Close

.:: سبد خرید شما

بازاریابی موتورهای جستجو و کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 20 شهریور 1397

امروزه در اغلب موارد کسب و کار آنلاین با مسئله ی رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ شده است و رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شود. شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ما به آنجا سر می زند. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسی که قرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند. بدین ترتیب رقیب ما هر روز چاق و چاق تر می شود و ما لاغر و لاغرتر. بازاریابی با موتورهای جست وجو دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:

  • حضور در جاهایی که خریداران آنجا هستند.
  • بالاتر بودن از رقبا(کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)

بازاریابی موتورهای جستجو

این نوع بازاریابی شامل فعالیت های مختلفی می باشد که از مهم ترین فعالیت های آن، سئو یا همان بهینه سازی سایت است. قبلا تاکید کردم که سایت خود را حتما با مرورگرهای مهم ببینید تا مطمئن شوید که در همه ی آنها نمایش مطلوبی دارد. اما اکنون می گویم اگر سایت شما تنها برای مرورگرها بهینه سازی شده است، کمی تأمل کنید: سایت شما باید برای موتورهای جست و جو نیز بهینه سازی شود. در حقیقت موتورهای جست و جو از مهم ترین بینندگان هر سایتی می باشند. مرورگرها می توانند صفحات را حتی با وجود بعضی از خطاها در کدهای آن، به کاربران نمایش دهند، اما موتورهای جست و جو تا این حد مهربان نیستند! خوشبختانه توجه به موتورهای جست وجو در طراحی سایت، آن را برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر می کند.

بازاریابی موتورهای جستجو برای سئو

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت به معنای استفاده از ترفندهای پیچیده نیست، بلکه در اغلب موارد به مفهوم به کارگیری شیوهها و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تأثير فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت در موتورهای جست وجو دارد. ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جست و جوی مهم و معتبر، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا سوم نتایج جست و جو است.

متخصصان بسیاری در تلاش اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جست و جو را شناسایی کنند تا بتوانند به رتبه های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند. البته به موازات آنها، موتورهای جست و جو نیز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از آنها می افزایند. امروزه متخصصان سئو، تنها با استفاده از تجربه های به دست آمده، قصد بهبودی رتبه های سایت خود را دارند. آنها همواره در حال بررسی و مقایسه نتایج جست وجو هستند و رویدادها و اخبار مرتبط با موتورهای جست و جو را پی گیری می کنند تا مبادا با افت چشم گیری در رتبه های کسب شده خود روبه رو شوند.

همچنین بخوانید:   روش های صحیح پست مطلب

بازاریابی موتورهای جستجو و کلمات کلیدی

انتخاب واژه های کلیدی

پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی با موتورهای جست و جو، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب بهترین عبارت هایی که کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را می یابند، حیاتی است. باید عباراتی را بیابید که مخاطبان بالقوه شما آنها را جست وجو می کنند نه عباراتی را که شما هنگام جست وجو از آنها استفاده می کنید یا دوست دارید از آنها استفاده کنید. عبارت های انتخاب شده باید آنهایی باشند که واقعا جست وجو می شوند و نه آنچه که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید کاربران برای جست و جو از آنها استفاده می کنند!

رتبه بالا با عبارت مناسب تمام چیزی است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جست وجو باشید، اما موتورهای جست وجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند! علت آن هم بسیار ساده است: شما عبارت هایی را برگزیده اید که جست و جو نمی شوند. می توان گفت جذب تنها ۱۰۰ بیننده به سایت با کلمات مناسب بهتر از جذب ۱۰۰۰ بیننده با کلمات نامناسب است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

برای انتخاب کلمات کلیدی به تحقیق مناسب، دانش و شناختی درست از کسب و کارتان و همین طور منافعی که به مشتریان خود می رسانید، نیاز دارید. کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارت هایی را جست و جو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جست و جو می شوند به این عبارتها، عبارت های محبوب گفته می شود. عده ای از عبارت ها نیز با کم جست وجو می شوند و یا اصلا جست و جو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده می شوند.

خلاصه

موتور جست و جو ابزاری است که کاربر به کمک آن سایت های دلخواه خود را می یابد. راههای بسیاری برای یافتن سایت ها وجود دارد اما موتورهای جست وجو همواره راه کار اساسی اند. بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد ده رتبه ی اول نتایج جست وجو می تواند خواسته ی آنها را برآورده سازد. امروزه کسب و کار آنلاین به شدت با مسئله رتبه بندی در موتورهای جست وجو هماهنگ شده است و همه ی سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند. اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جست و جو، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در سایت اصولا با شکست همراه خواهد بود.

همچنین بخوانید:   تبلیغات گوگل ادز چگونه بر کسب و کار ما اثر می گذارد؟

منبع: backlink.ir

2 دیدگاه