Close

.:: سبد خرید شما

چگونه مشتری را متقاعد کنیم که سئو شما باعث افزایش ترافیک وب سایت شده است

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 05 شهریور 1397

کسب‌وکار بدنبال نتایج موثر است و به همین دلیل است که مشتری شما به دنبال نتیجه و افزایش ترافیک به عنوان یکی از ابعاد فیزیکی بهبود سئو است. هنگامی که نتایج بدست می آید بعضی از شاخص های صحیح برای آن وجود دارد.

این ROI یا نرخ بازگشت سرمایه(Return On Investment) است که از ترافیک مهمتر است

برخی از مشتریان متوجه خواهند شد که ترافیک مهمترین معیار موفقیت یا شکست در سئو نیست اما برای اکثر مشتریان مشخص است که ترافیک تنها یک طرف سکه است. موضوع مهم ROI است یعنی چقدر بیشتر در نتیجه تبلیغات سئو شما تاثیر ایجاد می کنید. احتمالا هر چه ترافیک بیشتری داشته باشید، بازدهی سرمایه بیشتر خواهد بود. در نتیجه حتی اگر ترافیک بالا باشد اما ROI آن زیاد نباشد به مشتری خود پیشنهاد دهید که استراتژی را به PPC( پرداخت به ازای هر کلیک) تغییر دهد، زیرا معمولا بهتر از سئو برای تغییر کار می‌کند.

ترافیک وب سایت و سئو

توضیح دهید به مشتریتان که ترافیک واقعی چه چیزی است که انتظار میرود

شما همچنین باید به مشتریان خود بگویید که زمان زیادی را برای نتایج جستجوگرها باید اختصاص داد، گاهی اوقات ممکن است مجبور باشید ماه ها منتظر بمانید تا هرگونه بهبودی را مشاهده کنید، بنابراین صبر در اینجا لازم و ضروری است. همیشه مشتری خود را با پیشرفت خود حفظ کنید، ارتباطات خوب با مشتری همیشه ضروری است.

به همین دلیل است که توصیه می شود با مشتریان خود به صورت هفتگی یا ماهانه در مورد پیشرفت خود در طول دوره در ارتباط باشید برای مثال اطلاع از موضوعاتی مانند:(شما 5 پیوندهای PR5 را ازلیست سایت ها در اینجا دریافت کرده اید، شما سه نوشته جدید در سایت خود اضافه کرده اید و…).

از سوی دیگر اگر مشتری ایده ای در مورد جستجوگرها داشته باشد شما می توانید وظایفی را که قصد دارید انجام دهید هماهنگ کنید، این همچنین به او کمک می کند تا پیگیری های انجام شده در پروژه را ادامه دهد. اگر مشتری در مورد جستجوگرها هیچ ایده ای نداشته باشد پس حقیقتا مشکل است زیرا حتی اگر شما در مورد برنامه های خود به او بگویید نمیتواند پیروی کند و همچنین برای شما توضیح دهد که نتایج چیست، شما حتی ممکن است برای او توضیح دهید که مبانی چگونگی دریافت ترافیک به سایت چیست.

همچنین بخوانید:   همه چیز درباره ی تولید محتوای همیشه سبز

ترافیک سایت و بهینه سازی

شاخص های کلیدی سئو شما نتیجه می دهد

پس از اینکه مشتری خود را متوجه کردید چه چیزی میتواند انتظار داشته باشد و چه چیزی نباید انتظار آن را داشته باشد، در اینجا برخی از شاخص هایی که نشان میدهند شما در مسیر درست هستید.

1- رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی جزئی

خیلی بهتر است اگر شما بتوانید رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی مهم را داشته باشید، اما از آنجایی که این هدف ممکن است سال ها طول بکشد میتوانید برای کلمات کلیدی جزئی بروید. کلمات کلیدی که در آن شما شروع می کنید معدود هستند زیرا میتوان راحت تر و سریع تر تسلط یافت، با این حال آنها میتوانند مقدار قابل توجهی از ترافیک هدفمند را به ارمغان بیاورند.

برای گزارش رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی جزئی میتوان تعداد بازدید برای هر یک از آنها قبل از شروع جستجوگرها و زمان حاضر را مقایسه کرد. البته این بسیار دقیق نیست زیرا ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد، بعنوان مثال نوسانات فصلی که ترافیک را برای یک کلیدواژه معینی به پایین میبرند اما کلیه کلمات کلیدی یکسان جزئی از پیشرفت یا عدم آن هستند.

2-افزایش تعداد کلمات کلیدی منحصر به فرد

شما همچنین میتوانید تعدادی از کلمات کلیدی منحصر به فرد که کاربران را به سایت خود هدایت می کنند مشاهده کنید. اگر تعداد کلمات کلیدی منحصر به فرد در حال افزایش باشد پس ترافیک بهتر از قبل انجام می شود.

ترافیک و بهبود رتبه بندی

3-افزایش ترافیک از موتورهای جستجو

افزایش ترافیک ممکن است نه تنها از گوگل بلکه از سایر موتورهای جستجو نیز باشد. گوگل شماره یک موتورهای جستجوگر است اما هنوز در موتورهای جستجوی دیگر ترافیک عمدتا هدفمندتر است و همچنین شمارش دارد. برای بررسی اینکه آیا افزایش در ترافیک از موتورهای جستجو به طور کلی دیده می شود در سیاهه های سرور در زمینه ارجاع نگاه کنید و ببینید که در آن ترافیک شما چه میشود.

4-رتبه بندی بهبود یافته با خدمات رتبه بندی

یک شاخص دیگر که سایت مشتری شما بهتر از قبل عمل می کند رتبه بندی بهبود یافته با خدمات رتبه بندی است. این خدمات رتبه بندی عبارتند از صفحه رتبه گوگل و خدمات رتبه بندی مانند Alexa، Domain Authority)DA) و دیگر خدمات مشابه می باشد. از بین اینها الکسا انعطاف پذیرتر است زیرا روزانه رتبه بندی خود را بروز میکند.

همچنین بخوانید:   بردکرامب وردپرس چیست و چه اهمیتی در سئو محتوا دارد؟‎

5-نمایش بهتر در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی نیز نشان دهنده محبوبیت شما هستند. اگر شما موفق به رشد تعداد پیروان توییتر، طرفداران یوتیوب، دوستان فیس بوک و یا شما در یک سایت نشانه اجتماعی بزرگ تبدیل شده است، اینا همه به شما میگویند که در مسیر درست هستید.

منبع: webconfs.com

4 دیدگاه