Close

.:: سبد خرید شما

لینک بیلدینگ در سئو داخلی و خارجی

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 18 تیر 1401

لینک بیلدینگ به فرایند ایجاد لینک های خارجی به سمت سایت گفته می شود که یکی از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو است. برای موتور های جستجو که صفحات وب زیادی را مورد بررسی قرار می دهند، لینک ها به عنوان یک راه و خیابان ارتباطی بین صفحات می باشد. با استفاده از لینک بیلدینگ و تجزیه و تحلیل لینک های پیچیده، موتور های جستجو به راحتی می توانند بین صفحات پیمایش کنند.

اوایل شروع لینک بلیدینگ

از اواخر سال ۱۹۹۰، موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان یک راه برای تعیین محبوبیت یک صفحه وب استفاده کردند. براین اساس، انها الگوریتم خود را تغییر داده و یک مفهوم جدید در سئو سایت ایجاد کردند و آن مفهوم همان لینک بیلدینگ است.

قبلا افزایش سئو یک وبسایت کار بسیار ساده ای بود. کافی بود که کلمات کلیدی را تعریف کرده و چند دفعه به طور مرتب آن ها را به کار ببرید.

سایت شما بسیار سریع در صفحه اول گوگل قرار می گرفت.

اما با افزایش وب سایت ها و تغییر الگوریتم گوگل و معرفی الگوریتم های جدید، گوگل این مورد را منسوخ اعلام کرد و یکی از مواردی که به آن بسیار اهمیت می دهد لینک بیلدینگ و ارتباط بین صفحات با محتوای بسیار خوب است.

سیگنال لینک در لینک بیلدینگ

سوال اینجاست که یک موتور جستجو چگونه به یک  لینک رتبه و ارزش می دهد؟

از روند دستیابی دقیق موتورهای جستجو به تک تک عناصر اطلاع دقیقی در دست نیست اما از طریق تجربه و مطالعاتی که انجام گرفته است، می توان در این زمینه حدس و گمان هایی زد.

در زیر لیستی از موارد قابل توجه برای موتورهای جستجو که توسط متخصصان سئو در مورد لینک بیلدینگ‌ تهیه شده است، قرار گرفته:

محبوبیت جهانی: هر‌ چه یک سایت محبوب تر باشد، میزان بک لینک آن در یک عملیات لینک بیلدینگ بیشتر است. برای مثال سایت ویکی پدیا که محبوبیت زیادی دارد، میزان بک لینک بیشتری نسبت به بقیه سایت ها دارد. برای آشنایی با نحوه لینک گرفتن از ویکی پدیا می توانید مقاله “آموزش تضمینی گرفتن بک لینک رایگان از ویکی پدیا” در وبلاگ ما را مطالعه نمایید.

برای این که بتوانید به این محبوبیت دست پیدا کنید باید با تکنیک لینک بیلدینگ کاملا آشنا باشید.

انکر تکست: یکی از قوی ترین سیگنال هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت استفاده می کنند، انکر تکست است.

همچنین بخوانید:   گرفتن بک لینک با کیفیت و انتقال اعتبار سایت با روش لینک جویس

اگر دو لینک به یک صفحه با کلمه کلیدی متناسب اشاره کنند، می توان گفت به احتمال زیاد آن صفحه می تواند جایگاه خوبی را در نتایج به دست آورد.

لینک های قابل اعتماد: بسیاری از لینک هایی که به صفحه وارد می شوند، اسپم هستند، یعنی به طور کلی ۶۰ درصد صفحات وب، اسپم هستند.

برای همین موتورهای جستجو از یک سیستم برای اعتبار سنجی بک لینک ها استفاده می کنند. دریافت لینک یا لینک بیلدینگ بین صفحه شما و یک صفحه قابل اعتماد از نظر موتورهای جستجو، منجر به افزایش و بهبود رتبه وب سایت شما می شود.

وب سایت های سازمانی، دولتی و شبیه به این ها، وب سایت هایی هستند که دارای لینک هایی با اعتبار بالا می باشند.

لینک های همسایه: اگر شما از یک وب سایت اسپم، لینک بگیرید یا به یک وب سایت اسپم شده لینک بدهید، وب سایت شما مشمول جریمه خواهد شد. پس مراقب لینک دهی باشید

اشتراک در شبکه های اجتماعی: اگر کار شما در شبکه های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را بیشتر از بقیه موارد می دانید. لینک بیلدینگ بین سایت و شبکه های اجتماعی بسیار واجب است. شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت سما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اصول و اساس لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یک هنر است. همچنین یکی از بخش های مهم در موفقیت سئو می باشد. لینک بیلدینگ نیازمند خلاقیت ، تلاش و بودجه می باشد.

در زیر سه راه اساسی و اصول به دست آوردن لینک را به طور خلاصه بیان می کنیم:

لینک های طبیعی: لینک هایی که دیگر وب سایت ها به طور طبیعی به صفحات وب سایت شما، مخصوصا محتوا و یا همان بخش مقالات می دهند.

ایجاد لینک های دستی برای توسعه بیشتر: ایجاد لینک های دستی که توسط صاحب وب سایت ایجاد می گردد، مانند ثبت در دایرکتوری ها، ارسال لینک در ایمیل یا پرداخت هزینه.

لینک های خود ساخته: لینک هایی که توسط کاربران در دیگر وب سایت ها مخصوصا انجمن ها و فروم ها ایجاد می شود. این لینک ها ارزش بالایی ندارند اما وقتی زیاد باشند می توانند تاثیری هم اندازه دو مورد بالا داشته باشند.

معیار هایی برای اعتبار سنجی لینک:

رتبه بندی برای اصطلاحات جستجوی مرتبط: یکی از راه ها برای تعیین این که چگونه یک موتور جستجو ارزش یک صفحه را مشخص می کند، این است که کلمات کلیدی و عبارت تعریف شده صفحه مور نظر را جستجو کنیم.

همچنین بخوانید:   ساخت بک لینک برای پیج اینستاگرام

موزرنک: موزرنک محبوبیت یک صفحه را در وب نشان می دهد. صفحاتی با موزرنک بالا بدون شک دارای رتبه بیشتری هستند. در واقع هرچه لینک به یک صفحه بیشتر باشد، محبوبیت آن بیشتر است.

بک لینک رقیب ها: برای این که بتوانید رتبه وب سایت های مشابه خود را در کلمه کلیدی به دست بیاورید، بهتر است که از طریق ابزار های گوگل، رتبه آن ها را در کلمه کلیدی یا عبارت خاص خود جستجو کنید و میزان بک لینکی که آن ها می گیرند را تا حدی متوجه شوید.

تعداد لینک ها روی یک صفحه: با توجه به فرمول بندی رتبه صفحه، ارزش یک لینک در کنار بقیه لینک ها تعیین می گردد. به همین دلیل توصیه می شود که اگر لینک های داخلی دارای ارزش یکسانی هستند، میزان بک لینک ها هرچه کمتر از وب سایت های متفرقه باشد بهتر است.

ترافیک ارجاع بالقوه: لینک بیلدینگ فقط منحصر موتورهای جستجو نیست، اگر نرخ ترافیک ورودی یک وب سایت بالا باشد، این ها نه تنها برای موتور جستجو مفید است بلکه می تواند باعث ورود کاربر جدید بشود.

چگونه محتوای لینک پذیر  ایجاد کنیم؟

۱- محتوای ابتکار آمیز و خلاق : یکی از راه های بهتر شدن محتوا، این است که محتوا را بر اساس آمار و اطلاعات دقیق بنویسید، در این صورت هنگامی که کسی بخواهد از اطلاعاتی که در مقاله شما ارائه شده استفاده کند، فقط یک راه دارد و آن هم لینک کردن به شما است.

۲- رعایت موارد بصری در تولید محتوا: استفاده از تصاویر به خوانندگان انگیزه می دهد تا مطالبتان را بخوانند و این امر باعث می شود محتوای شما لینک پذیر تر باشد و نیز میزان اشتراک گذاری اجتماعی را افزایش می دهد‌.

۳- استفاده از راهنما و کتاب های الکترونیک: راهنماها، کتاب های الکترونیک و مقالات اغلب دارای اطلاعات ارزشمندی در جورد موضوع خاص هستند که می توانید با استفاده از آن ها، محتوای عمیق تری را برای خوانندگان خود ایجاد کنید. بنابراین دانلود کتاب لینک بیلدینگ و مطالعه آن می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

سخن نهایی

به طور کلی لینک بیلدینگ برای سئو بسیار مهم است. بهترین روش برای به دست آوردن لینک های با کیفیت و معتبر، ایجاد محتوای مرتبط و منحصر به فرد است.

11 دیدگاه