Close

.:: سبد خرید شما

شناسایی و حذف مطالب تکراری (duplicate content) در وردپرس‎

⏱️ مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
🖋 نویسنده: نسرین عسگری 📅 11 اسفند 1400

موتور جستجوی گوگل به عنوان یک موتور جستجوی کامل یا به عبارت دیگر کاملترین موتور جستجو، بر روی مسائل کپی رایت حساسیت بیشماری دارد و عدم رعایت این مسئله توسط یک سایت ممکن است نتایج بدی برای آن سایت را به همراه داشته باشد.

هر محتوایی که شما برای سایت تولید می کنید باید دارای یک URL مستقل باشد، اگر شما چندین مطلب با URL مشابه داشته باشید، موتورهای جستجو نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از این محتواها اصل و کدام یک کپی هستند و در این شرایط نسبت به سایت شما حساس می شوند و اگر سایت شما را در لیست سیاه قرار دهند، نام سایت شما در هیچ یک از نتایج نمایش داده نخواهد شد و این یعنی تمامی زحمات چندین ساله شما به هدر رفته است.

اگر تمایل داشته باشید مطالبی که مشابه یکدیگر هستند را از روی سایت وردپرسی خود حذف نمایید، هیچ نیازی نیست که تک تک نسبت به حذف آنها اقدام نمایید، بلکه تنها کافی است که از افزونه ای که به همین منظور در وردپرس طراحی و اجرا می شود، استفاده نمایید شما با این افزونه می توانید به راحتی تمامی پست هایی که مشابه یکدیگر هستند را بیابید و سپس با یک بررسی دقیق تر و یک کلیک نسبت به پاک کردن آنها اقدام نمایید.

با توجه به مطالبی که گفته شد، حتما شما هم نسبت به اهمیت مطالب تکراری در سایت خود حساس شده اید، به همین دلیل ما هم تصمیم دارزیم تا به بررسی افزونه شناسایی و حذف مطالب تکراری یعنی (duplicate content) بپردازیم. با ما همراه باشید.

مشکلاتی که محتوای تکراری ایجاد می کنند

محتواهای تکراری می توانند مشکلات بسیاری را برای موتورهای جستجو و مدیران سایت ها ایجاد نمایند که این مشکلات نتیجه ای به جز حذف پست های سایت از نتایج جستجو را به همراه نخواهد داشت.

از دید موتورهای جستجو

موتورهای جستجو با بررسی قسمت های مختلف مقاله مانند عنوان، متن مقاله، عکس، ویدئو، هدینگ ها و … به این نتیجه می رسد که قسمتی از مطالب شما کپی شده است و متن کپی شده هم از دید موتورهای جستجو فاقد ارزش و اعتبار است و همین امر سبب می شود که علیرغم تلاش های شما، به نتیجه ای که باید دست نیابید. علاوه بر این مورد مشکلات زیر را هم به همراه خواهد داشت.

  • موتور های جستجو در بین مقالات مشابه سردرگم می شوند و قادر نخواهند بود تشخیص دهند که کدام یک از آنها درست و کدام یک غلط هستند، به همین دلیل سعی می کننو محتواهایی را نمایش دهند که قدیمی تر هستند.
  • اگر مثلاً شما سه مقاله مشابه در سایت خود داشته باشید، موتور جستجو امتیاز را بین هر سه مطلب تقسیم می نماید و همین امر شانس ورود کاربر به سایت شما را به یک سوم می رساند، در صورتی که اگر فقط یک مطب داشته باشید، شانس ورود کاربر سه برابر خواهد شد.
  • موتور جستجو نمی تواند نسبت به ارزش گذاری مطالب شما اقدام نماید و در واقع برای امتیاز دهی به مطالب شما سردرگم می شود زیرا هم مطالب را تکراری تصور می کند و هم نمی تواند تشخیص دهد که کدام مطلب اصل و غیر کپی است
  • هنگامی که کاربر نسبت به سرچ موضوعی اقدام می کند، موتور جستجو نمی تواند تشخیص دهد که کدام مطلب کاملترین مطلب است تا در قسمت نتایج به کاربر نمایش دهد. به همین دلیل خود موتور جستجو تصمیم می گیرد که کدام مطلب کاملتر است و همان مطلب را نمایش می دهد و دیگر نتایج را از فهرست حذف می نماید.
همچنین بخوانید:   الگوریتم کافئین گوگل را بیشتر بشناسید!

چه محتوایی را حذف کنیم؟

برای اینکه محتواهای تکراری را پاک کنید لازم است تا ابتدا یک بررسی دقیق انجام دهید. مطالب مشابه را بیابید و در بین آنها، هر مطلبی که کاملتر و جامع تر بود نگه دارید و مابقی را پتاک کنیدو در این شرایط لازم است تا مطالبی که پاک می کنید را با کمک پلاگین Redirection و دیگر پلاگین‌های ریدایرکت به مطلب باقی مانده پیوند دهید.

ریدایرکت چیست؟

برای آشنای یکامل با مبحث ریدایرکت (Redirect) می توانید به مقاله “ریدایرکت ها چه می کنند و نحوه استفاده درست از آنها چگونه است؟” مراجعه نمایید. اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، ریدایرکت به معنای انتقال یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر است. در واقع هنگامی که منمیخواهیم کاربر به صفحه ای از سایت ما دسترسی داشته باشد از دیرایک آن صفحه، به صفحه ای دیگر استفاده می کنیم. در اینصورت کاربر در شرایطی که بخواهد وارد آن صفحه ششود، به صفحه جدید که ما مشخص کرده ایم وارد خواهد شد

معرفی افزونه Delete Duplicate Posts

یکی از بهترین افزونه هایی که برای پاک کردن محتواهای تکراری یا داپلیکیت کانتنت مورد استفاده قرار می گیرد، افزونه Delete Duplicate Posts است. این افزونه کاربردی بسیار رتحت دارد و با یک سرچ ساده می توانید، مطالب مشابه را بیابید و مورد بررسی قرار دهید و یکی که از همه کاملتر است نگه دارید و مابقی را پاک نمایید.

نحوه کار با Delete Duplicate Posts

ابتدا نسخه به روز افزونه را نصب نموده و فعال نمایید و پس از آن به ترتیب زیر اقدام نمایید.

پس از نصب این افزونه، گزینه ای با عنوان Delete Duplicate Posts در بخش ابزار ها از قسمت منوی پیشخوان وردپرس شما فعال می شود. در این صورت به این قسمت وارد شده و تنظیمات را مطابق مطالبی که در ادامه عنوان می شود انجام دهید.

  • Which post types: در این بخش مشخص کنید که کدام بخش ها برای جستجوی فایل انتخاب شوند.
  • Enable automatic deletion: با این گزینه از این به بعد پست های تکراری بصورت اتوماتیک حذف خواهند شد.
  • How often: مشخص کنید حذف اتوماتیک در چه بازه ی زمانی رخ دهد.
  • Delete which posts: مشخص کنید برای پاک کردن از پست های قدیمی شروع کند یا جدیدتر.
  • Send status mail: اگر پستی تکراری یافت شود آنرا با ایمیل گزارش بدهد.
  • Delete at maximum: مشخص کنید حداکثر چه تعداد پست تکراری را پاک کند.
همچنین بخوانید:   بک لینک در سالی که گذشت...

با این ترفند شما می توانید با خیال راحت پست تکراری و بدون استفاده را پاک کنید.

راههای جلوگیری از تولید محتوای تکراری

محتواهای تکراری شاید در ابتدا از نظر پنهان بمانند و از اینکه در حال تولید محتواهای تکراری هستید، بی اطلاع باشید و متاسفانه زمانی متوجه این موضوع شوید که رتبه سایتتاتن دچار افت شدید شده است. به همین دلیل روشهای مختلفی وجود دارد که شما با کمک آنها می توانید محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید و از تولید محتوای تکراری پرهیز کنید. آن نکات عبارت اند از:

– از کپی کردن مطالب خود و دیگران اجتناب کنید و در صورتی که مجبور به انجام این کار هستید، در نحوه بیان و نوشتار متن تفوت هایی را ایجاد نمایید تا این شباهت ها را به حداقل برسانید و یک مطلب غیر کپی تولید کرده باشید.

– در نوشتار خود از بروزترین و جدیدترین مطالب استفاده نمایید.

– محتواهایجدید و کامل را محور مطالب خود قرار دهید، در این شرایطی مطالبی که تولید می کنید، تا مدت ها به روز و کامل باقی خواهند ماند.

– هدینگ های مختلف از تیتر اول تا تیتر ششم را درست و به جا در مطالب خود استفاده نمایید.

– عنوان مقاله خود را درست انتخاب کنید. عنوانی انتخاب نمایید که متناسب با موضوع مقاله و مطالب مندرج در مقاله باشد.

برچسب ها

24 دیدگاه