Close

.:: سبد خرید شما

تبلیغات گوگل ادز چگونه بر کسب و کار ما اثر می گذارد؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 11 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 03 اردیبهشت 1399

شاید به عنوان فردی حرفه ای در زمینه ی کسب و کار های اینترنتی، تبلیغات گوگل را بشناسید و یا تنها نام این شیوه ی تبلیغاتی را شنیده باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه که لازم است در خصوص تبلیغات گوگل بدانید را برای شما شرح دهیم و بیان نماییم.

در این مطلب به این سوالات پاسخ داده خواهد شد:

  • تبلیغات گوگل چگونه کار میکند؟
  • تا چه میزان می توان از تبلیغات گوگل نتیجه گرفت؟
  • مزایای استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟
  • هزینه های استفاده از تبلیغات گوگل چقدر است؟
  • نتایج موقت و دائم استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟

و در لا به لای این سولات بسیاری از نکات ریز و جزئی در خصوص ادز را بررسی خواهیم کرد. پس با ما در ادامه همراه باشید.

سوالات در مورد تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل از مجموعه خدماتی است که گوگل به کاربرانش و وبمستر ها ارائه می دهد. حال این تبلیغات چگونه هستند؟ شاید با این موضوع برخورد کرده باشید که یک کلمه ی کلیدی محبوب را چندین بار سرچ کرده باشید. مثلا کلمه ای مثل “دانلود آهنگ جدید” را در طی یک هفته 3 بار سرچ کرده ایم . معمولا وبسایت های مشخصی در لیست رتبه های اول را داشتند اما زمانی که مثلا دو سه روز بعد سرچ می کنیم مشاهده می کنیم یک وبسایت یا دو وبسایت جدید که شاید نامشان را کمتر شنیده ایم یا نشنیده ایم در لیست جستجو های ما در صدر هستند!

این نتایج معمولا با رنگ و فرم متفاوتی در نتایج نمایش داده می شوند و علت آن هم این است که این وبسایت ها در لیست مشتریان تبلیغات گوگل هستند!

در واقع این وبسایت ها تبلیغات گوگل ادز را برای خود فعال کرده اند و گوگل نیز آن ها را برای بازه ی مشخصی صدر نشین می کند. با این کار وبسایتی که کمتر دیده شده بود می تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد اما این موضوع یک پدیده ی موقتی است و تنها تا زمانی اعتبار دارد که ما در لیست دردانه های تبلیغات گوگل باشیم و به محض اینکه دیگر نخواهیم این دسته تبلیغات را در ادز داشته باشیم بر میگردیم به جایگاه قبلی خود و در واقع این رشد و صدر نشینی موقتی است.

تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل ادز با ساختن یک کاربری رایگان آغاز می شود اما درج سایتتان به عنوان تبلیغات در تبلیغات گوگل لزوم به نوع خاصی از پرداخت هزینه دارد که اصول آن به شیوه ی مزایده ای است که در ادامه در این مورد توضیح می دهیم.

اگر صدر نشینی با تبلیغات گوگل موقت است پس چرا برخی برایش هزینه می کنند؟

این سوال پاسخ شامل بعد های مختلف است و بر مبنای فعالیت و زمینه ی کاری شما باید پاسخ داده شود. برای مثال یک سایت فروشگاه مبلمان را تصور کنید که برای مدت دو روز در لیست نتایج کلمه ی کلیدی مربوط به کار خود (مثلا کلمه ی کلیدی “خرید مبلمان” ) به مدت دو روز صدر نشین است. قطعا در این دو روز افرادی به سایت مذکور مراجعه می کنند و این افراد کسانی هستند که دقیقا کلمه ی کلیدی خرید مبلمان را سرچ کرده اند و این موضوع نشان می دهد که درصد قابل توجهی از این افراد به قصد خرید مبلمان این کلمه را جستجو کرده اند.

حال تعدادی از این افراد تبدیل به مشتری می شوند و ممکن است سفارش نیز ثبت نمایند. عده ای هم شما را در لیست فروشگاه های مد نظرشان قرار می دهند تا بعدا از شما خرید کنند!

با یک نتیجه گیری کوچک می توانیم بفهمیم که گوگل ادز چگونه نقش خود را ایفا کرده است. در واقع تبلیغات گوگل احتمالا تعدادی مشتری پایه ثابت به سایت مبلمان افزوده. اما این مشتری ها پس از اتمام مدت تبلیغات ادز احتمالا باید با آدرس مستقیم به سایت وارد شوند و اگر مشتری واقعی باشند آدرس وبسایت شما را در دفترچه ی مقاصد خرید خود ثبت خواهند کرد. البته این موضوع در تمامی وبسایت ها پاسخگو نیست و نتایج حاصل از تبلیغات گوگل با اینکه به شیوه ای هدف دار انجام می شود اما در تمامی موارد قطعی نیست.

چیزی که تبلیغات گوگل در آن نقش دارد هدایت مشتریان و خواستاران واقعی خدمات و محصولات و… شما به سمت وبسایت و فروشگاه و درگاه خدمات شماست.

گوگل ادز تاثیر مستقیم و قطعی بر سئو دارد؟

این سوال چیزی است که بسیاری از کاربران و وبمستران در ذهن خود پیش از اعمال تبلیغات ادز در ذهنشان وجود دارد. آیا می توانیم بگوییم تاثیرات قطعی بر سئو به همراه تبلیغات ادز مشاهده می شود؟ پاسخ منفی است. ادز هیچگونه رشدی در سئوی شما حاصل نخواهد کرد بلکه تنها به شما فرگ (جایگاه) کاذب در صدر نتایج جستجو را اهدا می کند تا به نوعی در معاملات و فروش و ارائه خدمات شما نقشی اساسی ایفا کند. در واقع کاربران سایت شمارا به شکل اختصاصی به سایتتان هدایت می کند و این تاثیر اساسی ادز است نه چیزی فراتر از آن.

همچنین بخوانید:   گوگل ادسنس چیست؟

شما نمی توانید با دریافت تبلیغات ادز رویای کسب رتبه اول را به واقعیت تبدیل کنید و لزوم پیشرفت در دنیای سئو و رشد رتبه ی واقعی تنها خودتان و زحماتتان و رعایت فاکتور های اساسی سئو و بهینه سازی از جانب گوگل است.

پس در یک جمع بندی به این نتیجه می رسیم که تبلیغات گوگل تاثیری در سئو ندارد و تنها برای مدت معلوم و مشخصی به شما رتبه ی بالایی در کلمه ی کلیدی اختصاصی مرتبط با زمینه فعالییتان را خواهد داد.

چکیده ی عملکرد گوگل ادز

چکیده ی عملکرد گوگل ادز:

تبلیغات گوگل هدفمند عمل می کند. این سرویس کاربران نیازمند خدمات و محصولات شما را با کلمه ی کلیدی مرتبط به سمت سایت شما راهنمایی می کند.

نمایش تبلیغات در گوگل ادز مجانی است؟

نمایش تبلیغات در گوگل ادز با صرف هزینه به شکلی متفاوت صورت می گیرد و در پاسخ به این سوال باید گفت که نمایش تبلیغات در صورت مراجعه کاربران مجانی نیست. برای ورود و کلیک هر نفر که به وبساییتان مراجعه کن شما ملزم به پرداخت هزینه هستید! درست خواندید. شما بابت نمایش تبلیغات هزینه پرداخت نمی کنید بلکه بابت هر یک کلیک که کاربران و جستجوگران گوگل با استفاده از تبلیغات به وبساییتان مراجعه کنند هزینه پرداخت می کنید. درج و نمایش تبلیغات در سرویس ادز به ظاهر مجانی است. این واژه ی به ظاهر به این علت است که در آخر کار هزینه پرداخت خواهید کرد ولی این هزینه به نام کسانی صرف می شود که به وبساییتان سر زده اند.

این موضوغ ربطی به استفاده کاربر از وبسایت شما ندارد. حتی اگر به وبساییتان سر زده باشند و و بلافاصله سایتتان را ببند هم بابت آن کلیک باید مبلغ پرداخت شود.

کلمات کلیدی چگونه قیمت گذاری می شوند؟

انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادز

هر کلمه کلیدی در گوگل ادز قیمت متفاوتی را برای هر بازدید رقم میزند. شما می توانید یک تبلیغات گران قیمت را برای سایت خود با تبلیغات گوگل رقم بزنید و البته که هر چه کلمه ی کلیدی انتخابی شما دارای رقابت بیشتری باشد. مسلماً قیمت تمام شده برای شما بیشتر می شود و تبلیغات شما گران تر خواهد بود.

تبلیغات گوگل بدون حساب کاربری؟

برای اینکه تبلیغات خود را در گوگل ثبت کنید حتما باید از حساب کاربری استفاده نمایید که شما را به حساب های مربوط به وبسایتتان متصل کند تا اطلاعات مربوط به استفاده از تعرفه ها و تبلیغات شما به ایمیل شما ارسال شود. پس داشتن حساب کاربردی گوگل برای ثبت تبلیغات شما و استفاده از آن لازم است. امکان ثبت درخواست بدون حساب کاربری ممکن نخواهد بود.

تبلیغات گوگل برای کدام سایت ها بهتر است؟

معمولا وبسایت های محتوایی که کار خدمات رسانی در فرم فروشگاهی و بازاری ندارند، چندان تمایلی به استفاده از تبلیغات گوگل نیز ندارند و بیشتر وبسایت های فروشگاهی و خدمات رسانی به سمت تبلیغات گوگل جذب می شوند و آن هم برای صعودی کردن نمودار فروش و ارائه خدمات آن هاست.

وبسایت های محتوایی می توانند از خدمات مشابه استفاده نمایند و این خدمات می تواند در راستای بهینه سازی سئو و ارتقا رتبه و افزایش دائمی مراجعین و دیگر موارد باشد. این موضوع به علت عدم تداوم تاثیر گذاری تبلیغات گوگل است.

بک لینک یا تبلیغات گوگل؟

بک لینک یا گوگل ادز سوالی است که معمولا بسیاری از کاربران را به خود مشغول می کند. آیا استفاده از تبلیغات گوگل می تواند راهکار مناسبی در همه ی موارد باشد؟ پاسخ منفی است. تبلیغات گوگل یه درمان موقت است و همانند یک مسکن استامیفون عمل می کند اما بک لینک همراه با تسکین مشکل شما، آثار مثبت ماندگار خود را حفظ می کند.

بک لینک یا تبلیغات گوگل

بسیاری از ما از تاثیرات تبلیغات و میزان اثر گذاری آن بر مشتریان و کاربران با خبر هستیم اما آیا برای وبسایت های موضوعی هم تبلیغات به تنهایی کافی هستند؟باید گفت تبلیغات به تنهایی قابلیت پاسخگویی ندارند. لینک ها از فاکتور های بسیار مهم برای کی وبسایت هستند زمانی که ما از لینک ها صحبت می کنیم، میدانیم که لینک ها اثر گذاری مستقیمی بر رتبه بندی دارند.

همچنین بخوانید:   ویروس کرونا تهدید یا فرصت برای کسب و کارهای اینترنتی

حال تصور کنید که با تبلیغات ورودی سایت شما افزایش یافت و موقتا نیز رتبه ی خوب را کسب نموده و در جستجو ها جزو اولین ها شدید،اگر به همان نسبت رتبه ی شما رشد نکند پس از حذف تبلیغات تبلیغات برای شما مفید نخواهند بود. بنابراین همسو سازی و همدفگذاری برای تبلیغات مهم است.

شما برای رشد خود نیاز دارید تا با مراجعه به فاکتور های اساسی سایت خود را بهینه کنید. این فاکتور ها شامل موارد مهم و اختیاری زیادی می شوند که مقاله ای در این خصوص نیز نگارش شده تا شمارا با فاکتور های اساسی موتور های جستجو برای سنجش رتبه آشنا کنیم. این موارد و فاکتور ها را می توانید در مقاله ی 200 فاکتور مهم سئو که باید بدانید بخوانید.

بک لینک ها علاوه بر اینکه میزان ورودی سایت شما را از نظر آماری بالا می برند و این کار را با پکیج های کلی انجام می دهند، می توانند بر روی سئوی شما نیز اثر بخش بوده و آن را بهبود دهند. بک لینک ها بر اساس افراد ورودی هزینه هایشان تخمین نمیخورد. بلکه شما با داشتن بک لینک های کاربردی با صرف هزینه ای مشخص می توانید هم رتبه ی خود را به شکل دائمی افزایش دهید و هم می توانید از نظر سئو بهبود یابید.

زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد شما دیگر برای داشتن ورودی نیاز به تبلیغات ندارید، بلکه خود گوگل با توجه به افزایش میزان اعتبار شما، رتبه ی شما را با سرعت بهتری بهبود می دهد.

تبلیغات گوگل بهتر است یا بک لینک

پس تبلیغات خوب هستند اما حل کردن مسائل به صورت دائمی و در کنار تبلیغات می تواند راه مناسب تری برای افزایش بازدهی سایت شما از نظر شمارش کاربران و مشتریان باشد.

تبلیغات گوگل حق رتبه های اول را ضایع می کند؟

خیر رتبه های اول همچنان جایگاه خود را حفظ می کنند و تغییری در رتبه ی آن ها ایجاد نخواهد شد. تنها تبلیغات به بالا می آیند و با ظاهر متمایز آن ها می توانیم بفهمیم که تبلیغات با رتبه ی یک متفاوت است. در واقع تبلیغات از نظر نوع نمایش مشخص شده است و حتی گوگل نیز بین رتبه های اول و تبلیغات کاملا این موضوع را مشهود کرده است.

پس رتبه ها تنها به وسیله ی گوگل دنس امکان جا به جایی و بهم ریختگی دارند اما با تبلیغات گوگل تغییرات اساسی در این خصوص رخ نخواهد داد و وبسایت های صدرنشین جایگاه خود را حفظ خواهند کرد.

سیستم مزایده ای در گوگل ادز

نکته قابل توجه در خصوص عملکرد تبلیغات گوگل، سیستمی است که به شکل مزایده ای بر سر کلمات کلیدی پیاده کرده اند و حالتی رقابتی برای کاربران و مشتریان خود پدید آورده اند.در واقع شما مشاهده می کنید که قیمت ورود هر کاربر برای کلمات کلیدی محبوب تر و پر بازدید تر با کلمات کلیدی دارای تراکم کمتر متفاوت تر و گران تر است. این موضوع باعث می شود که سایت هایی که از نظر موضوعی رقبای بیشتری دارند برای استفاده از تبلیغات گوگل هزینه ی بیشتری را صرف نمایند.

سیستم مزایده گوگل ادز

هر که بامش بیش برفش بیشتر حکایتی بر شیوه ی کار تبلیغات گوگل است. بنابراین با توجه به واحد پول که برای استفاده از گوگل ادز بر اساس دلار است، هزینه های شما برای تبلیغات رقم کمی نخواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب ما تمامی مواردی که می توانستند در خصوص معرفی تبلیغات گوگل برای شما مفید باشند را بیان کردیم. امیدواریم با بیان نکات مثبت و منفی استفاده از تبلیغات گوگل توانسته باشیم شما را در استفاده از این شیوه ی تبلیغاتی آگاه کرده باشیم.

شما دوستان و همراهان می توانید برای ثبت پرسش های خود با ما از طریق فرم از من بپرس و درج دیدگاه دراتباط باشید و همکاران و متخصصین ما نیز در اسرع وقت به سوالات و نظرات شما پاسخ می دهند. در مطالب بعدی نیز با ما همراه شوید تا ببینیم در دنیای سئو و موتور های جستجو چه می گذرد؟ با تشکر از همراهی شما عزیزان

7 دیدگاه