Close

.:: سبد خرید شما

ویروس کرونا تهدید یا فرصت برای کسب و کارهای اینترنتی

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 10 اسفند 1398

سال 2019 رو به اتمام بود که نام ویروسی به اسم کرونا 2019 به گوش رسید. ویروسی که منشا آن در کشور چین و شهری به نام ووهان بود. در مدت زمان کمی، به علت قدرت بالای شیوع این ویروس، تعداد زیادی از افراد شهر ووهان و سپس مردم کشور چین به این ویروس مبتلا شدند. با افزایش روز افزون تعداد مبتلایان ویروس کرونا 2019 در چین، دور از ذهن نبود که سر و کله ی این ویروس در کشور های دیگر هم پیدا شود.

حال ویروس کرونا به 57 کشور راه یافته است. با اینکه آمار تلفات این ویروس نسبت به سایر هم گونه هایش کم تر است، اما باید گفت که قدرت شیوع بیشتری دارد و در زمان فعلی، در ایران هم بیش از 500 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

بیماری ویروس کرونا

به دلیل فراگیری قوی کوید 2019 یا همان کرونا، با ورود این ویروس در کشور های مختلف و افزایش تعداد مبتلایان، مشاغل و زندگی عادی مردم هم تحت شعاع قرار گرفته و رونق و بازار کار بسیاری از کسب و کارها دچار تغییرات چشمگیری شده است.

اما بازار های کسب و کار این روزها با بازارهای کسب و کار دوران قدیم متفاوت است و ما امروزه علاوه بر بازار مشاغل حضوری دارای بازار کسب و کار اینترنتی و غیر حضوری نیز هستیم.

امروز می خواهیم در خصوص تاثیر کرونا ویروس بر مشاغل اینترنتی و غیر حضوری صحبت کنیم و بررسی کنیم که کرونا ویروس چه تغییراتی در این کسب و کارها ایجاد کرده است.

دنیای مشاغل اینترنتی

دنیای مشاغل اینترنتی

مشاغل اینترنتی، به شکل مجازی و بدون روبرویی حقیقی با مشتریان، خدمات و محصولات را به افراد خود ارائه می دهند. این شیوه از ارائه محصول و خدمات سبب می شود که لزومی به حضور فیزیکی مردم برای تکمیل فرایند خرید یا استفاده از خدمات مورد نیازشان نباشد.

برای مثال ما می توانیم با استفاده از کتابخانه های آنلاین کتاب تهیه کنیم، با استفاده از فروشگاه های آنلاین خرید کنیم، از طریق همراه بانک ها تراکنش ها و پرداخت ها و… را انجام دهیم.

کرونا، انگیزه برای اولین تجربه ی استفاده از کسب و کار اینترنتی!

با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا ویروس در برخی کشور ها، همچون ایران، سران کشور از مردم خواستار شدند تا برای کاهش ابتلا به این ویروس و کنترل آن، علاوه بر رعایت بهداشت فردی، میزان رفت و آمد های خود را کم کنند و از حضور در مجامع عمومی بپرهیزند. این هشدار سبب شد تا بسیاری از افراد به این فکر کنند که چگونه می توانند رفت و آمد های خود را کاهش دهند و در کنار آن به کارها و خرید های ضروری خود هم رسیدگی کنند؟

همچنین بخوانید:   جستجو فقط گوگل نیست! آینده نگر باشیم...

پاسخ این سوال بسیار کوتاه است، استفاده از اینترنت!

کرونا و مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی

بسیاری از افراد که تا به امروز حتی یک بار هم، به فکر خرید اینترنتی و استفاده از خدمات اینترنتی بودند، بالاخره برای اولین بار، راغب شدند تا از اینترنت برای انجام کارهای بانکی، خرید ملزومات، استفاده از خدمات و… استفاده نمایند.

این یعنی تاثیر مثبت ویروس کرونا در مشاغل اینترنتی! پس کرونا میتواند انگیزه ای باشد برای بسیاری از افراد تا برای نخستین بار از اینترنت و خدمات آن برای کارهای ضوروی خود استفاده کنند و شاید با عبور از بحران کرونا هم از اینترنت برای اعمال ضروری خود استفاده کنند. تأثیر خوبی که ممکن است تا سال ها ادامه داشته باشد.

بدون خطر ابتلا به کرونا به بانک و فروشگاه و… بروید!

فروشگاه های آنلاین بسیاری هستند که شما می توانید تصاویر کالاها را به همراه شرح جزئیات و قیمتی مناسب مشاهده نمایید و خرید های ضروری خود را از مواد خوراکی گرفته تا پوشاک و مواد بهداشتی و آرایشی و…. انجام دهید. اینکار نیازی به حضور فیزیک شما در فروشگاه ندارد و با چند کلیک ساده خرید شما به وسیله ی پیک ها به دست شما می رسد.

بدون خطر ابتلا به کرونا به بانک و فروشگاه بروید

همراه بانک ها هم به شکل آنلاین خدمات بسیاری را بدون نیاز به حضور شما در بانک ها و یا حتی عابربانک ها به انجام می رسانند. فقط کافی است تا شما اپلیکیشن بانک خود را نصب کرده باشید و اصول استفاده از آن را با یک سرچ ساده بیاموزید.

بسیاری از خدمات دیگر همچون تاکسی های آنلاین، کلاس های آنلاین و… هم وجود دارند که شما بدون حضورتان در یک محل خاص می توانید از آن ها استفاده کنید و تنها چیزی که لازم دارید اینترنت است!

کرونا میدان رقابت را گرم کرد!

با کاهش رفت و آمد ها و افزایش تعطیلی ها در بحران ویروس کوید 19، مردم بیشتر با اینترنت کار می کنند و آستانه ی استفاده از اینترنت هم افزایش یافته، این موضوع یعنی تعداد افرادی که می توانند کاربر یا مشتری مشاغل آنلاین کسب و کارهای اینترنتی باشند هم افزایش یافته است.  و این یعنی آستانه ی نیاز و انتظارات افراد هم گسترش و جهش یافته است.

همچنین بخوانید:   آموزش کامل سئو یوتیوب

کرونا میدان رقابت را گرم کرد

بسیاری از کسب و کارها با استفاده از نگرش های نو و خلاق، در تلاش هستند تا بیشترین استفاده را از این بازه زمانی طلایی کسب نمایند.

ویروس کرونا به همان میزان که سبب رشد کسب و کارهای غیر حضوری و آنلاین شد، میدان رقابت را نیز در حوزه های مختلف اینترنتی گرم کرد و در واقع سبب شد تا مدیران و احبان کسب و کار آنلاین برای ارائه ی بهترین ها به مشتریان و کاربرانشان، کیفیت کار خود را ارتقا دهند و میدان رقابت پیش از قبل گرم شود. این گرم کردن میدان رقابت سبب بروز تغییرات مثبت در سطح کیفی بسیاری از خدمات آنلاین شد.

کرونا در ایران

بسیاری از وبسایت های برتر برای اینکه جایگاه خود را در این میدان حفظ کنند، خلاقیت های جدیدی را به عمل می رسانند و با ایده پردازی های نو، رقیبان بی کیفیت و راکت از میدان خارج می شوند و کسب و کارهای آنلاین به اصطلاح الک می شوند.

تبدیل یک تهدید به یک فرصت

ویروس کرونا نیامده است که بماند، این ویروس بالاخره تحت کنترل در می آید و چاره ای برای آن اندیشیده خواهد شد. اما این بازه ی زمانی چالش برانگیز، می تواند در بسیاری از موارد اثر بخش باشد. این بحران وتهدید را به چشم یک فرصت ببینید، بسیاری از مشاغل های آنلاین می توانند برای رشد و ارتقای خود در جهت مثبت و کاربردی اقدام کنند و تاثیرات ماندگار را از یک بازه ی بحرانی بسازند. یادمان باشد که تبدیل یک تهدید به یک فرصت، باید به شیوه ای صحیح و اصولی باشد.

کرونا تهدید یا فرصت

این روزها می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری بر روی سئو و رشدتان در نتایج گوگل باشد پس ناامیدی را به کنار بگذارید و همین امروز شروع کنید.

به قول ضرب المثل معروف: «فکر نان باش که خربزه آب است»

سخن پایانی

ما از کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارهای اینترنتی برایتان گفتیم. اگر در خصوص این تاثیر نکات و تجربیاتی دارید می توانید از طریق کادر درج نظرات و ثبت نظر خود آن را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. در صورت وجود هر گونه پرسش در زمینه ی کسب و کار های آنلاین و سئو و.. می توانید از فرم از من بپرس و درج دیدگاه استفاده نمایید تا در کمترین زمان، کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند. از همراهی شما بسیار متشکریم.

16 دیدگاه