Close

.:: سبد خرید شما

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از نظر سئو چه مزایایی دارد؟

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 04 دی 1396

چیزی که بیش از همه در رشد کسب و کار شما در دنیای مجازی مهم است دیده شدن و بازدید کننده هدفمند است. شما می توانید بازدیدکنندگان زیادی را با استفاده از روش های مختلف از جمله تبلیغات بنری، بازاریابی تلفنی و … به سمت وب سایت خود سرازیر کنید اما اینجا دو مشکل وجود دارد. اول اینکه این مدل از بازاریابی صرف هزینه زیادی میطلبد و درثانی بازدیدکننده های شما آنطور که باید و شاید هدفمند نیستند. یکی از قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا که امروز حرف اول را در میان سایز سی ام اس ها میزند سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. بر کسی پوشیده نیست که راحتی کار بار آن امکانات مختلفی که با یک افزونه می توان در عرض چند دقیقه به سایت اضافه کرد این سیستم را تا به این حد در میان کاربران مختلف محبوب کرده است و جدای از بحث امنیت و بروزرسانی های متعددی که به جهت رفع نواقص قبلی و ارتقا امکانات فعلی آن هر چند وقت یکبار انجام می شود، چیزی که ما در این مقاله در مورد آن صحبت میکنیم امکانات خوب و کاربرپسند و موتور جستجو پسند آن برای سئو است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

ساختار و مدل آدرس دهی در وردپرس

وردپرس به صورت خودکار آدرس های شما را به گونه ای تغییر میدهد که محتوای آن هم برای ربات های گوگل و هم برای کاربر قابل فهم و درک باشد. و معمولاً بهترین حالت این است که آدرس دهی به صورت عنوان مطلب باشد. اما شاید این سوال پیش بیاد که چرا در سایت بک لینک این مورد رعایت نشده! این به این خاطر است که به دلیل قدیمی بودن سایت بک لینک و به علت ریسکی این مورد برای موتور های جستجو دارد ما آدرس دهی های قدیمی را تغییر ندادیم و هنوز با همان روش قبل آدرس دهی می شود.

ایجاد عنوان مناسب و راحت برای سئو توسط پلاگین ها

یکی از پلاگین های خوبی که وردپرس از آن برای سئو استفاده میکند All-in-One-SEO-Pack است. که می توانید توسط آن آدرس دهی های یکتا و موتور جستجو پسند تولید کنید. که برای این کار می توانید در پیشخوان وردپرس به تنظیمات رفته و عنوان ها را به صورت زیر تنظیم کنید :

همچنین بخوانید:   دوری کاربر از علامت ضربدر(خروج) سایت شما با تجربه کاربری(UX)

Post Title: %post_title%
Page Title: %page_title%

ایجاد توضیحات یکتا در متاتگ decription

متاتگ description توضیحات مختصری از محتوای مطلب شما به موتورهای جستجو و کاربر میدهد و هنگام جستجو شانس شما را برای گرفتن جایگاه بهتر و همین طور ایجاد جذابیت برای کاربر افزایش میدهد. دو افزونه Yoast یا All-in-One-SEO-Pack به شما کمک میکنند تا توضیحات بهتری برای این بخش تهیه کنید.

ایجاد برچسب مناسب

وردپرس به شما این امکان را میدهد که برچسب مناسب تولید کنید که برای دسترسی به این بخش کافی ست به پیشخوان وردپرس و قسمت برچسب ها رفته و تگ مناسب ایجاد کنید.

ایجاد دسته بندی و موضوعات مناسب

وردپرس به شما این امکان را میدهد که دسته بندی های مناسب تولید کنید که برای دسترسی به این بخش کافی ست به پیشخوان وردپرس و قسمت دسته ها رفته و موضوعات مناسب ایجاد کنید.

بهینه سازی قدرتمند تصاویر

امکان مفید دیگری که وردپرس به شما میدهد این است که به راحتی می توانید تصاویرتان را برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه کنید و برای عکس ها توضیحات و عناوین مناسب انتخاب کنید. این کار به شانس شما را در نمایش تصویرتان در موتورهای جستجو افزایش میدهد و نهایتاً بازدیدکننده بیشتر و بهتری را به سمت وب سایت شما هدایت میکند.

ایجاد نقشه وردپرس

یک امکان مفید دیگر که وردپرس به شما میدهد این است که به راحتی و نصب یک افزونه می توانید برای وب سایتتان نقشه تهیه کنید. این نقشه در واقع برای ربات های گوگل همچون راهنما هستند که می گویند ساختار درختی وب سایت شما به چه شکلی است و موضوعات و مطالب شما را زودتر ایندکس میکنند که باز هم منجر به این می شود که بازدید کننده بهتر و هدفمند تری به سمت وب سایت شما هدایت شود. ما افزونه Google XML sitemap را به شما پیشنهاد میکنیم که به راحتی می توانید با آن یک نقشه برای وب سایتتان تولید کنید.

 

4 دیدگاه