول مانند net ، org ، edu و… برخی از دامنه ها مخصوص کشورها و حتی شهرهای خاص تعریف شده اند. به عنوان مثال دامنه .to مخصوص شهر تورنتو در کانادا تعریف شده است و برای کشور خاصی نیست. دامنه .ir نیز برای کشور ایران در نظر گرفته شده و سایت هایی که مرتبط با ایران هستند می توانند از این دامنه استفاده کنند.

برای شرکت یا سایت خودم بهتر است کدام دامنه را انتخاب کنم؟

اگر دارای شرکتی هستید و میخواهید دامنه برای سایت خود بگیرید ابتدا نگاه کنید که در چه موضوعی در حال فعالیت هستید و منطقه خود را آنالیز کنید برای مثال یک شرکت طراحی وب در تهران می تواند دامنه .ir ثبت کند ولی مباحثی وجود دارد که نشان میدهد گوگل به بعضی از دامنه ها علاقه خاصی دارد و در نتایج رتبه بهتری از سایر سایت ها به سایت دارای دامنه مناسب می دهد.

بک لینک ها با کمی تحقیق و تحلیل و بررسی به این نتیجه رسید که :

همه دامنه ها برای سئو در یک حد هستند با این تفاوت که دامنه های بین المنلی اعم از .com به دلیل گسترده بودن استفاده از آن در کل دنیا دارای محبوبیت بیشتری دارد

گوگل نیز به دامنه .com نه تنها به دلیل بالا بلکه به هزاران فاکتور به این دامنه علاقه نشان میدهد.

همچنین بخوانید:   نشانه های اینترنتی(URL) و اهمیت آن برای موتورهای جستجو و سئو سایت شما

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است