Close

.:: سبد خرید شما

قرار دادن اطلاعات تماس چه تاثیری بر سئو وب سایت شما به همراه دارد؟

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 30 خرداد 1401

امروزه اکثر کسب و کارها اقدام به تاسیس وب سایت و فروش محصول و یا ارائه خدمات می نمایند. اما دنیای امروز یک دنیای کاملاً رقابتی است و شما یا هر شخص دیگری برای موفقیت در کسب و کارتان و دیده شدن لازم است تا متمایز عمل کنید و تمام تلاش خود را نمایید تا در زمینه فعالیتی خود بهترین باشید.

در رابطه با وب سایت ها، مدیران باید تلاش نمایند تا سایت خود را بر اساس اصول سئو بهینه سازی نمایند و علاوه بر این مطابق میل و خواسته کاربر فعالیت نمایند تا علاوه بر کسب رضایت گوگل، بتوانند رضایت کاربران را هم جلب نمایند.

هر وب سایتی که فاکتورهای مهم سئو را رعایت نمایند و خود را مطابق خواسته های موتور جستجوی گوگل تنظیم نماید و در عین حال به نیازهای کاربر هم پاسخ بگوید می تواند یک جایگاه خوب و عالی را در نتایج گوگل جذب نماید و این یعنی ترافیک بیشتر و جذب کاربر هدفمند. نتیجه بالقوه این جایگاه هم کسب سود بیشتر خواهد بود.

یکی از مهمترین قسمت های وب سایت که امروز می خواهیم در ارتباط با آن صحبت نماییم “صفحه تماس با ما” است. بله درست است، تعجب نکنید!

“یکی از مهمترین صفحات وب سایت شما صفحه تماس با ما است.”

اما این اهمیت به چه دلیل است و قرار دادن اطلاعات درست و ساختن یک صفحه تمام عیار چه نقشی در سئو سایت ما دارد؟

دلیل اهمیت صفحه تماس با ما چیست؟

صفحه تماس با ما (Contact us page) فواید بیشماری برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت که در ادامه چند نمونه از مهمترین آنها را بیان خواهیم نمود.

  • تصور کنید که شما یک وب سایت فروش محصول دارید که محصول خاصی را به فروش می رسانید. در این شرایط شخصی وارد سایت شما می شود، محصولی را می بیند و می پسندد. اما در رابطه با مثلا جنس محصول، سوالی دارد. در این شرایط آیا این امکان وجود دارد که کاربر بتواند سوال خود را مطرح نماید و به جواب برسد؟
  • اگر چنین بخشی وجود نداشته باشد، کاربر به راحتی صفحه سایت شما را می بنند و به سراغ یک وب سایت دیگر می رود! (همانطور که قبلاً گفتیم شما رقیبان بسیاری دارید.)
  • اگر شما صفحه تماس با ما را به طور کامل و دقیق تنظیم نموده باشید، هنگامی که کاربر وارد این صفحه می شود، با خواندن آدرس و شماره تلفن های شما، علاوه بر اینکه به شما اعتماد خواهد نمود، احساس نزدیگری بیشتری هم با شما خواهد یافت و این یعنی یک کاربر رضایتمند!
  • شما با درج آدرس و شماره تلفن های خود در بخش تماس با ما می توانید در جستجوهای محلی رتبه های بالاتر و بهتری را کسب نمایید و ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و این یعنی فروش بیشتر.
همچنین بخوانید:   برچسب alt و به کار گیری آن در پردازش تصاویر سئو برای بهینه سازی سایت

صفحه تماس با ما شامل چه اطلاعاتی است؟

هنگامی که کاربری وارد صفحه تماس با ما یک وب سایت می شود، مسلما قصد دارد تا آن سایت را بیشتر بشناسد و اطلاعاتی در رابطه با آن کسب و کار به دست آورد بنابراین شما باید اطلاعات زیر را در این صفحه قرار دهید.

  • آدرس دفتر شرکت یا وب‌سایت

وجود آدرس در این صفحه سبب می شود تا کاربر به شما اعتماد نماید. البته امروزه اکثر کسب و کارها آدرس فیزیکی ندارند. اما وجود یک آدرس می تواند اعتماد و رضایت کاربر را برای شما به ارمغان بیاورد. نکته مهم این است که اگر آدرس فیزیکی ندارید، هرگز، هرگز، هرگز آدرس ساختگی قرار ندهید، زیرا کاملاً نتیجه عکس خواهد داشت.

  • آدرس محل کار در گوگل مپ

مکان شرکت و دفتر خود را از طریق اکانت جیمیل شخود بر روی نقشه تایید کنید و لوکیشن محل خود را در صفحه تماس با ما قرار دهید. این بخض می تواند یکی از قسمت های جذاب وب سایت شما باشد. بنابراین اگر این کار را انجام نداده اید، همین الان برای ثبت لوکیشن خود اقدام کنید.

  • شماره تلفن ثابت

بهتر است تا شما از یک شماره تلفن ثابت برای شرکت یا وب سایت خود استفاده نمایید و این شماره را در سایت خود و در بخش تماس با ما قرار دهید. وجود شماره تلفن ثابت، نسبت به شماره تلفن همراه، اعتماد سازی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

  • فرم ارسال پیام

وجود فرمی برای ارسال پیام سبب می شود تا کاربر در هر زمانی ه وارد وب سایت شما شد بتواند پیام و سوال خود را تایپ نماید و شما در زمان کاری خود به آنها پاسخ دهید. فراموش نکنید که هرچند شماره تلفن ثابت ضروری است، اما بسیاری از کاربران تمایلی به تماس تلفنی ندارند و ترجیح می دهند تا سوال خود را به صورت تایپی از شما بپرسند. در رابطه با فرم ارسال پیام لازم است تا به نکات زیر توجه نمایید.

  1. مطمئن شوید که فرم به درستی کار می‌کند
  2. فقط فیلدهای مورد نیاز را در فرم ارسال پیام قرار دهید
  3. به کاربر اعلام کنید که پیامش را دریافت کرده‌اید
  4. در کمترین زمان ممکن به کاربر پاسخ دهید
  5. از کپچا استفاده کنید
  • دسترسی به بخش درباره ما

بخش تماس با ما یا درباره ما را در قسمتی از سایت خود قرار دهید که به راحتی توسط کاربر قابل رویت باشد و یا اینکه او را از طریق نشانه گذاری ها به سمت این صفحات هدایت کنید.

  • لینک شبکه‌های اجتماعی

همزمان با وب سایت، در شبکه های اجتماعی هم فعالیت کنید و حضور پررنگ و فعالی در این صفحات داشته باشید. فعالیت در وب سایت و صفحات مجازی می تواند کاربران بسیار زیادی را به سمت سایت شما هدایت نماید. در ضمن لین صفحات اجتماعی خود را در قسمت تماس با ما یا درباره ما قرار دهید.

اهمیت صفحه تماس با ما در سئو سایت

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سئو محلی یکی از جنبه های مهم سئو است که بهینه سازی ان تاثیر بسیار بالایی در بهبود سئو وب سایت ها دارد و یکی از مهمترین قسمت های سئو محلی، اضافه کردن آدرس، شماره تلفن، لوکیشن و … است. بنابراین شما با ساختن یک صفحه تماس با ما می توانید وب سایت خود را از نظر سئوی محلی تایید کنید و این یک موفقیت بزرگ برای سایت شما تلقی خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو محلی و الگوریتم ونیز می توانید به مقاله “الگوریتم ونیز و تاثیر آن بر سئو و جستجوی محلی” مراجعه نمایید.

کلام پایانی

شما برای موفقیت در کس و کار خود نیاز دارید تا اعتماد و رضایت کاربر و موتور جستجوی گوگل را کسب نمایید. یکی از مهمترین مواردی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، ساخت و تکمیل درست صفحه “درباره ما” یا “تماس با ما” است. شما با قرار دادن اطلاعات کامل و درست در این صفحه می توانید برای کاربر اعتماد سازی نمایید و در صورت بروز مشکل و یا سوال پاسخگوی او باشید. علاوه بر این سبب بهینه سازی سایت بر اساس اصول سئو شوید و رضایت الگوریتم های گوگل را کسب نمایید و این یک موفقیت همه جانبه محسوب می شود.

آیا شما تجربه ای در رابطه با استفاده از اطلاعات صفحه تماس با ما در وب سایت بک لینک، دارید؟ آیا تیم بک لینک توانسته رضایت و اعتماد شما را جلب نماید؟

12 دیدگاه