زبان نشانه گذاری schema (اسکیما) و کاربرد آن در بهبود سئو وب سایت شما
Schema.org که اغلب Schema(زبان نشان گذاری) نامیده میشوند یک مجموعه معانی لغات از برچسبها هستند(یا microdata)که میتوانید به HTML تان اضافه کنید تا نحوه خواندن موتورهای جستجو را بهبود بخشد و صفحه شما را در SERPs نشان دهد.
نمونه کد :
<div itemscope itemtype="https://schema.org/Book"> <span itemprop="name"> Inbound Marketing and SEO: Insights from the Moz Blog</span> <span itemprop="author">Rand Fishkin</span> </div>
دادههای ساختار یافته(structured data)چیست؟
Schema.org نتیجه همکاری بین گوگل، بینگ، یانتکس و یاهو است. برای این که به شما در ارائه اطلاعاتی که موتورهای جستجو به آنها نیاز دارند کمک کند و بهترین نتایج جستجو ممکن را در این زمان فراهم کنید. اضافه کردن الگوها به HTML راهی که صفحه شما در SERPs به نمایش میگذارد با افزایش بخش های غنی که در زیر عنوان صفحه نمایش داده میشوند بهبود میبخشد.
به عنوان مثال، اولین نتیجه جستجو در بالا شامل رتبه بندی ستاره ای و تاریخ نشر است. هر دو اینها می توانند با استفاده از Schema اضافه شوند. مثال دوم بخش مهم ندارد و در عوض نمایش متا یا سایر اطلاعات انتخاب شده توسط Google را نمایش می دهد. برای گرفتن بخش مهم بازبینی، از کد زیر استفاده کنید:
برای تولید کد خود می توانید از Helper Markup Data Structured Data استفاده کنید.
تفاوت Schema، microdata و داده های ساختار یافته
داده های ساختاری یک سیستم جفت کردن یک نام با یک مقدار است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب شما را محاسبه و فهرست بندی کنند.Microdata یک شکل از داده های ساخت یافته است که با HTML5 کار می کند. Schema.org پروژه ای است که مجموعه خاصی از تعاریف توافق شده برای برچسب های میکروتاژ را فراهم می کند.
آیا Schema جایگزین گراف Open شده است؟
Open Graph یک نوع نشانه گذاری است که توسط فیس بوک برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مانند تصویر و توضیحات برای نمایش استفاده می شود. طرح یک لیست دقیق تر از گزینه های Open Graph را فراهم می کند. آنها را می توان با هم استفاده کرد، اما Open Graph نمی تواند به جای Schema استفاده شود.
بهترین روشهای سئو
انواع موارد توصیف شده توسط Schema
داده های سازه ای می توانند مورد استفاده قرار گیرند تا همه موارد مورد نظر را از محصولات به دستورات العمل ها برساند. این اغلب برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد موارد زیر استفاده می شود:
- کار خلاقانه
- رویداد
- سازمان
- فرد
- محل
- تولید – محصول
لیست کامل اقلامی که می توانید با Schema علامت گذاری کنید در اینجا موجود است .
هر نوع اطلاعات دارای ویژگی هایی است که می تواند برای توصیف اقلام در جزئیات بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، یک “کتاب” که تحت دسته “کار خلاق” قرار می گیرد، می تواند به ویژگی های “نام” (عنوان)، “نویسنده”، “تصویرگر”، “ISBN” و موارد دیگر، بسته به این که چگونه به طور کامل میخواهید آن را توصیف کنید، داشته باشد. به طور مشابه یک ، “رویداد” را می توان به عنوان هر چیزی از “businesswent” به “theaterevent” طبقه بندی کرد.
موتورهای جستجو که از Schema استفاده می کنند
طرح گواهی(و در واقع واژگان حفظ شده) توسط گوگل، بینگ، یاهو، و یانداکس شناخته شده است. مشخص نیست که آیا موتورهای جستجو دیگر از این نشانه استفاده می کنند تا تغییراتی در نمایش نتایج جستجو نشان دهند.
تأثیر اطلاعات ساختاری بر رتبه بندی
آیا اطلاعات ساختاری روی رتبه بندی تأثیر گذاشته است موضوع بحث و گفتگو و بسیاری از آزمایشات بوده است. تا به حال هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که این نشانه گذاری رتبه بندی را بهبود بخشد. اما برخی از نشانه ها وجود دارد که نتایج جستجو با قطعه های غنی تر و نتیجه بخش تر (مثل کسانی که با استفاده از Schema ایجاد شده اند) دارای نرخ کلیک بیشتر هستند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، با استفاده از نشانه گذاری Schema، آزمایش کنید تا تا ببینید چگونه مخاطبین شما به تکههایی که نتیجه میدهد واکنش نشان میدهند.
استفاده از Schema با سایر داده های ساختاری
Schema را می توان با RDFa و JSON-LD استفاده کرد، اما توسط microformats ها پشتیبانی نمی شود.
منبع:moz.com
5 دیدگاه