Close

.:: سبد خرید شما

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه کسب و کار ما را دگرگون می کند؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 06 بهمن 1398

فرض کنید در حال تماشای یک برنامه ی آموزش آشپزی در تلویزیون هستید و مدرس آشپزی که در حال آموزش است، برند خاصی از روغن را با تعریف و تمجید به غذای خود اضافه می کند. در واقع به نوعی بیننده ترغیب می شود تا پس از آن همه معرفی سری به فروشگاه زده و از همان برند روغن مورد نظر را تهیه کند. یا در برخی برنامه های تلویزیونی استفاده از اپلیکیشنی را توضیه کرده و ویژگی های آن را در میان صحبت های عادی می گنجانند. مثلا مجری برنامه می خواهد تا برای نصب اپلیکیشن و شرکت در یک قرعه کشی فلان شماره را ارسال کنید و اپلییکیشن مذکور را نصب کنید.

اگر فرد ریزبینی باشید متوجه می شوید که این روش های معرفی محصولات و برند ها و شرکت ها و اپلیکیشن ها همگی در قالب نوعی تبلیغ هستند که به آن رپورتاژ می گویند. رپورتاژ آگهی ها در میان مسائل معمول محصولات و خدماتِ شرکت و یا برندی را معرفی می کنند. این موضوع حس تبلیغ مستقیم یک کالا و خدمات و… را تا حدود زیادی کمرنگ می کند و به واسطه ی شرایط عادی که در پیرامون معرفی و تبلیغ ها هست توجه و اعتماد افراد را جلب می کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در واقع به نوعی خودمانی رپورتاژ نوعی تبلیغ کردن است به سبکی که کسی شک نکند و بو نبرد حتی گوگل!

رپورتاژ آگهی چیست

تبلیغات در قالب رپورتاژ دارای چارچوب و اصولی است که باید رعایت شود. در واقع یک رپورتاژ موفق زمانی نتیجه می دهد که فرد با لحنی بی طرفانه و کاملا صادقانه شرایط و واقعیت را بیان کند و تلاش نکند تا بیهوده افراد تا به شکلی واضح مخاطب خرید و استفاده از خدمات کند. هدف از رپورتاژ قبل از افزایش فروش و سود، کسب اعتماد است و داشتن کاربران و مشتریانی که در ابتدا افراد عادی بودند و حال جذب شدند و فرم کاربری و مشتری گرفتند.

شاید نام رپورتاژ را و تعریف آن را بار اول بیشتر در قالب وبگردی دیده باشیم اما واقعیت این است که پیش تر از آنچه که فکر کنیم رپورتاژ ها در دنیای آدم ها جای خود را داشتند. قبل تر ها در روزنامه ها و از روزی که مردم فهمیدند که معرفی اجناسشان می توانند فروش بیشتری را تجربه کنند رپورتاژ ها هم وارد عرصه ی تبلیغات شدند. فرم رپورتاژ ها تنها به شکلی که ما اغلب در وبسایت ها شاهدش هستیم نیست و می توانند چند رسانه ای باشند و یا تلفیقی طراحی شوند.

رپورتاژ به ساده ترین تعریف گزارش و خبر و یا حتی یک گفتگوی عادی و خودمانی است که در آن به شکل زیرکانه محصول و خدمات و یک برند معرفی می شود و دیگران با مشاهده و بازدید این رپورتاژ که در انواع مختلف است ترغیب به خریدو استفاده از آن برند می شوند.

در ادامه انواع رپورتاژ ها را معرفی خواهیم کرد.

انواع مختلف رپورتاژ آگهی

رپورتاژ ها به طور کلی در 5 دسته هستند که شامل:

🖌 رپورتاژ تصویری

🖌 رپورتاژ صوتی

🖌 رپورتاژ ویدئویی

🖌 رپورتاژ متنی

🖌 رپورتاژ تلفیقی (ترکیبی از موارد بالا)

هستند و هر کدام می توانند دسته ای از مشتریان و اهداف شما را دنبال کنند و مورد هدف قرار دهند.

انواع مختلف رپورتاژ آگهی

این روز ها بیشترین نوعی که ما در وب با آن برخورد می کنیم رپورتاژ های متنی هستند. رپورتاژ آگهی های متنی بستر خوبی از معرفی و یک گفتگوی خودمانی با کاربران ایجاد می کنند. رپورتاژ ها یکی از انتخاب های تاپ از تبلیغات هستند که علاوه بر اینکه تاثیر خوبی بر مخاطب دارند می توانند ابعاد مختلف معرفی و ویژگی ها و…. محصولات و خدمات شما را پوشش دهند و با یک متن هیجان انگیز و درگیر کننده کاربر را مجذوب کنند تا هم متن را تا انتها مطالعه کند و هم کنجکاو شود تا از خدمات و محصولات شما استفاده کند.

تا اینجای کار ما صرفا تمرکز بر روی معرفی رپورتاژ داشتیم اما می خواهیم چیزهای بیشتری از رپورتاژ بگوییم پس ادامه ی مطلب را در کنار ما باشید.

رپورتاژ های هیپنوتیزمی!

رپورتاژ های هیپنوتیزمی

این دسته از ریپورتاژ ها که نامش را خودم هیپنوتیزمی گذاشتم خیلی جالبند. آن ها با شیوه هایی زیرکانه و داستان گونه طراحی و نگاشته شده اند و یا حتی به تصویر کشیده شده اند. اکثر افراد در برخورد با این ریپورتاژ ها را گرفتارشان می شوند و بدون آنک بدانند مجذوب و به نوعی هیپنوتیزم می شوند و نمی توانند آن را رها کنند. رپورتاژ های هیپنوتیزمی توسط یک تیم با فکر و البته خلاق ساخته می شوند. این ریپورتاژ افراد زیادی را از یک فرد عادی به مشتری و کاربر تبدیل می کند و حسابی افراد را وادار می کند را همانند سر یک کلاف تا ته آن را بکشند و ادامه دهند.

همچنین بخوانید:   آنالیز سایت توسط گوگل با 7 ابزار کاربردی

رپورتاژ های هیپنوتیزمی و طراحی آن ها به واقع کار سختی است و لزوم آن دانش و تجربه در زمینه ی ساخت رپورتاژ و شناخت از بازخورد و سلیقه ی کاربران تو زمینه های گوناگون است. صد البته که برند و محصول و خدمات و میزان محبوبیت آن در زمان فعلی هم می تواند در میزان رشد رپورتاژ موثر باشد.

رپورتاژ های میخ گونه!

رپورتاژ های میخ گونه

رپورتاژ های میخ گونه اسمی است که خودم بر روی دسته ای از آن ها می گذارم که مانند یک میخ بر مغز مخاطب فرو می رود و به جای جذب او فرد را از ادامه ی بازدید خسته می کند. مثلا چند وقت پیش یک برنامه ی تلویزیونی را مشاهده می کردم که چندین و چند بار میان یک برنامه ی ورزشی نام های مختلفی از محصولات و خدماتی برده می شد و عملا سبک و روند برنامه از بین رفته بود و بعد هیجان انگیزش برایم کاملا تار شد. من که مخاطبی دقیق هستم همان ابتدا پیگیر معرفی و سرک کشیدن در آن خدمات و محصولات شدم اما با تکرار زیاد مجری برنامه، کاملا از ادامه ی تماشا و شنیدن حرف های او دل زده شدم چون آن قدر تاکید و اغراق در حرف ها حس می شد که بیننده را دل زده می کرد و حسابی بر روی مخ بنده به اصطلاح راه رفته بود.

من بعد از تجربه ی حس دلزدگی حتی اگر به واقع هم آن خدمات و محصول خوب باشد از آن استفاده نمی کنم. زیرا بیش از آنکه ارزش آن برای من معرفی شده باشد، محصول و خدمات در چشم من کم ارزش شد زیرا من حس اعتماد از فرد و رسانه و برند به من منتقل نشد. این ها نظرات من یا هر فرد دیگری در قالب مشتری است زمانی که رپورتاژ شما میخ گونه شده باشد و به جای نتیجه ی مثبت نتیجه ای عکس داده باشد.

رپورتاژ خود را به حرفه ای ها بسپارید

اینکه خود نویسنده ی یک رپورتاژ باشید کار آسانی نیست. نکات ریز و درشت بسیاری در نگاشتن یک رپورتاژ تاثیر گذار وجود دارد. برای نوشتن یک رپورتاژ بهترین کار این است که از یک متخصص بخواهید تا رپورتاژ شما را تهیه کند. این موضوع صرفا برای رپورتاژ های خبری نیست و رپورتاژ های تصویری و ویدئویی و…. نیز بهتر است توسط یک تیم متخصص تهیه و تولید رپورتاژ و محتوا کنترل و ساخته شود.

رپورتاژ خود را به حرفه ای ها بسپارید

رپورتاژ دارای ویژگی هایی است که تجربه ی فردی متخصصین در این زمینه می تواند میزان تاثیر گذاری آن را افزایش دهد. یک رپورتاژ خود باید مخاطب را مشتاق به پیگیری کند و همچنین در انتها او را با محصول و خدمات آشنا کرده و در صورت امکان تبدیل به یک مشتری کند.

بک لینک نیز در زمینه ی تولید رپورتاژ دارای تیمی متخصص است که در این زمینه فعالیت داشته و با تجربه و مطالعات خود رپورتاژ های تخصصی تولید می کنند.

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب چیست؟

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب

رپورتاژ خوب و تاثیر گذار دارای ویژگی های متعدد است ما در این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. رپورتاژ های خبری بیشتر در قالب متنی هستند که برخی از ویزگی های زیر کلی و برخی دیگر اختصاصا در خصوص رپورتاژ های خبری متنی است.

💡 زیر پوستی عمل می کند

مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های رپورتاژ ها این است که ابتدا همانند یک خبر و گفتگوی عادی برای کاربر و بیننده و… بنظر برسند. این موضوع نگاه و دید فرد را مثبت کرده و دیگر فردی که رپورتاژ را مشاهده می کند از همان ابتدا حس اینکه با یک تبلیغ پر از مبالغه رو به روست را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:   بهترین سایت های عکس برای تولید محتوا

این موضوع میزان تاثیر گذاری را بیشتر می کند. متن باید آرام آرام کاربر را به سمت اصل ماجرا سوق دهد. ابتدا نیاز و کاربرد خدمات و محصولی که رپورتاژ در خصوص آن بیان شده است را مطرح کند و در فرد احساس نیاز به آن خدمات و محصول را ایجاد کند و سپس راه حل آن را به فرد نشان دهد. در واقع رپورتاژ باید همانند یک نقشه باشد که از مبدأ که ایجاد انگیزه و رشد حس نیاز  در فرد است، او را به سمت راه حل و مقصد که خدمات و محصول و…. مورد نظر ماست هدایت کند.

زیر پوستی بودن رپورتاژ سبب افزایش بازدهی آن می شود و مهم ترین و اصلی ترین رکن یک رپورتاژ آگهی خوب است.

💡 یک سرآغاز خوب و قوی

یک رپورتاژ خوب دارای یک شروع قوی و جذاب است که نظر سایرین را به خود جلب کند. این هر چه سرآغاز قوی تر باشد به طبع بیشتر کاربر و مخاطب را در مسیر نگه می دارد تا رپورتاژ را دنبال کنند. پس این موضوع هم دارای اهمیت ویژه است و به نوعی ایجاد انگیزه می کند.

💡 لینک سازی قوی

یک رپورتاژ خوب دارای لینک سازی داخلی قوی است. لینک سازی کاربردی و صحیح باعث می شود تا مقاله ی شما که در قالب یک رپورتاژ است تاثیر خوبی از نظر بازدید و سئو برای وبسایت و صفحات مجازی کاری شما داشته باشد.

💡 ارتقای سطح خدمات و کیفیت

همسو با تولید رپورتاژ و تبلیغات محصولات و خدمات نیز باید رشد کنند و به نوعی شرکت یا مجموعه ی ارائه دهنده باید سطح کیفی کار خود را نیز افزایش دهد. برای مثال ایجاد جشنواره و طرح های تشویقی و یا ایجاد تغییرات مثبت و ایجاد تنوع سبب می شود تا مشتریان حفظ شده و افراد جدید نیز برای شما تبدیل به مشتری و دنبال کننده شوند.

💡 پشتیبانی کنید

از مشتریان و افراد جدیدی که قصد دارند تبدیل به مشتریان شما شوند پشتیبانی کنید و خدمات پشتیبانی ارائه دهید. زمانی یک کسب و کار رونق خود را افزایش می دهد که علاوه بر جلب نظر مشتریان بتواند آن ها را حفظ و ترقیب کند. یکی از بهترین شیوه ها ارائه ی مشاوره و خدمات پشتیبانی است.

💡 کپی برداری نکنید

توصیه می شود که به هیچ عنوان از کپی برداری در شیوه ی رپورتاژ خود استفاده نکنید و تلاش کنید همیشه رپورتاژ های اختصاصی و یونیک خود را تولید کنید. زمانی که به شکل اختصاصی و بدون کپی برداری ختبلیغات و رپورتاژ های خود را تهیه نمایید افراد را دلزده نمی کنید و جاده ای جدید را پیش روی خود باز می نمایید. مسیر های پیشین را رقیبان شما رفته اند و شما برای خود یک جاده و مسیر جدید را بسازید تا بتوانید از رقبای خود جلو بزنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی همه جانبه ی رپورتاژ ها پردازیم و دریافتیم که رپورتاژ ها یک شیوه ی سودمند برای تبلیغات هستند. برای تهیه ی رپورتاژ ها به منابع معتبر و مجموعه های متخصص در این زمینه مراجعه کنید و رپورتاژ خود را به معتبرترین ها در این زمینه بسپارید. تیم بک لینک نیز به صورت اختصاصی دارایت یم تهیه رپورتاژ می باشد که شما می توانید از متخصصین ما در این زمینه نیز کمک گرفته و رپورتاژ خود را در بک لینک با خدمات اختصاصی داشته باشید.

رپورتاژ ها تاثیرات مثبت و گسترده ای در کسب و کار شما دارند و شما می توانید با تهیه یک رپورتاژ اختصاصی و کاربردی گاهی موثر در زمینه ی فعالیت خود بردارید.

تجربیات و نظرات خود را با ما می توانید از طریق فرم از من بپرس و درج نظرات در میان بگذارید. همچنین سوالات خود را از طریق راه های تماس با ما و فرم از من بپرس به اطلاع ما برسانید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید. در مطالب دیگر نیز با ما همراه باشید.

23 دیدگاه