Close

.:: سبد خرید شما

چرا باید بک لینک بسازیم؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 28 فروردین 1400

برای اینکه یک وبسایت رشد طبیعی و خوبی را طی کند و بتواند رتبه ی ایده آلی را کسب نماید، عوامل مختلفی در آن دخیل است که رعایت مجموعه ی این نکات، سبب بروز نتیجه ی مورد رضایت وبمستران می شود.

یکی از اساسی ترین موضوعات اثربخش در افزایش اعتبار و جایگاه وبسایت شما، لینک سازی است. شما با لینک سازی می توانید در کنار سایر فاکتور های اساسی به رتبه ی دلخواه خودتان دست پیدا کنید.

امروز می خواهیم بررسی کنیم که چرا به عنوان یک وبمستر باید بک لینک بخریم؟ چرا استفاده از بک لینک ها از سوی برخی توصیه شده و از سوی برخی مورد انتقاد قرار می گیرد؟ خرید چه نوع بک لینک هایی تضمین بیشتری دارند و آیا بک لینک به تنهایی می تواند رشد شما را تضمین نماید یا خیر؟ پاسخ تمامی این مباحث در ادامه ی این مطلب شرح داده می شود.

3 عامل که سرعت ارتقای وبسایت شما را موشکی می کنند!

سه عامل وجود دارد که در کنار هم می توانند شما را به رتبه ی دلخواهتان برسانند.در ادامه ابتدا این عوامل را نام می بریم و سپس هر یک به شکل مختصر توضیح می دهیم.

  • محتوای اختصاصی و کاملا کاربردی
  • رعایت فاکتورهای سئو (مورد تایید گوگل)
  • لینک سازی مفید و حرفه ای

1- محتوای اختصاصی و کاملا کاربردی

بارها و بارها در مطالب مختلف بر اختصاصی بودن محتوای وبسایت و تولید آن به شکل حرفه ای و شخصی تاکید کرده ایم. کپی کردن محتواها بدون هیچگونه تغییر و بازنویسی عملا گل به خودی است. شما با کپی کردن محتوای سایرین تنها درجا خواهید کرد. پس تولید محتوا به شکل اختصاصی و بازنویس شده یا کاملا دستنویس نویسنده می تواند برای شما نتایج را در جهت مثبت تغییر دهد.

2- رعایت فاکتورهای سئو

هرساله فاکتور های مربوط به سئو از سوی گوگل به روزرسانی می شود و گاهی تغییرات کلی در آن صورت می گیرد، اما یکی از پربارترین راهنماهای مربوط به اصول سئو، مطلب 200 فاکتور سئو است که تمامی جزئیات و کارهایی که باید یک صاحب وبسایت در جهت رشد وبسایت خود در حوزه ی سئو انجام دهد را شرح داده است. شما با مطالعه ی این مطلب می توانید بسیاری از اصول سئو را بشناسید و در وبسایت خود به انجام برسانید.

همچنین بخوانید:   روش های شناسایی محتوای نامناسب، نامرتبط و کپی

3- لینک سازی مفید و حرفه ای

پس از دو مورد بالا، اساسی ترین تاثیر را در رتبه بندی و اعتبار وبسایت شما، لینک سازی می گذارد. لینک سازی صحیح و که اصول در آن رعایت شده باشد می تواند سبب شود تا رشد و سرعت پیشرفت وبسایت شما بالا برود.

لینک سازی به طور حرفه ای، اصول خاص خودش را دارد. برای اینکه لینک سازی در وبسایت شما کاملا مطابق اصول سئو باشد باید اولا خودتان اصول لازم را رعایت کنید و دوما از وبسایت های معتبر در زمینه ی بک لینک کمک بگیرید تا این وبسایت ها با رعایت اصول لازمه بتوانند در رشد شما اثر بخش باشند.

چگونه انکرتکست خودم را پیدا کنم؟

انکرتکست یک مبحث مهم در حوزه ی لینک سازی است. انکرتکست ها پلی برای ایجاد ارتباط موضوع لینک شما و صفحه ی لینک شده و محتوایی است که در آن انکرتکست قرار دارد. انتخاب یک انکرتکست کاربردی در کنار یک لینک خوب، که مناسب برای رده ی رقابت شما در گوگل باشد، می تواند در مدت زمان نه چندان طولانی، تاثیرات موثر و ماندگار خود را تثبیت کند. انکرتکست ها اصولا به عبارات یا کلماتی گفته می شود که لینک های خروجی به آن ها پیوند می خورد.

انکرتکست هر چقدر کوتاه تر و کاربردی تر باشد، می تواند تاثیر بهتری بگذارد. انکرتکست به این علت که معرف لینک خروجی خود و محتوا و صفحه ای است باید با لینک خروجی خود مرتبط باشد. در واقع ارتباط اصلی باید میان کلمه ی انکرتکست و لینک خروجی باشد تا معرفی برای گوگل به طور درستی صورت بگیرد.

سوال اساسی: چرا بک لینک بسازیم؟

بک لینک جزو ارکان اساسی فاکتور های گوگل است که تاثیر آن در کنار دیگر فعالیت ها بسیار چشمگیر است. اگر شما تیم تولید محتوای حرفه ای خود را دارید و وبسایت شما هم دوره ی سندباکس خود را طی کرده است و فاکتور های سئو هم به خوبی در وبسایت شما اجرا شده، وقت آن است تا بک لینک های اختصاصی و کاربردی وبسایت خود را تهیه کنید. استفاده از بک لینک ها نسبت به سایر راهکارها، در مدت زمان کمتری، نتایج خود را بروز می دهد و شما می توانید آن را در رشد وبسایت خود به مرور مشاهده کنید. سرعت تاثیر بک لینک، در کنار سئو و تولید محتوای حرفه ای با گذشت زمان سبب رشد پر سرعت وبسایت شما می شود و در گوگل بیشتر و بهتر دیده خواهید شد.

همچنین بخوانید:   از ابزار فانوس دریایی گوگل چه می دانید؟ بررسی کامل فانوس دریایی گوگل

اگر می خواهید تا گوگل شما را نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر ارزیابی کند، باید تلاش کنید تا باب میل آن رفتار کنید. همانطور که مشخص است، در سال جاری بک لینک ها جایگاه خودشان را تثبیت کرده اند. تا دیر نشده و از رقبا عقب نیفتاده اید، در پی رشد باشید و بک لینک های تخصصی خودتان را ایجاد کنید.

چرا گوگل کوتاه آمد؟

گوگل به علت اینکه حتی لینک های مفید و کاربردی هم توسط الگوریتم ها مورد جریمه قرار می گرفتند و همینطور عدم تکامل شیوه ی ارزیابی خود بدون در نظر گرفتن فاکتور لینک سازی، بالاخره پذیرفت تا نقش پررنگ بک لینک ها را بازگرداند و بازهم آن ها را در رتبه بندی و فاکتور های سئو دخیل کند. آن هم به عنوان یکی از اعضای جدانشدنی!

کوتاه آمدن گوگل به معنی این نیست که لینک سازی غیر اصولی و افراظی را پذیراست. بلکه کارت اعتبار خود را، تنها و تنها در اختیار وبسایت هایی که توسط لینک سازی حرفه ای سئو شده است را بها می دهند.

سخن پایانی:

تا به اینجا تمامی توضیحات لازم در خصوص نقش بک لینک ها در سال 2020 را بررسی کردیم. امسال سال خوبی برای بک لینک ها محصول می شود و از این پس نیز همینطور ادامه خواهد یافت. شما تجربه ی خود را در خصوص لینک سازی مفید بگویید. شما هماهان می توانید سوالات خود را هم به صورت ارسال از طریق فرم از من بپرس، و هم از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.تیم تخصصی ما در کمترین زمان به پرسش شما پاسخ می دهند.

در مطالب دیگر ما را دنبال کنید. از همراهی شما در این مطلب سپاسگذارم.

برچسب ها

12 دیدگاه