Close

.:: سبد خرید شما

استفاده از فالو(Follow) و نو فالو(Nofollow) در سئو سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 12 مهر 1397

فالو(Follow)

به این معناست که موتور جست وجو می توانند لینک های موجود در صفحه را دنبال کنند. آوردن no بر سر آن به این معناست که موتور جست و جو لینکهای صفحه را دنبال نکند.

اگر در صفحه ای از این شناسه استفاده نشده باشد، به معنای index, follow است. یعنی محتوای صفحه خوانده شود و لینک های آن دنبال گردد(حالت پیش فرض).

برخی از موتورهای جست وجو نیز META Robots مخصوص به خود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید مانند گوگل. برای اطلاع از چگونگی استفاده از آنها می توانید از راهنمای همان موتور جست و جو کمک بگیرید. یک مورد خاص برای گوگل به صورت زیر است:

<meta name=”googlebot” content=”noarchive” />

فالو در سئو سایت

این شناسه بیان می کند که گوگل نسخه ای از صفحه را روی سرور خود منتقل نکند. حالت کلی تر که به همه موتورهای جست و جو اعمال می شود، بدین صورت است:

<meta name=”robots” content=”noarchive” />

از میان تمام مطالب دیگری که می توان گفت دو مورد زیر را نیز بیان می کنم و امیدوارم شما موارد خاص و کم کاربردتر را در اینترنت بیابید و بررسی نمایید.

NOODP

اگر سایتی در dmoz فهرست شده است، آن توضیح را نشان نده.

NoYDIR

اگر سایتی در یاهو فهرست شده است، توضیح آن در یاهو را نشان نده.

نو فالو در سئو وب سایت

نو فالو(Nofollow)

دستوری برای امتیاز ندادن به مقصد. یعنی از دهنده لینک به گیرنده آن به هنگام محاسبه  امتیازی داده نشود.

Rel=Nofollow

استفاده از این شناسه در پیوندها به این معناست که به هنگام تحلیل پیوندها، هیچ امتیازی از سایت دهنده لینک به سایت گیرنده لینک داده نشود. استفاده درست از این شناسه در نگهداری و یا بهبودی پیج رنک سایت، مؤثر است. این دستور تنها بر روی یک پیوند کار می کند و برای هر پیوند باید به صورت جداگانه تعریف شود. از آن در بخش های قبل استفاده کردیم و ترفندهایی نیز برای کار با آن ارایه شد. آن ترفندها را فراموش نکنید!

<a rel=”nofollow” href=”http://www.google.com”>Google</a>

منبع: بک لینک

همچنین بخوانید:   جریمه شدن مالک دامنه

2 دیدگاه