Close

.:: سبد خرید شما

چگونگی انتخاب کلید واژه مناسب

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 03 مرداد 1397

کلید واژه خوب را می توان به طریق مختلفی تعریف کرد.

 آن‌ها می‌توانند بسیار هدفمند یا بسیار گسترده باشند.

 یک عبارت کلی ممکن است نسبت به عبارات جزئی آمار جستجوی بالاتری داشته باشد ، اما رتبه‌بندی بالای موتور جستجو برای یک عبارت کلید واژه هدف‌گیری شده  است به طور کلی نرخ تبدیل بالاتری را به سایت شما می‌دهد.

بهینه سازی در سئو

کلمات کلیدی گسترده و هدفمند

اول،  با قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر شروع می‌شود. این عبارات کلیدی معمولا چیز خاصی هستند که سایت شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، شرکت بروس کلی، خدمات بازاریابی اینترنتی ارایه می‌دهد. این شامل انواع مختلفی از سوژه‌ها میباشد، اما یکی از آن‌ها یک سرویس بهینه‌سازی موتور جستجوی طبیعی است. در این حالت، عبارت ” بهینه‌سازی موتور جستجو ” یک کلید واژه هدفمند است که نشان‌دهنده یک سرویس خاص است که ما ارائه می‌کنیم. استفاده از کلمات کلیدی هدفمند  به یک موتور جستجو کمک می‌کند که بداند سایت شما در مورد چه چیزهای مختلفی است .

  زمانی که یک موتور جستجو این موضوع را در مورد سایت شما می‌داند، ممکن است سایت شما را در نتیجه این عبارت هدفمند نمایش دهد. کاربری که با این عبارت هدفمند جستجو می‌کند به احتمال زیاد خرید یا ثبت‌نام را با وبسایت شما انجام می‌دهد زیرا شما دقیقا آنچه را که به دنبال آن هستند را پیشنهاد می‌کنید. به عبارت دیگر، کاربر مجبور نیست نتایج را بررسی کند تا آنچه را که می‌خواهد پیدا کند زیرا عبارات کلیدی ، کلمه کلیدی آن‌ها را دقیقا به همان چیزی که می‌خواهند آورده است .

کلمات کلیدی و هدفمند در سئو

عبارات گسترده تری را توصیف کنید که وب سایت شما انجام می‌دهد، اما نه به میزان جزئیاتی که یک عبارت هدفمند از آن استفاده می‌کند. اگر ما از مثال “بروس کلی” استفاده کنیم، شرکتی هستیم که بازاریابی آنلاین را انجام می‌دهد. از آنجا که همه خدمات ما بخشی از بازاریابی آنلاین هستند، می‌توانیم از این واژه گسترده برای توصیف آنچه که وب سایت ما به عنوان یک کل انجام می‌دهد استفاده کنیم. استفاده از این کلمات امکان جذب بازدیدکنندگان بیشتری به سایت را دارد، اما بازدیدکنندگان نمی‌توانند به طور خاص چیزی که به دنبال آن هستند را بدانند، که به همین دلیل است که وارد یک کلید واژه کلی می‌شوند. بنابراین، کاربر ممکن است سایت را ترک کند چون سایت شما دقیقا همان چیزی را که کاربر به دنبال آن بود را ندارد.

همچنین بخوانید:   دستور العمل های ربات های متا(Robots Meta Directives) و استفاده آن در سئو

کدام کلید واژه‌ها را باید برای سئو استفاده کنم ؟

بنابراین کلمه کلیدی سئو به چه معناست ؟

پاسخ هر دو سوال؛ کلید واژه کلی و هدفمند است

 موتورهای جستجو کلمات کلیدی خاص خود را با عبارات کلی تر خود مرتبط خواهند کرد و استفاده از هر دو در سایت شما به  سایت کمک خواهد کرد تا بر موضوعاتی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنید، یک مرجع شود. اگر ما با عبارات کلیدی کلمه کلیدی شروع کنیم و در مورد آن‌ها متخصص شویم، در نهایت به متخصصان برای عبارات کلی تبدیل خواهیم شد.

برای مثال، ما می‌توانیم از عبارات هدفمند مانند ” بهینه‌سازی موتور جستجوی طبیعی “، ” خدمات سئو”، ” مدیریت پی پی سی “، و ” تجزیه وب سایت ” برای کمک به متخصصان در مورد موضوعات فردی در موتورهای جستجو استفاده کنیم. هنگامی که ما در همه این زمینه‌ها متخصص شده‌ایم، موتورهای جستجو خواهند گفت که ما به یک متخصص در موضوع وسیع‌تر ” بازاریابی آنلاین ” و ” بازاریابی اینترنتی ” تبدیل شده‌ایم. این چیزی است که در نهایت موضوع را برای وب سایت شما تعریف می‌کند و سایت شما را به عنوان یک مرجع در نظر می‌گیرد.

4 دیدگاه