گوگل رنک برین(RankBrain) در سئو استفاده آن در موتور های جستجو
رنک برین(Rank brain) یا رتبه بندی جزیی از الگوریتم اصلی گوگل است که از یادگیری ماشین(توانایی ماشینها برای آموزش خود از ورودی دادهها) استفاده میکند تا مرتبطترین نتایج برای جستجوهای موتور جستجوگر را تعیین کند .
گوگل از الگوریتم پایه خود برای تعیین این که چه نتایجی برای یک جستجو داده میشود استفاده میکند، بر این باور است که این جستجو در حال حاضر از طریق یک مدل تفسیر انجام میشود که میتواند عوامل مختلفی مانند مکان جستجوگر، شخصی سازی و کلمات پرس وجو را برای تعیین نیت واقعی جستجوگر مورد استفاده قرار دهد، گوگل با تشخیص این موضوع میتواند نتایج مرتبط تری را ارائه دهد.
جنبه یادگیری این ماشین چیزی است که آن را از سایر گزینه هاجدا میکند.
گوگل برای الگوریتم رنک برین برای تولید نتایج جستجوی مفید، ابتدا دادهها را از منابع مختلف تغذیه میکند، سپس الگوریتم آن را از آنجا میگیرد محاسبه میکند و در طول زمان به خود آموزش میدهد تا انواع مختلفی از سیگنالها را با نتایج متنوعی تطبیق دهد و رتبهبندی موتورجستجو را براساس این محاسبات ترتیب دهد.
برای درک مفهوم رنک برین میتوانید خودتان را در جای گوگل قرار دهید، و سعی کنید منظور جستجوی موتور جستجوگر مانند ” مکان المپیک ” را درک کنید.
هدف واقعی این تحقیق چیست؟ آیا میخواهید درباره بازیهای المپیک زمستانی بدانید؟ آیا به المپیک اشاره میکنند که چهارسال دیگر طول خواهد کشید؟ آیا در حال حاضر در المپیک شرکت کرده اید، در یک هتل نشسته و به دنبال راهی برای برگزاری مراسم افتتاحیه است؟ آیاممکن است به دنبال اطلاعات تاریخی در مورد محل برگزاری اولین المپیک در یونان باستان باشند؟
تصور کنید که در تلاش برای پاسخ به این جستجو، تمام چیزی که شما دارید الگوریتم سادهای است مانند کیفیت محتوا یا تعداد لینکهای یک قطعه از محتوا، منجر به رتبهبندی نتایج این جستجو شدهاست.
برای تولید نتایج جستجوی مفید، ابتدا دادهها را از منابع مختلف تغذیه میکند سپس الگوریتم آن را از آنجا میگیرد محاسبه میکند و در طول زمان به خود آموزش میدهد تا انواع مختلفی از سیگنالها را با نتایج متنوعی تطبیق دهد و رتبهبندی موتور جستجو را براساس این محاسبات ترتیب دهد.
الگوریتم یادگیری ماشین متوجه رفتار جستجوگر که گوگل میتواند آن را تعیین کند میشود. به عنوان مثال، اکثرافرادی که به دنبال ” محل المپیک ” میگردند میخواهند بدانند که بازیهای بعدی ( تابستانی یا زمستانی ) برگزار خواهند شد، بنابراین در این مورد یک جعبه پاسخ گوگل با موقعیت ” بازیهای آتی ” در آن بیشتر نیازهای جستجوگر را برآورده خواهد کرد، در حالیکه این پاسخ ممکن است هدف بیشتری از جستجوی مکان المپیک را مشخص کند. استثنا زیادی وجود دارد که گوگل باید به آن بپردازد.
رنک برین با هدف یادگیری کامل ماشین تفسیر گوگل از نیت جستجوگر در طول زمان در حال پیشرفت است.
به طور شگفتانگیزی در پرس و جوی فرضی ما، ” مکان المپیک ” که در آوریل سال ۲۰۱۷ درآمریکا اجرا شد، در نتیجه این پاسخ گوگل است.
این نشان میدهد که این ماشین بر این باور است که بیشتر افرادی که به دنبال این اصطلاح میگردند بیشتر به بازیهای تابستانی در سال ۲۰۱۶ نسبت به بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ علاقهمند هستند.بسته به پیچیدگی و مدرنیته مهارتهای شخصی سئو رنک برین (SEORankBrain) میتواند یک تغییر جزیی یا بزرگ را در نظریهها و شیوههای شما نشان دهد.
نیاز به سئو در هر سطحی برای درک مفاهیم اساسی در محیط رنک برین تاکید فراوان است.
سیگنالهای مختلف رتبهبندی به جستجوهای مختلف اعمال میشوند
ممکن است برای ارزیابی بهینهسازی صفحات وبسایت با ارزیابی تمام سیگنالهای سنتی( عمق محتوا، تطبیق کلید واژه و ….) مناسب باشد. پس از سئو رنک برین باید نوع محتوایی که به عنوان بهترین نیازهای کاربران عمل میکند را تعیین کند.
سیگنالها به شهرت وبسایت شما مراجعه میکنند
سئو به دنبال ایجاد شهرت برند شما به عنوان منبعی مورد اعتماد برای موتورهای جستجو و کاربران انسان برای ارائه یک تجربه خاص است. فواید ایجاد چنین شهرتی میتواند شامل رتبهبندی بهتر برای کلمات کلیدی برای شما باشد.
آیا برند شما نیاز به ایجاد اعتبار خود در تازگی، عمق، تنوع پیوندهای بدستآمده، تعامل با کاربر بالا و یا سیگنالهای دیگر دارد؟ پاسخ سوالات به موضوعاتی که شماپوشش میدهید بستگی دارد، در طول زمان حوزه شما باید براساس سیگنالهایی که میخواهد خدمت کند شهرتی به همراه داشته باشد، درک کنید که رنک برین محیطی ایجاد میکند که در آن برند شما میتواند به خاطر ارائه یک نوع خاص از محتوایی که یک نیاز خاص را ارضا میکند شناخته شود.
حقایق دیگر درباره رنک برین
رنک برین به عنوان بخشی از الگوریتم کلیHummingbird گوگل ذکر شدهاست. در سال ۲۰۱۵ گوگل اظهار داشت که رنک برین برای پردازش ۱۵ درصد از جستجوها استفاده میشود که هرگز قبلا با آنها مواجه نشده بود و در سال ۲۰۱۶ گوگل از رنک برین برای همه جستجوها استفاده میکرد.
منبع: moz.com
4 دیدگاه
ممنون