Close

.:: سبد خرید شما

سیگنال های کاربری به گوگل و تاثیر آن بر سئو وب سایت شما

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 08 مرداد 1397

سیگنال های کاربری دقیقا چه هستند ؟

سیگنال های کاربری چه ارتباطی با سئو دارند؟

در مورد آن‌ها به چه چیزی نیاز دارید؟علایم کاربر چه هستند؟

سیگنال های کاربر الگوهای جستجوی کاربران هستند. گوگل برای ایجاد رتبه‌بندی وبسایت شما از نتایج جستجو  استفاده می‌کند. به عنوان مثال: کاربران بر روی یک نتیجه در موتورهای جستجو کلیک کرده و آن‌ سیگنال ها بعد سرچ بلافاصله به گوگل باز می‌گردند.

یک سیگنال، با جستجوی وبسایت صورت میگیرد و برای کاربر اهمیتی ندارد . گوگل از این نوع اطلاعات برای تخمین این که چه نتایجی برای نشان دادن به افراد در جستجوی خاص مفید است استفاده می‌کند.

مهم‌ترین سیگنال های کاربری

مهم‌ترین سیگنال ها، نرخ بازگشت ( bounce rate) و نرخ کلیک (CRT) هستند.

این برای سئو موضوعی مهم است ، چرا که گوگل این موارد را جدی می‌گیرد. اما علاوه بر آن، این سیگنال‌ ها برای تجربه کاربر شما نیز مهم هستند.

سئو و سیگنال کاربر

نرخ بازگشت (bounce rate)

نرخ بازگشت شما توسط میزان افرادی تعیین می‌شود که بر روی لینک وبسایت شما در صفحات موتور جستجو کلیک کرده اند و در نتیجه کلیک دوباره ای بر روی وب سایت شما در نتایج گوگل کرده اند.

سخت است که  بگوییم در چه نقطه‌ای یک نرخ بازگشت بالا دارد. اول از همه، بستگی به این دارد که شما میزان نرخ بازگشت را اندازه‌گیری کنید. ” آنالیز گوگل ” نشان می‌دهد که وقتی یک کاربر روی صفحات دیگر کلیک نمی‌کند و تنها  در سایت شما می‌ماند، یک نرخ بازگشت  محسوب می شود.

اما آیا هنوز هم کسی وجود دارد که برای خواندن یک صفحه در صفحه ای از یک سایت بماند؟

سایر  تجزیه و تحلیل‌های دیگر تعاریف متفاوتی از نرخ بازگشت دارند.

اینکه چه زمانی نرخ بازگشت بالا است بستگی به نوع وبسایت دارد. اگر یک وبلاگ دارید، احتمالا سرعت نرخ بازگشت بالایی دارید، چون کاربران اغلب تنها یک پست می‌خوانند و به گوگل برمی گردند.

اگر نوع خاصی از محصول را می‌فروشید،برای مثال نوع خاصی از کفش و بگویید “کفش‌های باله” نرخ بازگشت شما احتمالا‌ بسیار پایین‌تر است.

اگر چه اندازه گیری سرعت نرخ بازگشت برای شما دشوار است، اما باید به طور حتم روند سرعت نرخ بازگشت خود و تفاوت‌ها در نرخ بازگشت بین صفحات خودتان را زیر نظر داشته باشید. اگر یک صفحه خاص نرخ بازگشت بسیار بالایی دارد، باید سعی کنید متوجه بشید علت چیست.

همچنین بخوانید:   بعد از ایجاد سایت جدید برای سئو سایت چه کارهایی را انجام دهیم؟

شما می‌توانید لینک‌هایی برای صفحات مفید دیگر در سایت اضافه کنید.

کاربر و سیگنال در سئو

کلیک بر روی نرخ بازگشت ( bounce rate )

کلیک بر روی نرخ بازگشت یک صفحه توسط تعداد افرادی تعیین می‌شود که روی نتایج شما  کلیک می‌کنند. اگر ماهیت سایت شما برای یک کاربر بسیار جذاب باشد، یا سایت شما در موقعیت بالاتری ظاهر شود، مردم  تمایل بیشتری دارند بر روی آن کلیک کنند. هر چه افراد بیشتری بر روی نتایج شما کلیک کنند گوگل فکر می‌کند که نتیجه شما در واقع  بهترین جستجو برای کاربران است. گوگل سعی دارد بهترین نتیجه را نشان دهد در نتیجه رده‌بندی بالا ، رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد.

برای اهداف سئو باید بر روی نرخ‌های صفحات مختلف نظارت کنید.

نگاهی به صفحاتی بیاندازید که نرخ نسبتا پایینی دارند،شاید شرح متا این صفحات به خوبی نوشته نشده باشد .

دیگر سیگنال های کاربری

مثال‌های دیگر از سیگنال‌های کاربر زمانی استفاده میشود که بر روی وب سایت  شما یا در استفاده کاربرانی باشد که به وب سایت شما باز می‌گردند. شما می‌توانید دیگر سیگنال های کاربر را با ابزارهایی مانند گوگل تجزیه و تحلیل کنید.

نتیجه‌گیری

ماموریت گوگل عبارت از سازماندهی اطلاعات جهان و دسترسی به آن به صورت جهانی و مفید  است .

بنابراین گوگل سعی دارد تا بهترین نتیجه ممکن را به کاربر نشان دهد، نتیجه‌ای که به بهترین حالت برای جستجوی آن‌ها مناسب است. کاملا قابل‌درک است که گوگل رفتار کاربر را در ارزیابی خود که منجر به بالاترین رتبه می‌شود ، در نظر می‌گیرد.

هر راهکار سئو با تمرکز بر روی بهترین وبسایت ممکن، وبسایتی کاربر پسند خواهد ساخت. نگاه کردن به سیگنال‌های کاربر یک روش خوب برای شروع بهینه‌سازی وبسایت خود برای تجربه بهتر کاربر و رتبه‌بندی بهتر است. این یک راهکاری برای پیروزی و برد است !

منبع : yoast.com

2 دیدگاه