Close

.:: سبد خرید شما

گرفتن بک لینک با کیفیت و انتقال اعتبار سایت با روش لینک جویس

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 02 شهریور 1401

امروزه که استفاده از اینترنت و به ویژ صفحات وب موجود در سطح موتور های جست و جو فراگیر شده ، حتما بارها پیش آمده است که لینک هایی را مشاهده کرده اید که با کلیک کردن بر روی آنها به صفحه دیگری در وب منتقل شده اید؛ اینگونه لینک سازی ها را که می توان به کلمات ،جملات یا تصاویر پیوند زد Backlink می نامیم. به عبارت بهتر، بک لینک‌ها دریچه‌هایی برای حرکت کاربران در فضای نت هستند.

لازم است که ذکر کنم هدف اصلی از بک لینک سازی، دریافت ارزش (لینک جویس) و اتوریتی از سایت‌های با کیفیت به سایت مورد نظر خودمان است.

انواع بک لینک

به طور کلی بک لینک ها به دو دسته که در زیر اشاره شده است ، تقسیم می شوند:

بک لینک فالو

هنگام بک لینک دهی به یک صفحه وب ، موتورهای جست وجو آن رابررسی می کنند.هنگام ایجاد یک بک لینک، به حالت پیش فرض از نوع بک لینک فالو خواهد بود و انتقال اعتبار از هردو صفحه ممکن است.

بک لینک نوفالو

تمامی شرایط این بک لینک  همانند بک لینک فالو است ودر این بک لینک هم موتورهای جست وجو سایت را بررسی می کنند اما با این تفاوت که اگر مایل نیستید که بک لینک داده شده باعث جابه جایی اعتبار بین صفحات موردنظر شود،می توانید بک لینک را بر روی حالت نوفالو قرار دهید که در این صورت هیچ ارزش و اعتباری میان این دو سایت منتقل نمی شود.

گر بک لینک به صورت نوفالو باشد، انتقال اعتبار از سایت مبدأ صورت می‌گیرد اما به سایت مقصد منتقل نمی‌شود.

 تاثیر بک لینک در سئو

یک وب سایت تا زمانی که بازدیدکننده‌ای نداشته باشد شانسی برای بهبود رتبه هم نخواهد داشت. رتبه‌هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت‌ها اعطا می‌کند تا حد بسیار زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی دارد. لذا با هر یک کاربری که وارد سایت شود و سایت را زیر ورو کند ، رتبه سایت بهبود می یابد که این در واقع تاثیرغیر ستقیم بک لینک در سئو سایت است وتاثیر اصلی  به گونه ی دیگری محاسبه می شود.

گوگل به هر بک لینک به چشم یک رأی مثبت نگاه می‌کند زیرا هیچ سایتی به یک محتوای بی‌ارزش یا تکراری لینک نخواهد داد. هر چه تعداد رأی‌های یک سایت بیشتر باشد نشان‌دهنده اعتبار بیشتر آن خواهد بود و در نتیجه لیاقت کسب رتبه بهتری را در صفحه نتایج جستجو خواهد داشت. این همان اثر مستقیم بک لینک بر سئو است.

همچنین بخوانید:   لینک ها و نکاتی درباره راه های دریافت لینک برای سئو سایت شما

ارتباط لینک جویس و تاثیر بک لینک در سئو

برای اینکه تاثیر لینک جویس در سئو را بدانیم باید با مفاهیم اولیه ای پیرامون لینک جویس آشنا شویم:

لینک جویس چیست؟

کاربران تازه کار سئو و افرادی که تخصصی قصد یادگیری ساخت بک لینک را دارند، معمولاً با آن روبرو می‌شوند. این اصطلاحی است که در دنیای سئو برای اشاره به انتقال ارزش یا اعتباری است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر منتقل می‌شود. این اعتبار که توسط ابزار MOZ با عنوان Page Authority تعیین می‌شود، با کلیک روی انکرتکست لینک‌ها منتقل می‌شود.

 

نحوه عملکرد لینک جویس

قطعاً با واژه انتقال اعتبار صفحات و سایت‌ها به یک دیگر روبرو شده‌اید. این مهم‌ترین دلیلی است که وب سایت‌های مختلف در حالت عادی، به یک دیگر لینک نمی‌دهند.

برای درک بهتر به مثال نوجه کنید؛ شما سایت A و B را در نظر بگیرید. اگر این دو سایت در تمام فاکتورهای سئو با یکدیگر یکی باشند، چون سایت A از 5 سایت معتبر لینک به آن داده شده است، رتبه بهتری در نتایج SERP نسبت به سایت B که تنها 3 لینک از سایت‌های معتبر دارد، کسب می‌کند.

عامل دیگری نیز در لینک جویس اهمیت دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. صور کنید که تعدادی سایت با اعتبار، رتبه و سئو یکسان داریم. اگر این تعداد سایت به سایت A لینک دهند و همزمان به سایت‌های دیگری نیز لینک دهند، اعتبار کمتری را به سایت A به عنوان لینک جویس، منتقل می‌شود. حال اگر همین سایت‌ها تنها به سایت B لینک داده و به سایت دیگری لینک ندهند، احتمال بسیار قوی، سایت B رتبه بهتری نسبت به A کسب می‌کند. این مورد یکی از حالت‌های انتقال اعتبار لینک جویس محسوب می‌شود.

لینک جویس چگونه بدست می آید

تا اینجای کار به خوبی با پاسخ  لینک جویس چیست آشنا شدید، حال بیایید با هم راهکارهایی برای کسب اعتبار بیشتر درگرفتن اعتبار بیشتراز بک لینک با روش لینک جویس را بررسی کنیم.

  • صفحاتی که محتوای مرتبط با سایت شما دارند.
  • صفحاتی که پیج رنک بالایی دارند.
  • صفحاتی که لینک‌های خروجی نسبتاً کمی دارند.
  • صفحاتی که حاوی محتوای با کیفیت هستند.
  • صفحاتی که رتبه مناسبی در نتایج گوگل دارند
  • صفحاتی که دارای محتوای ugc هستند.
  • صفحاتی که بین مخاطبان رسانه‌های اجتماعی محبوب هستند، یعنی اغلب در رسانه‌های اجتماعی از آنها نام برده می‌شود.
همچنین بخوانید:   سایت های بک لینک رایگان پروفایلی

در صورتی که لینک سایت شما در این صفحات قرار بگیرد، اعتبار بیشتری از سایت مبدأ به شما منتقل خواهد شد. در نتیجه این نکته بسیار مهم را در زمان خرید رپورتاژآگهی یا ساخت بک لینک در نظر بگیرید.

گرفتن بک لینک با کیفیت

نه‌تنها به دست آوردن بک لینک از سایت‌های معتبر به راحتی مقدور نیست بلکه به دست آوردن نوع باکیفیت آن از این سایت‌ها کار سخت‌تری است. در واقع شاید بتوان گفت هرچه به دست آوردن یک لینک ساده‌تر باشد، ارزش آن هم کمتر خواهد بود. برای تسهیل کار شما در پایان این مطلب پر کاربرد ترین روش های دریافت بک لینک خوب را بررسی می کنیم:

لینک‌سازی فهرست‌وار

می‌توانید با نویسندگان یا ژورنالیست‌های سایت‌های مطرح مذاکره کنید تا در یکی از مقالات برند یا محصولات شما را نیز معرفی کند.

لینک های تشکیلات سازمانی

آنالیز گپ لینک

اگر وب سایتی به بیش از یک رقیب شما بک لینک داده باشد، احتمال اینکه لینکی به وب سایت شما هم بدهد وجود دارد.

دیجیتال PR

نباید از قدرت روابط عمومی دیجیتال غافل شوید.

تکنیک آسمان خراش

  1. پیدا کردن محتوای موفقی که بک لینک‌های زیادی گرفته است
  2. ساختن محتوای بهتر
  3. نشان دادن محتوا به کسانی که به محتوای اصلی لینک داده‌اند

کمک گرفتن از یک ژورنالیست

بسیاری از ژورنالیست‌ها در مقالات خود نیاز به یک منبع مناسب یا نقطه نظری حرفه‌ای دارند تا اعتبار مطالب خود را بالاتر ببرند.

پست‌های جمع بندی

مطلبی که جمع بندی یک موضوع باشد و تیر خلاص بزند. اگر بتوانید لیستی از مقالاتی در این سبک را پیدا کنید که به حوزه کاری شما ربط دارند، شاید بتوانید پس از برقراری ارتباط با نویسنده آن، نظر آن را درباره خدمات یا محصولات برند خود جلب کنید.

تضمین و سفارش کردن

اگر بتوانید از کاربران بخواهید که در بلاگ‌های خود، صفحات شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌هایی که در اختیار دارند، نظرات خود را اعلام کنند و در نهایت به سایت شما لینک بدهند، اتفاق فوق العاده‌ای خواهد بود .

برچسب ها

4 دیدگاه