Close

.:: سبد خرید شما

چرا باید لینک سازی کنیم و چرا لینک سازی تا این حد در سئو مهم است؟

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 06 مرداد 1397

چه اینکه برای برند جدید قصد لینک سازی داشته باشید، یا قبلاً برند سازی کرده باشید ما مطمئنیم این مقاله برای شما مفید خواهد بود. چشم انداز سئو و لینک سازی دائماً در حال تغییر است و امروز همگان اذعان دارند که لینک سازی های باکیفیت هیچ زمانی تا این حد اهمیت نداشته است. اگر شما قصد رقابت و پیشرفت در حوزه کسب و کارهای آنلاین دارید نیاز به درک و پیاده سازی کمپین های لینک سازی با کیفیت بالا دارید و این مسئله حالا حالا ها تغییر نخواهد کرد. این مقاله برای سرعت و جهت دهی درست به شما طراحی شده است. این قضیه در ابتدا خیلی بزرگ به نظر میرسد اما ما آن را به بخش های کوچک و قابل هضم و درک تقسیم کرده ایم و نمونه های زیادی را در آن گنجانده ایم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت کافی و وافی را ببرید.

تعریف لینک سازی

لینک سازی فرآیندی است برای دستیابی به لینک از سایر وب سایت ها برای وب سایت خودتان است. یک لینک در واقع یک راه است برای اینکه کاربران در اینترنت بین صفحات مختلف حرکت کنند. موتورهای جستجو از لینک ها برای خزیدن در وب استفاده می کنند. در واقع ربات های موتورهای جستجو به دورن لینک های صفحات شخصی و کل وب سایت ها می خزند. تکنیک های زیادی برای لینک سازی وجود دارد در حالی که این قضیه دشواری های خاص خودش را نیز دارد. همه سئوکاران در این مورد لینک سازی کار بسیار دشواری است اتفاق نظر دارند و اکثریت قریب به اتفاق آنها بیشتر وقت خود را صرف لینک سازی های درست و صحیح میکنند. به همین دلیل است که اگر شما هنر ساخت لینک های با کیفیت را داشته باشید حقیقتاً این مورد می تواند وب سایت شما را هم در سئو و هم در رقابت به جلو حرکت دهد. در واقع دلیل موفقیت وب سایت بک لینک.آی آر و اقبال و محبوبیت آن بین شما وب مستر ها و سئوکاران عزیز هم این است که ما سعی کردیم لینک سازی درست و با کیفیت بالایی داشته باشیم و یکی از سخت ترین قسمت های این شغل (سئو کاری) همین قسمت لینک سازی است.

چرا لینک سازی در سئو مهم است؟

آناتومی یک لینک

به منظور درک اهمیت لینک سازی در ابتدا مهم است که از مبانی نحوه ایجاد یک پیوند، نحوه پیگیری و دیدن بک لینک ها توسط موتورهای جستجو و اینکه آنها چطور این لینک ها را تفسیر میکنند درک درستی داشته باشیم.

لینک سازی

  1. شروع برچسب: “انکر تگ” یا برچسب هدف نامیده می‌شود. این برچسب با تگ “a” شروع می شود که لینک را باز می‌کند. در واقع موتورهای جستجو می‌گوید که لینک به چه صورت اجرا میشود.
  2. مکان مرجع پیوند: تگ “href” برای ارجاع پیوند قرار میگیرد و متن روبری آن که در درون علامت نقل قول قرار میگیرد، نشان دهنده آدرس اینترنتی است که لینک به آن اشاره دارد. این عبارت همیشه یک آدرس اینترنتی نیست و می تواند تصویر یا آدرس یک فایل دانلودی باشد. گاهی اوقات ممکن است شما چیز دیگری غیر از آدرس درون نقل قول ببینید که با نامبر ساین یا همان علامت “#” شروع می شود. این ها در واقع همان پیوند محلی است که شما را به جایی در همان صفحه منتقل میکند.
  3. انکرتکست قابل رویت و حاوی لینک: این بخش کوچکی از متن است که کاربران در صفحه می بینند و درصورتی که نیاز دارند لینک را باز کنند می بایست بر روی آن کلیک کنند. فرمت این متن معمولاً به شکلی ایجاد شده است که آن را از متنی که به دور آن احاطه شده است متمایز میکند. { اغلب با رنگ آبی و یا زیرخط (undel line) } که به کاربران نشان میدهد این لینک قابل کلیک است.
  4. خاتمه برچسب لینک: این نشان دهنده پایان برچسب لینک به موتورهای جستجو است.

دو دلیل اصلی که موتورهای جستجو از لینک‌ها استفاده می‌کنند:

برای کشف صفحات وب جدید برای کمک به تعیین این که چگونه یک صفحه باید در نتایج آن‌ها رتبه‌بندی شود .  محتوای آن صفحات را استخراج کرده و آن را به شاخص‌های خود اضافه می نمایند. در این روش، آن‌هامی‌توانند تصمیم بگیرند که آیا احساس می‌کنند یک صفحه از کیفیت کافی برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مناسب برخوردار است یا خیر .هنگامی که آن‌ها در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی‌کنند؛ آن‌ها همچنین به تعداد لینک‌های مربوط به آن صفحه از وب سایت‌های خارجی و کیفیت وب سایت‌های خارجی نگاه می‌کنند. به طور کلی، وب سایت‌های با کیفیت بالا که به شما لینک می‌دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما در نتایج جستجو به خوبی رتبه‌بندی شوید.

لینک به عنوان یک عامل رتبه بندی چیزی است که به گوگل امکان شروع به تسلط بر موتور جستجو در اواخر 1990 را داد .  یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج، پیج رنک را اختراع کرد، که گوگل برای سنجش کیفیت یک صفحه به طور جزئی بر تعداد پیوندها اشاره کرد.  این روش پس از آن به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک روش قوی تبدیل شد زیرا این روش بسیار خوبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود .

همچنین بخوانید:   10 روش رایگان برای دریافت ترافیک رایگان برای سایت شما

این بسیار موثر بود زیرا براساس این ایده بود که پیوند می‌تواند به عنوان یک رای اعتماد در مورد یک صفحه دیده شود، یعنی، اگر ارزش آن را نداشته باشد ، پیوند پیدا نخواهد کرد. نظریه این است که زمانی که فردی با یک وب سایت دیگر ارتباط دارد، به طور موثر می‌گوید که این یک منبع خوب است.در غیر این صورت ، آن‌ها به آن لینک نمی‌دهند، به گونه‌ای که شما دوست ندارید یک دوست را به رستوران بدترغیب کنید .

با این حال، سئوکاران  متوجه شدند که چگونه  پیج رنک و نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب‌شده را دستکاری کنند. گوگل به طور فعال تلاش کرد راه‌هایی برای کشف وب سایت‌هایی پیدا کند که نتایج جستجو را دستکاری کرده بودند و به روز رسانی های منظم که به طور خاص هدف از فیلترکردن وبسایت‌هایی بود که شایسته رتبه‌بندی نبودند.

این امر همچنین باعث می‌شود که گوگل تعدادی از تکنیک‌های ساخت لینک را که قبلا مناسب فرض شده بودند را تایید کند ، مثلا، وب سایت خود را به شاخه‌های وب ارسال کرده و در عوض لینک را دریافت کند. این تکنیکی بود که گوگل در یک نقطه به آن اشاره کرد ، اما مورد سو استفاده قرارگرفت و توسط سئوکاران استفاده شد، بنابراین گوگل به مقدار زیادی از این لینک‌ها صرفنظر کرد.

اخیرا، گوگل به طور فعالانه رتبه بندی وب سایت هایی را که تلاش می کنند چنین استفاده بیش از حد از این تکنیک ها در لینک سازی که اغلب به عنوان بهینه سازی بیش از حد به کار میگیرند را مجازات کند.  به روز رسانی منظم پنگوئن گوگل یک مثال است.  دانستن اینکه پیوند ساختن تکنیک های ساخت و ساز در جلوگیری از دستورالعمل گوگل چیست و همچنان آن را حفظ می کند، موضوع مهمی است که بعدا در این راهنما بحث خواهیم کرد.

ما الگوریتمی کامل که گوگل از آن برای تعیین نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند را نمیدانیم  که باوجود دانستن آن الگوریتم ، اتفاق نظر کلی بین سئوکاران این است که لینک‌ها هنوز نقش بزرگی در این الگوریتم دارند. آن‌ها بزرگ‌ترین قسمت ازنمودار دایره‌ای را تشکیل میدهند.

لینک سازی

دسته‌بندی خوشه‌های موضوعی عوامل رتبه‌بندی در گوگل

بطور کلی دسته‌بندی خوشه‌های موضوعی از عوامل رتبه‌بندی در گوگل پذیرفته شده‌است که اگر تمام عوامل دیگر  نیز تاثیرشون برابر باشد، حجم و کیفیت لینک‌های مربوط به یک صفحه تفاوت بین رتبه‌بندی‌ها را ایجاد می‌کند.

با حرکت اخیر گوگل، از جمله انتشار به روزرسانی های پنگوین و تاثیر آن در گوگل پلاس، تخمین هایی وجود دارد که تاثیر لینک‌ها در حال کاهش است و با سیگنال‌های اجتماعی مانند توئیت ها جایگزین می‌شود.

با این حال، در حال حاضر اگر شما ارتباطاتی با کیفیت بالا را به وبسایت خود جلب کنید، به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری پیدا کنید و  ترافیک بیشتری به دست آورید. درحال حاضر چندین بار ” کیفیت بالا ” را ذکر کردیم و به آن دلیل به این موضوع خوب اشاره کردیم که: تمرکز بر کیفیت در حال افزایش است ، همانطور که گوگل در فیلتر کردن لینک‌های با کیفیت پایین است. این امر به طور مستقیم بر سئو تاثیر می‌گذارد ، چون آن‌ها باید از تکنیک‌های ساخت لینک اطمینان حاصل کنند که در درجه اول بر روی “کیفیت بالا” تمرکز می‌کنند.

چیزی که شما باید در مورد نوفالو بدانید

یک ویژگی وجود دارد که گاهی اوقات می‌تواند به عنوان ویژگی ” نوفالو ” بکار رود؛  و اگر اضافه شود و شما یک کاربر باشید ، متوجه هیچ تفاوتی نخواهید شد.اما اگر به کد لینک نگاه کنید، کمی متفاوت خواهد بود.به افزودن رابطه  ” rel =  nofollow ” توجه داشته باشید . این رابطه به گوگل می‌گوید که هیچ رتبه بندی صفحه ای را از طریق این لینک به نشانی اینترنتی هدف منتقل نکند. به طور موثر، شما به گوگل می‌گویید که به این لینک اعتماد نکنید و آن را از لحاظ نظری تخفیف دهید. بنابراین، نباید به نشانی اینترنتی هدف برای رتبه‌بندی بهتر کمک کند.دلیل اصلی که یک سایت ممکن است از نوفالو استفاده کند مربوط به قضایایی مرتبط است که در آن سایت فاقد کنترل کامل بر لینک‌هایی است که به صفحات آن اضافه شده‌اند.به عبارت دیگر، آن‌ها  وقتی  نمیدانند که آیا واقعا مطمئن هستید یا خیر؛  نمی‌خواهند به گوگل رای اعتماد دهند.

این موضوع رایج‌تر از چیزی است که انتظار دارید؛ در اینجا چند مثال وجود دارد:

_نظرات وبلاگ

_پست انجمن

_توضیحات کتاب مهمان

_صفحات ویکی ویکی ( برای مثال ویکی‌پدیا )

_پاسخ هایYahoo !

_امضاهای پست مهمان

کاربران می‌توانند آزادانه به هر کدام از این مکان‌ها لینک اضافه کنند، و به دلیل اندازه آن ها، برای متعادل کردن هر یک از این پیوندها روشی نیست.بنابراین، برای جلوگیری از ایجاد لینک های اسپم جهت  استفاده از پیج رنک سایت اغلب آنها را رد نوفالو اعمال میکنند تا ویژگی نوفالو را به تمامی لینک‌های ارسال‌شده توسط کاربران دیگر اعمال کند.استفاده دیگر از مشخصه نوفالو برای تبلیغ کنندگان است تا از لینک‌هایی که برای آن‌ها پرداختی شده‌است استفاده فکنند.بنابراین، اگر یک علامت تبلیغاتی را در وبسایتی خریداری کنید که با شما ارتباط دارد، گوگل می‌گوید که ویژگی نوفالو باید اضافه شود تا آن‌ها بدانند که نباید از این لینک عبور کنند. ایده در اینجا این است که شما نباید از طریق خریدن تبلیغاتی که شامل پیوندها در وبسایت های دیگر هستند، از نتایجی عالی بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید:   دوری کاربر از علامت ضربدر(خروج) سایت شما با تجربه کاربری(UX)

اخیرا گوگل این مفهوم را گسترش داده‌است تا لینک‌های بهینه در انتشار مطبوعات، فهرست راهنمای مقاله و تبلیغات را شامل شود. اینها نمونه‌هایی هستند که در آن‌ها استفاده از نوفالو کاملا مناسب است.

از نظر کار شما باید بدانید که لینک‌هایی که مشخصه نوفالو دارند  به رتبه‌بندی‌های جستجوی شما به صورت مستقیم به عنوان لینک کمک خواهند کرد.همچنین کاربران معمولی متوجه نمی‌شوند که آیا یک لینک غلط است یا خیر  و ممکن است در واقع از طریق وبسایت شما کلیک کرده و  این کار  نقطه خریدن تبلیغات آنلاین است؛ که  برای ایجاد اهداف ارتباط، شما می‌خواهید بیشتر لینک‌ها را دنبال کنید و بنابراین توسط گوگل آن ها را ایجاد کنید.

دنبال راهی برای شناسایی  لینک‌های نوفالود در یک وبسایت هستید ؟

 شما می‌توانید از موزبار برای برجسته کردن این پیوندها در هر سایتی استفاده کنید.

لینک و موتور جستجو

چگونه کسب و کار منجر به پیوند ساختارمان می شود؟

 لینک‌های یک سیگنال بسیار مهم هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه‌بندی‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین، ما می‌دانیم که افزایش تعداد لینک‌هایی با کیفیت بالا که به وبسایت شما اشاره می‌کند می‌تواند به طور قابل‌توجهی شانس شما را برای رتبه‌بندی افزایش دهد.

با این حال ، مزایای دیگری برای ایجاد ارتباط وجود دارد که ممکن است کمتر مشهود باشد ، اما هنوز هم شایسته توجه است .

“روابط ساختاری”

ایجاد پیوند اغلب می‌تواند شامل دسترسی به دیگر وبسایت‌ها و وبلاگ ها در حوزه کاری شما باشد. این توسعه اغلب مربوط به ارتقای چیزی است که شما تازه خلق کرده‌اید. یک هدف مشترک از توسعه این است که یک لینک دریافت میکنید، اما در واقع می‌تواند به ایجاد روابطی بلندمدت با تاثیری مهم در صنعت به شما کمک کند و این روابط می‌تواند به این معنا باشد که کسب‌وکار شما به شدت مورد احترام و قابل‌اعتماد است؛ این  موضوع بسیار ارزشمند است ، حتی اگر ما ایجاد ارتباط را برای یک لحظه فراموش کنیم، تبلیغ کنندگانی حقیقی و حامیان کسب‌وکار خود را ایجاد می‌کنیم.

“در حال ارسال ترافیک ارجاعی”

  تاثیر ارتباطات بر ترافیک ارجاع چیست ؟ یک لینک خوب از یک وبسایتی که بسیار بازدید کننده دارد می‌تواند منجر به افزایش ترافیک نیز شود. اگر یک وبسایت مرتبط باشد، احتمال این وجود دارد که ترافیک هم مرتبط باشد و ممکن است منجر به افزایش فروش نیز شود. در این شرایط ، ارزش یک پیوند تنها درباره سئو نیست بلکه درباره مشتریان نیز است.

“ساختار برند “

ایجاد ارتباط خوب می‌تواند به ایجاد برند شما کمک کند و شما را به عنوان یک مرجع در جایگاه شما تاسیس کند. برخی از تکنیک‌های ساخت لینک مانند ایجاد محتوا وجود دارند که می‌توانند تخصص شرکت شما را به مردم نشان دهند و این می‌تواند راهی برای ایجاد برند شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک قطعه محتوایی براساس داده‌های صنعت ایجاد کنید و آن را منتشر کنید، شانس این را دارید که در صنعت تان به خوبی شناخته شوید. زمانی که کار خود را انجام دهید و سعی کنید با محتوا ارتباط برقرار کنید، تخصص خود را نشان می‌دهید و از دیگران در حوزه کاریتان درخواست کمک می‌کنید تا به گسترش کلمه و نشان دادن دیگران کمک کنید.

پیوندها در سئو

“اهمیت داشتن وبسایت‌هایی که ارزش پیوند دادن به یکدیگر را دارند”

قبل از برقراری ارتباط، شما به چیزی ارزشمند برای ایجاد ارتباط با آن نیاز دارید؛ اغلب آن  صفحه اصلی وب سایت شما است. با این حال، اغلب با منابعی تخصصی از قبیل پست وبلاگ، مطالعه و یا گرافیک ارتباط برقرار می‌کنید. گاهی اوقات بسیاری از این دارایی‌ها  پیش از شروع ساخت لینک وجود دارند،گاهی اوقات شما این منابع را به طور خاص با هدف ایجاد ارتباط در ذهن ایجاد می‌کنید.

این موضوع مفاهیم “درآمد لینک بنابر شایستگی رتبه آن” را معرفی می‌کند و همه فعالیت های ساختمان باید با چیزی که ارزش مرتبط کردن به آن را داشته باشد آغاز شود. ایجاد ارتباط با صفحات وبی که ارزش پایین دارد بسیار دشوار است، اما زمانیکه با چیزی که واقعا ارزشمند است که افراد مفید و یا با ارزش به اشتراک می‌گذارند شروع میکنید؛ تلاش برای ایجاد یک ارتباط بسیار ساده‌تر است.

منبع : moz.com

6 دیدگاه