Close

.:: سبد خرید شما

راهنمای جامع تولید محتوا برای سایت و پیج با موضوع تور و گردشگری

⏱️ مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 09 خرداد 1401

دنیای امروزه دنیایی برای فعالیت های مجازی و غیر حضوری است. اکثر کسب و کارها به سمت آنلاین شدن در حرکت هستند. از همین رو سایت های بسیار متنوعی در زمینه های گوناگون و کسب و کارهای متفاوت ایجاد شده و مشغول فعالیت هستند. این سایت ها می توانند به کاربران خدماتی ارائه دهند، محصولی را به فروش برسانند، کسب و کاری را معرفی نمایند و یا حتی فقط جنبه سرگرمی و یا آموزشی داشته باشند.

گسترش فضای مجازی هم سبب شده است تا اکثر مدیران سایت ها در کنار فعالیت سایت خود، یک پیج اینستاگرامی و یا یوتیوب را ایجاد نموده و در تمامی زمینه های مشغول ارائه خدمات باشند.

فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است که لازم است تا فرهنگ استفاده از آن به افراد جامعه آموزش داده باشد. مثلا اینستاگرام در عین حال که می داند یک فضای کاملا مضر باشد، به یک فضایی برای تولد و رشد بسیاری از کسب و کارها هم تبدیل شده است. بنابراین لازم است تا ما به جنبه های مثبت این فضاها هم آشنایی بیشتری داشته باشیم و از آن برای رشد و ارتقاء کسب و کار خود استفاده نماییم.

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با سایت و پیج های موجود در فضاهای مجازی مطرح است، تولید محتوا می باشند. این روزها با حجم عظیمی ا محتواها در زمینه های مختلف مواجه هستیم و یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با تولید محتوا باید در نظر داشته باشیم، تولید محتوایی جذاب و کاربرپسند اشت.

تور و گردشگری یکی از موضوعاتی است که طرفداران بسیاری دارد، یک مسافرت می تواند روحیه و انرژی ما را برای فعالیت های روزمره تا چندین برابر افزایش دهد. تعداد سایت ها و پیج هایی که به ارائه خدمات تور و گردشکری مشغول هستند، بسیار زیاد است و تنها نکته ای که می تواند هر سایت و یا پیجی را از رقبا جدا نموده و پیشتاز نماید، تولید محتوای خوب است.

تولید محتوای جذاب، مخاطب را به سمت مطالعه متن و یا تماشای عکس و فیلم ترغیب می کند و هنگامی که محتوا بتواند نظر مثبت مخاطب را جلب نماید، او را به سک مشتری وفادار تبدیل خواهد نمود و این یعنی موفقیت!

اما برای تولید محتوا در سایت ها و پیج های تور و گردشگری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ محتواهای تولیدی برای این دسته از کسب و کارها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟؟؟

تولید محتوا برای سایت و پیج گردشگری

مهمترین نکته ای که قبل از تولید محتوا باید به آن اشاره کنیم این است که اگر شما فقط در فضاهای مجازی در زمینه توریسم و گردشگری فعالیت دارید، حتما لازم است که در قدم اول به فکر طراحی یک سایت حرفه ای و جذاب باشید. عکس این مطلب هم صادق است، چنانچه فقط سایت دارید حتماً به فکر فعالیت در فضای مجازی هم باشید. داشتن سایت و پیج در کنار هم می تواند بهترین قدم برای موفقیت بیشتر باشد.

در رابطه با ایده های جدید با تولید محتوا در زمینه تور و گردشگری، و نحوه تولید محتوا برای این قبیل سایت ها و پیج ها، دارای ویژگی های خاصی باید باشد تا بتوانند مخاطب خاص خود را جلب نمایند. به همین دلیل در رابطه با مهم ترین ویژگی های تولید محتوا در زمینه گردشگری صحبت خواهیم نمود.

تصاویر و ویدیوهای جذاب تولید نمایید.

تا چندی قبل محتوا فقط محتواهای متنی بودند، اما اگر تمایل به پیشرفت و جذب مخاطب دارید، باید محتواهای عکسی، فیلم، پادکست و … هم تولید نمایید. در زمینه تور و گردشگری حتما لازم است که محتواهای شما با عکس و فیلم آمیخته شود تا بتواند برای مخاطب جذاب باشد.

همچنین بخوانید:   تولید محتوای خوشه ای چگونه است؟

می توانید ویدیوهایی در رباطه با آموزش سفر، فرهنگ مرکزهای توریستی، مکان های دیدنی شهرهای مختلف و … تهیه نمایید و در پیج و یا سایت های خود به اشتراک بگذارید. در این صورت هم بسیار دیده خواهید شد و هم موفق می شوید مخاطب هدفمند را با خود همراه سازید و این یعنی یک بازاریابی موفق!

نیاز کاربران را بشناسید

کاربران شما چه افرادی هستند؟ این افراد چه نیازهایی دارند؟

یکی از مهمترین مسائل این است که کاربر خود و نیازهای او را شناسایی کنید. شما با یک سرچ و تحقیق ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که افرادی که اهل سفر و گردشگری هستند در چه زمینه های سرچ می کنند. با شناسایی نیازهای آنها باید محتواهای هدفمند تولید نمایید.

در این رابطه می توانید زمینه های مربوط به حوزه کاری خود را شناسایی نمایید و متناسب با زمینه کاری خود محتوا تولید نمایید. هر فردی که می خواهد به سفری برود، نیازمند اطلاعات و دانستنی هایی است که با سرچ در وب به این اطلاعات دست خواهد یافت، شما می توانید تمام نیازهای مربوط به این حوزه را به خوبی با استفاده از ابزارهای آنلاین و جستجو در کلمه کلیدی مورنظر شناسایی و به تولید محتوا در آن رابطه بپردازید.

کلمات کلیدی اصلی خود را درست انتخاب نمایید

در زمینه کاری خود باید کلمات کلیدی اصلی را شناسایی نمایید و محتواهای خود را براساس این کلمات کلیدی بنا نمایید. اما بعضی از کلمات کلیدی پر رقیبتر و بعضی کم رقیب تر هستند. سعی کنید تا در کلمات کلیدی کم رقیب تر محتواهای بیشتری تولید نمایید تا بدین ترتیب بتوانید در رتبه های برتر گوگل جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهید.

مثلا اگر در زنیه تور نوروزی ارمنستان فعالیت می کنید. بررسی کنید که در زمینه تورهای نوروزی و تورهای ارمنستان، چه کلمات کلیدی سرچ می شوند و در تمامی آن کلمات به تولید محتوا بپردازید تا بتوانید مخاطب را جذب نمایید.

علاوه بر ان، در زمینه هتل ها، جاذبه های توریستی، مناطق طبیعی، مراکز تفریحی، شهربازی ها، رستوران ها، مجموعه های ورزشی و … مربوط به شهر هدف هم به تولید محتوا بپردازید تا بتوانید موفقتر عمل نمایید و مخاطب بیشتری را جذب نمایید.

در زمینه آموزش های قبل ، هنگام و بعد از سفر هم به تحقیق و بررسی بپردازید و در رابطه با کلمات کلیدی مربوط به آنها هم به تولید محتوا بپردازید.

از اینفلوئنسرهای گردشگری کمک بگیرید

یکی از موثرترین روش های بازاریابی در دنیای امروزه، استفاده از قدرت و نفوذ اینفلوئنسرها است. در مقاله “اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با کمک افراد تأثیرگذار چیست؟” می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با این موضوع دست یابید.

اما به طور کلی می توان چنین گفت که شما باید اینفلوئنسرهای فعال در زمینه تور و گردشگری را بشناسید، اشخاصی که به مکان های مختلف سفر می کنند و راهنمای سفر و یا تورهای جذاب از مکان های مختلف تهیه می کنند، می توانند مناسب ترین گزینه برای شما باشند تا به کمک آنها بتوانید بازاریابی بسیار موثری را انجام دهید.

همچنین بخوانید:   همه چیز درباره ی تولید محتوای همیشه سبز

اینفلوئنسرهایی که در زمینه گردشگری فعالیت دارند، غالباً دارای تعداد زیادی فالور هستند که به این صنعت و حوزه علاقه مند هستند بنابراین تنها کافی است تا اینفلوئنسر مناسب صنعت خود را پیدا کنید و ایجاد تبادل کنید. این یک بازی برد-برد است.

هدف این است که فردی را پیدا کنید که محتوایی مرتبط با تجارت شما ایجاد کند و مخاطبانش به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند شوند. وقتی شروع به کار با تأثیرگذاران با تعداد فالوورهای بیشتری می‌کنید، ممکن است از شما هزینه‌های زیادی را درخواست کنند؛ اما مطمئن باشید اگر فرد موردنظر را به‌درستی انتخاب کرده باشید، علاوه بر اینکه هزینه‌های شما جبران خواهد شد، با سودی بیشتر از آنچه فکر کنید مواجه خواهید شد. البته شما می‌توانید ویدئوی ایجاد شده را در سایت خود نیز به اشتراک بگذارید. این گونه تبادل بیشتری ایجاد می‌شود.

برای مقصد های گردشگری خود چالش ایجاد کنید.

یکی از روش هایی که امروزه در فضاهای مجازی و وبلاگ ها و سایت ها طرفداران خاصی دارد، موضوع چالش هاست. شما متناسب با اهداف خود می توانید چالش هایی را ایجاد نمایید. مثلا اگر تور خاصی برای مقصدی دارید، از آنها در طول مسیر عکاسی کنید، عکس ها را در صفحات و یا وب سیات خود منتشر کنید و و از انها هم بخواهید تا عکس های خود را در صفحاتشان با دوستانشان به اشتراک بگذارند. می توانید پس از پایان سفر عکس ها را شاسی کنید و به درب خانه های مسافران خود بفرستید و آنها را شگفت زده کنید. همین خوشحالی آنها و به اشتراک گذاشتن حس و حال آنها با مخاطبشان یک تبلیغ برای شماست. در این صورت تبلیغ شما دهان به دهان خواهد چرخید.

یک مستند مفید از قبل از حرکت تا زمان برگشت از مقصد تهیه کنید.

اکثر افراد دوست دارند تا در جریان اتفاقات، حوادث و حتی سفرهای سایرین باشند. بنابراین می توانید برنامه ای تنظیم کنید تا از لحظه ی شروع، یعنی زمانی که تصمیم می گیرید به سفر بروید، وسایلی که برای سفر جمع اوری می کنید، غذا و تغذیه ای که برای طول راه درنظر می گیرید، مسیرهایی که طی می کنید تا به مقصد برسید، مکان هایی که در بین راه در آن توقف می کنید، به مقصد رسیدنتان، باز کردن وسایل، رفتن به مکان های دیدنی، صحبت در مورد جاذه به ها، تشریح موضوعات و سوالات ابهام برانگیز،خرید سوغات و هدایا و نهایتا، جمع کردن وسایل و برگشت.

کلام پایانی

تولید محتوا در زمینه تور و گردشگری کاری بسیار شیرین و هیجان انگیز است. اگر شما بتوانید از کارتان لذت ببرید، مطمئن باشید که مخاطب هم با شما ارتباط برقرار کرده و همراه شما خواهد شد. اگر شما یک نویسنده فعال در صنعت توریسم هستید، تنها کافی است تا خود را به جای مخاطب قرار دهید و با همزاد پنداری کنید تا بتوانید بهترین و موثرترین محتوا را تولید کنید. با کمک ایده های عنوان شده در این متن می توانید مطمئن باشید که با تلاش و پشتکار موفقیت از آن شما خواهد شد.

برچسب ها

11 دیدگاه