Close

.:: سبد خرید شما

دست یابی به کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت در موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 25 شهریور 1397

کسب و کار شما دقیقا چه نیازی را برآورده می سازد؟ و برای برآوردن آن نیاز چه چیزی ارایه می کند؟

پاسخ این دو سؤال برای یافتن آن تک کلمه به خوبی در شناسایی موضوع فعالیت به شما کمک می کند. اگر پاسخ آن را نمیدانید باید بیشتر تحقیق کنید. شما باید حدس های خوبی از آن ارایه کنید. در ادامه کار به کمک آمار، این حدس های اولیه به شناسایی کلمات مناسب منجر می شود. ابزاری وجود دارد که به ما در تخمین میزان محبوبیت کلمات کمک می کند.

حدس های اولیه

ضمن در نظر داشتن پاسخ دو سؤال فوق، برای یافتن عبارت های مناسب، کار را گام به گام انجام میدهیم. در گام اول تمام عبارت هایی که به ذهن شما خطور می کند را یادداشت کنید، چه مناسب و چه نامناسب برای سرعت دادن به این پروسه ایده های زیر را بررسی کنید:

بررسی کلمات کلیدی و محتوای استفاده شده در سایت رقبایی که تاکنون شناسایی کرده اید! برای این کار کافی است به سایت آنها مراجعه کنید. عنوان صفحات مختلف سایت آنها معمولا گویای خیلی موارد است. دقت در نام کتب، نام افراد، نام محصولات، خدمات و مواردی از این دست که در سایت شما ذکر شده است. مثلا نام یک کتاب پرفروش، نام یک لپ تاپ، نام یک فیلم و…

دقت در کلمات مورد استفاده در جست و جوهای داخلی سایت. تحلیل آمار دید و بازدید از سایت می تواند بهترین کمک در انتخاب کلمات کلیدی باشد. تاکنون کاربران با چه عبارت هایی سایت شما را یافته اند؟ از طریق کنترل پنل میزبانی خود می توانید به بخش آمار دسترسی داشته باشید. مشکلاتی که خریداران احتمالی محصول یا خدمات شما با آن روبه رو می شوند. مثلا بازیابی اطلاعات، تعمیر هارد، کاهش وزن، تودوزی ماشین، تنظیم موتور و…

کلمه کلیدی مناسب برای سئو

کمک برای حدس های اولیه برای کلمه کلیدی مناسب

از دوستان، همکاران و مشتریان نیز بخواهید حدس های خود را پیشنهاد کنند. كلمات مرتبطی که برخی از موتورهای جست و جو هنگام جست وجو، پیشنهاد می کنند. در زمان کار با موتورهای جست و جو، آنها عبارت هایی را به کاربر پیشنهاد می کنند تا جست و جوی بهتری انجام دهد. تصاویری که در ادامه آمده است، پیشنهاد واژه در موتورهای جست و جو را نشان میدهند.

همچنین بخوانید:   کدهای وضعیت HTTP و کاربرد آنها در دنیای وب

به هنگام تحلیل عبارت های کلیدی در واقع شما به دنبال شناسایی تمایلات کاربران هستید. بعد از تهیه لیست اولیه عبارتها، باید مشخص نمایید که کار بر آن چه ترکیباتی از کلمات را به کار می برند. کلمات به صورت جمع جست وجو می کنند یا فرد؟ عبارت های مورد استفاده چند کلمه ای اند؟(دو کلمه ای، سه کلمه ای و…) ترتیب جست وجوی کلمات چگونه است؟( “travel Iran” یا “Iran travel”)

لیست کلمه کلیدی مناسب

اگر تا این جا درست عمل کرده باشید، اکنون شما لیستی از عبارت های احتمالا مناسب در اختیار دارید. این ترفند را هم در نظر بگیرید: به سراغ گوگل و گوگل بلاگ بروید و عبارت خود را به صورت زیر را در آن جست وجو کنید:

با این روش می توانید بررسی کنید که در سایت ها و خصوصا وبلاگها عبارت مد نظر شما چگونه به کار رفته است. یعنی چه کلماتی قبل یا بعد از آن به کار می رود. برای بررسی دقیق تر بهتر است بازه زمانی را محدود کنید مثلا به ۲۴ ساعت گذشته یا ماه گذشته. در این ترفند جست و جو، کاربرد تنها یک ستاره در ابتدا و یا انتها نیز کار می کند. این ترفند مختص گوگل نیست و موتورهای جست و جوی دیگری نیز آن را پشتیبانی می کنند. همیشه به دنبال ایده های جدید باشید و ترفندهایی که میدانید را گسترش دهید.

اکنون می توانیم به سراغ ابزار کمکی برویم. به کمک آنها دامنه این عبارت ها را گسترش داده و عبارت هایی که از نظر افتاده اند را نیز شناسایی می نماییم.

کلمه کلیدی مناسب برای سئو سایت

Google Keyword Tool

گوگل ابزار مفیدی برای پیشنهاد کلمات کلیدی در آدرس زیر دارد:

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

کلمه دل خواه خود را در آن جست وجو کنید و نتایج ارایه شده را بررسی نمایید. بهتر است عبارات را بر اساس میزان جستوجو شده از بالا به پایین مرتب کنید. توصیه میشود کار با آن را به خوبی بیاموزید. همان طور که خواهید دید، عبارت های دیگری نیز نمایش داده میشود که باید آنها را هم مورد توجه قرار دهید.

هر چه بیشتر در این ابزار جست و جو کنید به تصویر بهتری از رفتار مخاطبان واقعی سایت دست خواهید یافت.  قبل از شروع، راهنمای آن را با دقت بخوانید یا حداقل موس خود را بر روی علامت سؤالی که نزدیک به سرستون ها و کلمات دیگر قرار دارد، نگهدارید تا توضیح آن بارگذاری شود. بدین ترتیب شما با آن مورد به صورت خیلی خلاصه آشنا می شوید.

همچنین بخوانید:   LSI چیست؟ و چرا تولید محتوا اختصاصی تا این حد مهم است؟

به هنگام کار با آن قبل از هر چیز باید به منطقه جغرافیایی و زبانی که جست وجوهای شما به آن محدود شده است، توجه کنید. چند مفهوم کلیدی آن در زیر توضیح داده شده اند.

Global Monthly Searches

میزان تخمینی جست وجوها در ۱۲ ماه گذشته را در تمام کشورها نشان میدهد.

Local Monthly Searches

میزان تخمینی جست و جوها در ۱۲ ماه گذشته را با توجه به زبان و کشور انتخاب شده، نشان میدهد.

همواره به یاد داشته باشید که اعداد ارایه شده از میزان جست وجو تخمینی اندو لزوما کلمات دارای جست و جوی بیشتر مناسب شما نیستند. به جای مقدار بر کیفیت کلمات تمرکز کنید. اگر مستقیما به سراغ این ابزار می روید و مراحل توضیح داده شده در صفحات قبل را رعایت نمی کنید، بهتر آن است که از کلمات عمومی و پر کابرد شروع کنید و رفته رفته جست وجوی خود را خاص تر نمایید. یعنی ابتدا از کلمه ای مانند «کتاب» شروع کنید و به عبارتی مانند «فروشگاه کتابهای نایاب» برسید.کار با این ابزار حتما باید در برنامه کاری شما قرار داشته باشد.

WordTracker

این ابزار با جمع آوری اطلاعات از چند موتور جست و جو، به ما کمک می نماید تا کلمات مناسب را تشخیص دهیم. هر چند این سرویس را می توان به طور رایگان و برای مدت محدود آزمود اما استفاده از همین دوره آزمایشی نیز مستلزم دادن اطلاعات کارت اعتباری می باشد که برای اغلب ما در داخل ایران مقدور نیست. نسخه رایگان و البته با قابلیت های محدودتر در آدرس زیر قرار دارد:

https://freekeywords. Wordtracker.com/

Google Suggest

به هنگان جست وجو گوگل و چند موتور جست وجوی دیگر به طور خودکار واژه هایی را پیشنهاد می کنند. این قابلیت نیز برای بررسی کلمات کلیدی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار بیشتر برای مقایسه سریع چند عبارت و ایده گرفتن مناسب است. برای یافتن عبارت های مناسب می توانید free keyword tool را در گوگل جست وجو کنید.

منبع: بک لینک

2 دیدگاه