Close

.:: سبد خرید شما

محبوبیت سایت با لینک برای سئو و موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 27 شهریور 1397

محبوبیت سایت به این معناست که چه تعداد از سایت های دیگر، به سایتی خاص لینک داده اند. هر چه سایتی لینکهای ورودی بیشتری داشته باشد، محبوب تر می گردد. نکته اصلی نهفته در محبوبیت سایت این است که اگر سایت های بسیاری به سایتی خاص لینک داده اند، لابد آن سایت چیزی قابل توجه برای عرضه دارد که ارزش لینک گرفتن را داشته است.

محبوبیت در پیوندها که از این به بعد به صورت خلاصه آن را محبوبیت می خوانیم، یکی از پارامترهای بسیار مهم و مورد توجه موتورهای جست و جو است. شما به عنوان دارنده ی یک سایت توانایی ایجاد هرگونه تغییری در محتوای سایت تان به منظور کسب رتبه های بالاتر را دارید. اما زمانی که سعی در بهبودی وضعیت سایت تان در میزان محبوبیت دارید، اوضاع بسیار فرق می کند. اکنون شما با سایت های دیگران رو به رو هستد و نمی توانید به راحتی اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. آنها اگر بخواهند به شما لینک میدهند و اگر نخواهند، کاری از دست شما ساخته نیست.

محبوبیت سایت و موتورهای جستجو

محبوببت و شبکه های اجتماعی

شاید بتوانید مدیران بسیاری را متقاعد کنید تا با یکدیگر لینک معاوضه کنید اما به این نتیجه خواهید رسید که بعضی از آنها متقاعد شدنی نیستند. اما امروزه خوشبختانه برای متقاعد کردن آنها لزوما مجبور به نامه فرستادن (ایمیل) نیستید. اگر در شبکه های اجتماعی حضور مناسبی داشته باشید سایت شما مورد توجه قرار می گیرد. شاید شما نتوانید مدیر سایت الف را متقاعد کنید اما دوست وی می تواند. دوستی که در فیس بوک یا گوگل پلاس سایت شما را دیده است.

علاوه بر تعداد لینکها، اهمیت و کیفیت آنها هم مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین لازم است با دو مفهوم با کیفیت و مهم به خوبی آشنا باشیم یک لینک با کیفیت، لینکی است که بین دو صفحه با زمینه فعالیت مشابه قرار دارد. یک لینک مهم، لینکی است که از یک سایت مهم می آید و یک سایت مهم نیز سایتی است که خود لینکهای ورودی زیادی دارد.

تبادل لینک و اهمیت آن

به کمک مثال زیر، تبادل لینک بین چند سایت را بررسی می کنیم. سایت های زیر را با محبوبیت مشخص شده، فرض کنید:

همچنین بخوانید:   کدهای وضعیت HTTP و کاربرد آنها در دنیای وب

(sp>1,000,000)

A: google.com

(sp=10)

B: bookstore111.com

(sp=10)

C: carwash.com

(sp>5,000)

D: amazon.com

(sp=6)

E: bookstore333.com

لینک A به E یک لینک مهم است؛ چه کسی می تواند بگوید که google مهم نیست!

لینک B به E یک لینک با کیفیت است، زیرا زمینه فعالیت هر دو سایت مانند هم (کتاب) است و محبوبیت هر دو

سایت نیز تقریبا مانند هم است. : لینک C به E، نه مهم است و نه با کیفیت. دلیل آن هم از نام در سایت پیداست. سایت C اهمیتی هم رده با سایت Eدارد.

  • لینک D به E، هم مهم است و هم با کیفیت، زیرا amazon comیک سایت مهم است و البته در زمینه کتاب هم فعالیت دارد.

اگر لینکی که از سایت C به E اشاره می کند به صورت زیر باشد:

<A href=”http://www.bookstore222.com”>Book store 222</A>

و عبارت جست وجو شده چیزی مثل book store باشد، آن گاه این لینک هم یک لینک با کیفیت خواهد بود، زیرا عبارت جست وجو شده در متن لینک وجود دارد.

محبوبیت سایت و لینک

کیفیت یک پیوند

مطالب گفته شده به خوبی نشان میدهد که موتور جست و جو برای تعیین کیفیت یک پیوند سه مورد زیر را بررسی می کند:

  • آیا عبارت جست و جو شده در متن لینک وجود دارد؟
  • آیا عبارت جست و جو شده در صفحه ای که پیوند در آن قرار دارد (مبدأ لينک) وجود دارد؟
  • موضوع اصلی فعالیت سایت لینک دهنده چقدر به کلمه کلیدی و سایت گیرنده لینک مرتبط است؟

طبق معمول موتور جست وجو باید “وزن ها” را محاسبه نماید. روش های بسیاری برای محاسبه آنها وجود دارد. اصولا یکی از تفاوت های دیگر موتورهای جست و جو، نحوه محاسبه وزن ها” است. ممکن است یک موتور جست وجو جمله ایران را دوست دارم” را ۳ کلمه بداند و از “را” صرف نظر کند اما دیگری آن را ۴ کلمه بداند.

همان گونه که قبلا نیز عنوان شد، فقط می توان حدس زد که پارامترهای مورد توجه موتورهای جست وجو چیست. اما این مسئله را که یک پارامتر خاص آیا واقعا مورد توجه است و اگر مورد توجه است تا چقدر، باید بررسی شود.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه