Close

.:: سبد خرید شما

موتورهای جستجو و ترافیک هدفمند برای بدست آوردن رتبه بالا در آنها

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 18 مهر 1397

موتورهای جستجو ابزاری هستند که کاربر به کمک آن سایت های دلخواه خود را می یابد. راههای بسیاری برای یافتن سایت ها وجود دارد اما موتورهای جست وجو همواره راه کار اساسی اند. بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ده رتبه ی اول نتایج جست وجو می تواند خواسته ی آنها را برآورده سازد. امروزه کسب و کار آنلاین به شدت با مسئله رتبه بندی در موتورهای جست وجو هماهنگ شده است و همه ی سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند. اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست و جو، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در سایت اصولا با شکست همراه خواهد بود.

اغلب کاربران، موتورهای جست و جو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان می کنند. اغلب کاربران، هر روز جست وجو می کنند و بیشتر این جست و جوها به دنبال کالا یا خدمات است. درصد بالایی از ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جست وجو باعث می شوند.

موتورهای چستجو و ترافیک هدفمند در سایت

موتورهای جستجو و ترافیک هدفمند (Target Traffic)

ترافیک هدفمند (Target Traffic) یعنی کسی که به دنبال موضوعی خاص می گردد به سایتی مراجعه کند که درباره آن موضوع، محتوایی دارد.

موتورهای جستجو ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می یابند. از سوی دیگر بررسی رفتار کاربران نشان میدهد که اغلب ده رتبه اول نتایج جست وجو مورد توجه کاربران قرار می گیرد و آنها به سایت های لیست شده در این رتبه ها مراجعه می کنند. بسیاری از کاربران دریافته اند که در بیشتر موارد، ده رتبه ی اول نتایج جست و جو می تواند خواسته ی آنها را برآورده سازد و هنوز هم علاقه دارند که تنها این سایت ها را مرور کنند. همه بررسیها اذعان دارد که رتبه های بیشتر از ۳۰، ترافیک بسیار کمی از موتورهای جستو جذب می کنند. به گواه آمار؛

  • سه سایت لیست شده در صدر نتایج مقصد بیشتر کاربران است.
  •  در حدود ۹۰ درصد کاربران حتما به یکی از سایت های رتبه یک تا ده مراجعه می کنند. به عبارت دیگر در حدود ده درصد

چند درصد آنها به سایت های قرار گرفته بعد از رتبه ده مراجعه می کنند؟

در حدود یک سوم آنها، سایتی که در ابتدای نتایج جست وجو قرار دارد را سرآمدتر از بقیه سایت ها می دانند.

همچنین بخوانید:   متاتگ ها و انواع آن

دقت در این آمار، اهمیت کسب رتبه های بالا در موتورهای جست و جو را روشن تر می سازد. این روش جذب بیننده به سایت، اهمیت به سزایی دارد؛ زیرا بینندگانی که موتورهای جست و جو روانه سایت ها می کنند، مراجعه کنندگان تصادفی نیستند. وقتی آنها کلماتی را جست و جو می کنند، نشان دهنده ی آن است که به دنبال اطلاعات، کالا یا خدماتی هستند. به این ترتیب آنها همان مخاطبان مورد نظر می باشند و به احتمال زیاد در سایت فعالیتی را انجام میدهند که دل خواه مدیران است. فعالیت هایی نظیر پر کردن فرم تماس، درخواست اطلاعات بیشتر، اشتراک در خبرنامه خرید کالا، دریافت خدمات، شرکت در نظرسنجی و…

موتورهای چستجو و ترافیک

رفتار کاربران وب

آمار ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایت هایی که در رتبه های بالا قرار نمی گیرند، بخش مهمی از مخاطبین خود را از دست میدهند. البته موتور جست وجو تنها روش کاربران برای یافتن وب سایتها نیست. ممکن است آنها آدرس یک سایت را در منابع دیگری نظیر رادیو و تلویزیون، روزنامه، کتاب، مجله و… بیابند. آنها ممکن است بر روی لینکهای درون ایمیل یا یک بنر کلیک کنند. توصیه ی سایت به دیگران هم روش مرسوم دیگری است. وب گردی یا همان مراجعه به لینکهای موجود در صفحاتی مانند ” پیوندها”، “سایت های دیگر”، “سایر منابع “، شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و… هم گزینه ای دیگر است.

یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد، اما شمار بینندگان گروه هدف، برای آن حائز اهمیت است. آنها هستند که موفقیت سایت را رقم می زنند. در اغلب موارد این مراجعه کنندگان چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده، می خواهند. شما اگر سایتی برای فروش لباس دارید، مراجعهی شخصی که نرم افزار طراحی لباس می خواهد چه فایده ای برای شما دارد؟ گروه هدف شما کسانی هستند که به دنبال لباس می گردند.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت به معنای استفاده از ترفندهای پیچیده نیست، بلکه در اغلب موارد به مفهوم به کارگیری شیوهها و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تأثير فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت در موتورهای جست وجو دارد. ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جست و جوی مهم و معتبر، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا سوم نتایج جست و جو است.

همچنین بخوانید:   پارامترها و سیگنالهای مورد توجه موتورهای جستجو برای سئو سایت

متخصصان و الگوریتم موتورهای جستجو

متخصصان بسیاری در تلاش اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جست و جو را شناسایی کنند تا بتوانند به رتبه های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند. البته به موازات آنها، موتورهای جست و جو نیز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از آنها می افزایند. امروزه متخصصان سئو، تنها با استفاده از تجربه های به دست آمده، قصد بهبودی رتبه های سایت خود را دارند. آنها همواره در حال بررسی و مقایسه نتایج جست وجو هستند و رویدادها و اخبار مرتبط با موتورهای جست و جو را پی گیری می کنند تا مبادا با افت چشم گیری در رتبه های کسب شده خود روبه رو شوند.

منبع: بک لینک

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است