Close

.:: سبد خرید شما

پردازش تصاویر سئو برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 09 مرداد 1397

انتخاب درست تصاویر  و پردازش تصاویر سئو برای بهینه سازی در موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخورد دار می باشد .

تصاویر ، زمانی که با دقت مورد استفاده قرار می‌گیرند ، به خوانندگان کمک خواهند کرد تا مقاله شما را بهتر درک کنند و مدت زمان بیشتری در وب سایت شما باشند که این باعث پردازش تصاویر سئو و بهینه سازی سایت شما در موتورهای چستجو می شود .

 یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید : یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد .

 شاید این موضوع برای گوگل استفاده نشود ، اما قطعا باعث جلب توجه رسانه‌های اجتماعی میشوید.

یک توصیه ساده این است که : شما باید تصاویر را به هر مقاله‌ای که آنلاین می‌نویسید اضافه کنید تا آن‌ها را جذاب‌تر کنید.

پیدا کردن تصویر درست برای پردازش تصاویر سئو

بهتر است که از تصاویر اصلی استفاده کنید ؛ کاربران شما به عکس های واقعی شما نیاز دارند.

مقاله شما به یک تصویر مربوط به موضوع شما نیاز دارد.

اگر تنها یک عکس تصادفی را انتخاب می‌کنید کاری اشتباه انجام می‌دهید . این تصویر باید منعکس‌کننده موضوع پست شما باشد و یا  تصاویر شما اهداف توضیحی ای در مقاله شما داشته باشد.

یک دلیل ساده برای این کار وجود دارد: یک تصویر با متن مرتبط  برای کلمه کلیدی ای که برای آن بهینه‌سازی شده‌است  بهتر کاربرد دارد.

پردازش تصاویر در سئو

گزینه‌های جانشین دیگر تصویر برای پردازش تصاویر سئو

اگر هیچ تصویری از خود ندارید که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و اگر  عکس های موجود را نمی پسندید ، راه‌های دیگری برای پیدا کردن تصاویر منحصر به فرد وجود دارد  Flickr.com یک منبع تصویر خوب برای نمونه است . همچنین تصاویر ارائه‌شده توسط سایت‌هایی مانند freeimages.com  که قبلا به نام sxc.hu شناخته می‌شد نیز نمونه است . برای منابع تصویری بیشتر میتوانید این سایت ها را بررسی کنید.

جایگزین‌های واضح برای عکس‌ها می‌توانند تصاویر باشند یا نمودارها ؛ که به نظر می‌رسد که این روزها بیش از پیش محبوب‌تر می باشند .

آماده‌سازی تصاویر برای استفاده در مقاله تان برای پردازش تصاویر سئو

هنگامی که تصویر درستی را پیدا کردید گام بعدی بهینه‌سازی آن برای استفاده در وبسایت شما است.

چیزهایی وجود دارند که شما باید در مورد آن‌ها فکر کنید :

1- نام پرونده را درست انتخاب کنید

سئو  با نام فایل شروع می‌شود . شما از گوگل می‌خواهید تا بدانید که تصویر بدون نگاه کردن به آن چیست ، بنابراین از کلیدواژه خود در نام فایل عکس استفاده کنید . ساده است : اگر تصویر شما یک طلوع در پاریس بر فراز کلیسای جامع نوتردام است ، نام فایل نباید DSC4536.jpg باشد ، بلکه  notre-dame-paris- sunrise.jpg  باشد .

کلمه کلیدی اصلی ، نوتر دام است ، زیرا موضوع اصلی عکس است، به همین دلیل است که در ابتدای نام فایل است .

همچنین بخوانید:   بالا بردن بینندگان سایت با سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو

2- مقیاس برای سئو

دفعات بارگیری برای UX و سئو نیز مهم است.

هرچه سایت سریع‌تر باشد ، دیدن و شاخص کردن صفحه آسان‌تر است . تصاویر می‌توانند تاثیر زیادی بر بارگیری داشته باشند ، به خصوص هنگامی که یک تصویر بزرگ را آپلود می‌کنید سپس آن را کوچک به نمایش می‌گذارید ؛  برای مثال ، یک تصویر ۲۵۰۰ * ۱۵۰۰ پیکسل در ۲۵۰ * ۱۵۰ پیکسل نمایش داده می‌شود ، به طوری که کل تصویر هنوز باید بار شود .

 بنابراین اندازه تصویر را تغییر دهید تا نشان دهید چگونه می‌خواهید نمایش داده شود .

ورد پرس به طور خودکار به ارائه تصویر در اندازه‌های مختلف بعد از آپلود کردن آن کمک می‌کند . متاسفانه ، این به این معنا نیست که اندازه فایل نیز بهینه‌سازی شده‌است ، بلکه فقط اندازه نمایش تصویر تغییر کرده است .

شما می‌توانید با حذف داده‌های EXIF ( اطلاعات تصویر) ، اندازه فایل  تصاویر را کاهش دهید .

3- استفاده از تصاویر واکنشی

این نیز برای سئو مهم است، و اگر شما از ورد پرس استفاده می‌کنید، برای مثال به طور پیش‌فرض اگر از نسخه [ ۴.۴. ] استفاده میکنید، باید مشخصه srcset داشته باشد، که این مشخصه این امکان را فراهم می‌کند که تصویر متفاوتی را بر روی عرض صفحه نمایش دهد ،بخصوص برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار مفید است .

4- کاهش اندازه پرونده

مرحله بعدی در تصویر سئو باید این باشد که دقت کنید که تصویر مقیاس بندی شده فشرده باشد ، بنابراین  فایل در کوچک‌ترین اندازه ممکن باشد.

ما از ابزارهایی مانند ImageOptim یا وب سایت‌هایی مانند JPEGMini، PunyPNG  یا سایت Kraken.io  استفاده می‌کنیم .

زمانی که تصاویرتان را بهینه کرده‌اید ، آن‌ها را با ابزارهایی مانند YSlow آزمایش کنید .

5- اضافه کردن تصویر به مقاله تان

حالا تصویر شما آماده استفاده است ، فقط آن را به هر جایی اضافه نکنید. همانطور که قبلا ذکر شد ، اضافه کردن آن به محتوای متنی مربوط ، به مقدار زیادی کمک می‌کند .این امر اطمینان حاصل می‌کند که متن مربوط به تصویر است .

متن انتخاب‌شده ( یا برچسب alt ) به یک تصویر اضافه می‌شود ، بنابراین اگر تصویر نمی‌تواند به هر دلیلی برای بازدیدکننده به نمایش گذاشته شود، متن آن وجود خواهد داشت . نمی‌توانم آن را بهتر از ویکی‌پدیا توضیح دهم : ” در شرایطی که تصویر در دسترس خواننده نیست ، شاید به این دلیل که آن‌ها تصاویر را در مرورگر وب خود خاموش کرده اند و یا از یک خواننده صفحه نمایش استفاده می‌کنند به دلیل نقص برنامه ، متن جایگزین شامل کلمه کلیدی سئو برای آن صفحه ( اگر مناسب باشد ) و یا توصیف آن تصویر می‌باشد.

همچنین بخوانید:   تصویری از گردش کار اهداف سئو برای تجزیه و تحلیل رقابتی

افراد تمایل دارند در حالی که یک صفحه وبسایت را بازدید میکنند عنوان‌ها ، تصاویر و متن را  نیز بررسی کنند .

متن انتخاب‌شده  به یک تصویر اضافه می‌شود ، بنابراین اگر تصویر نمی‌تواند به هر دلیلی برای بازدیدکننده به نمایش گذاشته شود ، متن توصیفی وجود خواهد داشت .

زمانی که در حال دیدن یک تصویر هستید ، اینترنت متن alt  را به عنوان یک راهنمای مستقیم نشان می‌دهد . کروم متن عنوان را نشان می‌دهد که در نظر گرفته شده‌ است ؛ متن عنوان که برای تصاویری مشابه بکار برده شده است .

متصل شونده  Yoast سئو یک بخش اجتماعی دارد که در آن می‌توانید نسخه ویژه فیس بوک خود را دنبال کنید؛ دقت کنید که از یک تصویر با کیفیت بالا، مانند تصویر اصلی استفاده کنید، زیرا پلت فرم‌های اجتماعی اغلب از تصاویر با کیفیت تر و بزرگ‌تر بیشتر استفاده می‌کنند .

سئو و بهینه سازی

تصویر XML sitemaps 

اگر شما یک طراح وب هستید ، ممکن است در مورد تصویر XML فکر کنید .

برای دادن اطلاعات گوگل در مورد تصاویرتان در سایت ، باید برچسب‌های خاص تصویر را به یک راهنمای سایت (sitemap) اضافه کنید . شما می‌توانید از یک راهنمای سایت جداگانه برای لیست کردن تصاویر استفاده کنید ، یا می‌توانید اطلاعات تصویری را به یک راهنمای سایت موجود اضافه کنید . از روشی که برای شما مناسب است استفاده کنید !

گاهی اوقات ، مردم در مورد تصویر XML از ما سوال می‌کنند . توصیه گوگل را دنبال می‌کنیم و آن‌ها را در صفحه پست می‌کنیم . اضافه کردن تصاویر به راهنمای سایت XML به گوگل در فهرست کردن تصاویرتان کمک می‌کند، بنابراین به طور مطمن و مستمر این کار را برای بهبود تصویر بهتر انجام دهید .

وردپرس و سئو

خلاصه

 سئو  مجموع تعدادی از عناصر است . با استفاده از گوگل در تشخیص عناصر ، منطقی است که مطمئن شوید که تصویر و تمام عناصر آن به یک تجربه خوب برای کاربر و نیز سئو کمک می‌کنند .

این چیزها را در هنگام اضافه کردن یک تصویر به یک مقاله در ذهن داشته باشید :

  • از یک تصویر مرتبط استفاده کنید که با متن شما مطابقت داشته باشد .
  • یک نام پرونده خوب برای تصویر خود انتخاب کنید .
  • اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویر با اندازه نمایش مطابقت داشته باشند .
  • اگر ممکن است از srcset استفاده کنید .
  • کاهش اندازه پرونده برای بار کردن سریع‌تر .
  • برچسب‌های OpenGraph و توییتر را برای تصویر اضافه کنید .
  • از تصاویر در راهنمای سایت XML استفاده کنید.
  • تصاویر علاوه بر کمک به سئو و تجربه کاربر می توانند نقش مهمی داشته باشند !

منبع : yoast.com

2 دیدگاه