Close

.:: سبد خرید شما

برچسپ گذاری یا تگینگ و کاربرد آن در سئو سایت شما

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 11 مهر 1397

تگینگ یا برچسپ گذاری

توصیه می کنم با تکرار و اصرار بیش از حد در استفاده از تگ، امتیاز استفاده از آن را به هدر ندهید. اجازه دهید این راه کار واقعا به شما کمک کند. اجازه دهید و زیبا بماند. اگر سایت شما قابلیت تگینگ دارد، می توانید عبارت های کلیدی مهم خود را متناسب با متن هر صفحه به صورت تگ (Tag)، تعریف کنید.

برخی از این تگها می توانند صورت دیگر یک عبارت باشد که در بعضی موارد به اشتباه (و به وفور) جست وجو می شود. حال با نمایش تگها در جایی از سایت(با زیر هر نوشته) به موتورهای جست و جو اجازه میدهید نتایج مرتبط با هر تگ را به عنوان یک صفحه جدید در سایت شما بخواند. این صفحه بعد از بایگانی شدن، با آن تگها قابل جست وجو خواهد بود.

تعداد تگها

تعداد تگها باید متناسب با سایت باشد. در سایتی که میزان تولید محتوا بالاست تعداد تگها هم می تواند زیاد باشد. تگینک را به درستی استفاده کنید. به عبارت دیگر تگینگ برای این منظور به سایت اضافه نشود که رتبه های سایت افزایش یابد، بلکه تگ باید در سایت و ساختار آن جایگاه داشته باشد تا گره گشای کاربر واقعی باشد. همواره تلاش کنید از آن در بهینه ترین حالت استفاده کنید.

باز هم تاکید می کنم از این روش درست استفاده کنید. اگر نوشته ای دیدید که تنها چهار خط دارد اما هشت خط تگ زیرش ردیف شده است، زنگ خطر را به صدا در بیاورید و هر چه زودتر جلوی آن مدیر سایت یا بلاگر را بگیرید. او یا از چاهی که برای خودش کنده است خبر ندارد یا اوردوز شده است.

برچسب گذاری در سئو سایت

تعریف برچسپ گذاری به زبان دیگر

هر نوشته ای یک یا چند موضوع مهم دارد که می توان آنها را با یک یا چند کلمه بیان کرد. به این کلمات برچسپ باتگ گفته می شود. هر کاربر می تواند برای نوشته ای که می خواند یا می نویسد برچسپ تعریف کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. در واقع تفاوت دیدگاه های کاربران باعث می شود یک نوشته برچسپ های مختلف بخورد و این زیبایی “وب” است. با این حال کاربران باریک سنج به نوشته ها برچسپ های دقیق می زنند و عموما از برچسپ هایی با مفهوم بسیار کلی و عام پرهیز می کنند.

همچنین بخوانید:   گوگل محبوب ترین موتور جستجو در بین کاربران برای سئو سایت

مثال برای برچسب گذاری مناسب

“سونی تلویزیون گوگل را معرفی کرد. حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیون اش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارایه شود. سرانجام شب گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته آینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید. تلویزیون گوگل به صورت ….

تلویزیون ها یک حالت کارکرد همزمان دوگانه هم دارند که می توانید برای مثال در بخشی از نمایشگر فیلم تماشا کنید و از بخشی دیگر توییت کنید. این تلویزیون ها دارای یک کنترل از راه دور جدید و عجیب هم هستند که سونی آن را اختراع کرده است. این کنترل به گونه ای طراحی شده که هم برای کنترل تلویزیون استفاده شود و هم بتوانید از طریق آن وب گردی کنید با تلفن اندروییدی تان را کنترل کنید. تلویزیون گوگل از هفته آینده به بازار ارایه خواهند شد.”

برچسب گذاری در سایت

تحلیل مثال ذکر شده

برای این خبر برچسپ های همکاری سونی و گوگل“، “تلویزیون گوگل” و “تلویزیون اینترنتی گوگل” را انتخاب می کنم. اگر کسی روی این برچسپ ها کلیک کند و به این خبر مراجعه نماید مایوس نمی شود زیرا خبر کاملا مرتبط با برچسپ ها است. تعریف برچسپ ها به صورت گوگل، سونی، اندروید، تلویزیون، نمایشگر، فیلم، اختراع، وب گردی، هفته آینده، پاییز، شب گذشته، اینترنت، کارکرد همزمان دوگانه و … هر چند که کلمات انتخاب شده دقیقا در متن خبر آمده اند، روش مناسبی نیست و خوانندگان را مایوس می کنید.

این خبر دقیقا درباره گوگل نیست؛ به طور دقیق درباره تلویزیون اینترنتی گوگل است. دقیقا در باره سونی نیست؛ به طور دقیق درباره همکاری سونی و گوگل است.

اصلا درباره پاییز نیست؛ کلمه پاییز تنها در آن استفاده شده است.

اگر قرار بود برای این نوشته تنها یک برچسپ تعریف شود، همانا انتخابم “تلویزیون اینترنتی گوگل” خواهد بود. به طور کلی بهتر آن است که تعداد برچسپ ها به حداکثر ۷ مورد محدود شود و در اغلب موارد ۳ مورد کافی است.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه

  • برچسب مناسب خیلی مهمه و حتما باید در ندشتن محتوا به اونها توجه کنیم.تگ ها باعث میشن که کاربر وارد سایت بشن و مطلب رو ببینن و بخونن.