Close

.:: سبد خرید شما

اهمیت بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو با بهینه سازی سایت

🖋 نویسنده: رضا رستم زاد 📅 23 مهر 1397

سایت هایی که در رتبه های بالا قرار نمی گیرند، بخش مهمی از مخاطبین خود را از دست میدهند. البته موتور جستجو تنها روش کاربران برای یافتن وب سایتها نیست. ممکن است آنها آدرس یک سایت را در منابع دیگری نظیر رادیو و تلویزیون، روزنامه، کتاب، مجله و… بیابند. آنها ممکن است بر روی لینکهای درون ایمیل یا یک بنر کلیک کنند. توصیه ی سایت به دیگران هم روش مرسوم دیگری است. وب گردی یا همان مراجعه به لینکهای موجود در صفحاتی مانند ” پیوندها”، “سایت های دیگر”، “سایر منابع “، شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و… هم گزینه ای دیگر است.

بینندگان گروه هدف مهم ترین بخش سئو سایت

یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد، اما شمار بینندگان گروه هدف، برای آن حائز اهمیت است. آنها هستند که موفقیت سایت را رقم می زنند. در اغلب موارد این مراجعه کنندگان چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده، می خواهند. شما اگر سایتی برای فروش لباس دارید، مراجعهی شخصی که نرم افزار طراحی لباس می خواهد چه فایده ای برای شما دارد؟ گروه هدف شما کسانی هستند که به دنبال لباس می گردند!

با توجه به استفاده میلیونی کاربران از موتورهای جست و جو، حضور هر چه بهتر در موتورهای جست و جو، راه حل منطقی و مقرون به صرفه ای در هر برنامه بازاریابی آنلاین می باشد. هر موتور جست و جویی معتبر نیست. هزاران موتور جست و جو وجود دارد، اما تنها عده ی معدودی از آنها دارای اعتبار و محبوبیتی مناسب هستند. کسب رتبه بالا در موتور جست وجویی که کاربران کمی دارد، فایدهی چندانی ندارد. مدیران سایت ها به دنبال کسب رتبه های بالا در موتورهای جست وجوی مهم و معتبر هستند. بررسی ها نشان می دهد که عمده کاربران وب اطلاعات مورد نیاز خود را به کمک موتورهای جست و جوی معتبر می یابند.

رتبه بندی سایت با سئو

رتبه بندی در موتورهای جستجو

امروزه در اغلب موارد کسب و کار آنلاین با مسئلهی رتبه بندی در موتورهای جست وجو هماهنگ شده است و رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می شود. شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ما به آنجا سر می زند. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسی که قرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند. بدین ترتیب رقیب ما هر روز چاق و چاق تر می شود و ما لاغر و لاغرتر. بازاریابی با موتورهای جست وجو دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:

همچنین بخوانید:   متن لینک(Anchor Text) چیست و روش های بکارگیری آن در سئو سایت

حضور در جاهایی که خریداران آنجا هستند. بالاتر بودن از رقبا(کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)

این نوع بازاریابی شامل فعالیت های مختلفی می باشد که از مهم ترین فعالیت های آن، سئو یا همان بهینه سازی سایت است. قبلا تاکید کردم که سایت خود را حتما با مرورگرهای مهم ببینید تا مطمئن شوید که در همه ی آنها نمایش مطلوبی دارد. اما اکنون می گویم اگر سایت شما تنها برای مرورگرها بهینه سازی شده است، کمی تأمل کنید: سایت شما باید برای موتورهای جست و جو نیز بهینه سازی شود. در حقیقت موتورهای جست و جو از مهم ترین بینندگان هر سایتی می باشند. مرورگرها می توانند صفحات را حتی با وجود بعضی از خطاها در کدهای آن، به کاربران نمایش دهند، اما موتورهای جست و جو تا این حد مهربان نیستند! خوشبختانه توجه به موتورهای جست وجو در طراحی سایت، آن را برای کاربران سایت هم قابل استفاده تر می کند.

رتبه بندی سایت با بهینه سازی آن

بهینه سازی سایت برای رتبه بندی آن در موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت به معنای استفاده از ترفندهای پیچیده نیست، بلکه در اغلب موارد به مفهوم به کارگیری شیوهها و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولا تأثير فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت در موتورهای جست وجو دارد. ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جست و جوی مهم و معتبر، بایگانی شدن هر چه بیشتر صفحات سایت در آنها و قرار گرفتن در صفحه های اول تا سوم نتایج جستجو است.

منبع: بک لینک

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است